Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Hihi, het was maar een geintje hoor! maar ik vond het wel een frappante tegenstelling.... maar niet te serieus opvatten, want zo was het niet bedoeld!

Groet, Bert

Nee, zonder dollen. Ik speelde al een tijdje met de gedachten om ook een vliegtuig erbij te nemen. Maar ik wilde me eerst even focussen op de bouwtechniek van de heli's. Dat is nu duidelijk en dan kan ik nu rustig zo'n schuimpje in elkaar zetten. Is ook leuk om beiden in de hangar te hebben.

Later komt er voor mij ook wel een vliegtuigje bij, helaas is het heli vliegen opzich al erg duur waardoor vliegtuigen wat teveel is voor een scholier.. ;)

In mijn club zitten voornamelijk vleugelvliegers

Dan krijg je vanzelf twee kampen, de plankvliegers en "de rest" :mrgreen:
Bovenop de twee kampen die er altijd al zijn, de electro jongens en de brandstofsnuivers..

Altijd leuk

Dan krijg je van die leuke discussies over wt nou moeilijker is
Dus ik wilde het wel eens proberen
En ik vond het wel leuk om een brevet te hebben voor vliegtuigen en heli's
Ik vind de techniek zowieso leuk, en het is weer een uitdaging

Maar ik denk dat heli's bij mij echt wel de hoofdmoot blijft
Veeeeeeels te leuk

Ik ga eens kijken voor de propadapter
Mn motoras is ong 3,2 mm, het gat in de propellor is ong 6,2 mm
Toen ik mijn proppellors bestelde, zaten ze niet in een zak...
Dus zaten de ringen er niet bij...

Moet ik eerlijk meedelen dat ook ik mezelf af en toe wel eens betrap om met een Multiplex funcub het veld overkachel...:rolleyes:
Multiplex-FunCub-015214243_b_0.JPG

Was tevens de kist waarin im met 4bft mn Brevet heb gehaald.... piepkist van net geen 1.5 kilo hahaha

Ah dus bijna iedereen hier (van de mensen die al wat langer vliegen) vliegen ook zo nu en dan met een vliegtuig :P Ook vanuit dezelfde redenatie van wat ontspanning naast het heli vliegen?

Juist na 10 jaar plank vliegen ( veel F3J) overgestapt op heli voor de uitdaging.

En trouwens... met een schaalheli kan je ook relaxt vliegen... beetje automatisme in het sturen en voila... relaxt rondtuffen! Rond vliegen met een P-40 warbird schaalkist met 15cc was een stuk minder ontspannen.. :p Maar inderdaad... de 170 cm Decathlon was voor het vliegen zonder nadenken :)

Ah dus bijna iedereen hier (van de mensen die al wat langer vliegen) vliegen ook zo nu en dan met een vliegtuig :P Ook vanuit dezelfde redenatie van wat ontspanning naast het heli vliegen?

Nee, ik wilde per se beide brevetten:D Staat leuk.. Zowel heli als vliegtuig gebrevetteerde/instructeur/examinator:D

Ik heb: een funcub met schade, een swift 2(wing) en een hk kinetic 800. Wel geinig hoor maar vlieg er niet zo vaak mee en het zijn toch maar 'schuimpjes'. Een mooi balsa model spreekt me dan toch meer aan maar dan heb je vaak toch wel een goede start en landingsbaan nodig.. Of een leuke zwever om in de thermiek te vliegen.

De funcub heb ik wel een hoop lol mee gehad maar vond ik niet zo praktisch voor even een vlucht tussendoor zoals ik dat vaak doe. Je zit met de (de)montage van de vleugels en anders is het toch een lomp ding om mee te nemen.
Onstpannen met een vliegtuig is ook maar relatief want sommige modellen vallen in een tip-stall voor je er erg in hebt. Net even te langzaam een bocht pakt met de wind mee kan een probleem worden. Een piepschuim vliegbootje had ik zo in de eerste vlucht alweer stuk ;) met epoxy weer gefixt en toch nog leuk mee gevlogen.

Ik heb: een funcub met schade, een swift 2(wing) en een hk kinetic 800. Wel geinig hoor maar vlieg er niet zo vaak mee en het zijn toch maar 'schuimpjes'. Een mooi balsa model spreekt me dan toch meer aan maar dan heb je vaak toch wel een goede start en landingsbaan nodig.. Of een leuke zwever om in de thermiek te vliegen.

Er zijn anders ook hele spannende schuimpjes hoor ;)

x-8-8.jpg

Ik ga eerst eens leren vliegen met zo'n plank....

Daarna ga ik kijken of het ook ontspannend is :mrgreen:

Ik heb ook geen idee :mrgreen: De Easystar is de eerste. Ik zie wel. In de sim gaan vliegtuigen me een stuk beter af dan heli's dus ik hoop met wat beleid en niet gelijk willen stunten dat ding veilig omhoog en weer aan de grond te krijgen :)

Alles gaat in de sim goed met vliegtuigen, behalve het landen...
Op zich wel een kritisch moment wat goed moet gaan, zou je zeggen

Same here. Landen opzich lukt wel maar niet altijd precies waar ik wil :) Maar dat is in de sim ook wel een beetje een diepte probleem. Daarom lukt heli vliegen mij in de sim ook minder goed dan in het echt. Ik zoek gewoon een ruime plek voor de eerste keer waar het niet er zo op aankomt waar dat ding land.. Ik ga nog wel even extra simmen om te kijken of ik het iets strakker kan krijgen. Eenmaal in de lucht gaat alles wel prima. Ook als ik wind en windstoten aanzet. Inderdaad is landen lastig..

Back