Ah dus bijna iedereen hier (van de mensen die al wat langer vliegen) vliegen ook zo nu en dan met een vliegtuig

Ook vanuit dezelfde redenatie van wat ontspanning naast het heli vliegen?
Nee, ik heb nog wel ergens een vliegtuigje, maar vliegen doe ik er bijna nooit mee. Dat is echt voor die momenten dat ik om wat voor reden dan ook niet met de heli's KAN vliegen (vervoersproblemen, tijdgebrek, you name it) en ik toch last heb van die "onrust" dat ik pér sé iets afstandbestuurds de lucht in moet jagen.
Vind er weinig meer aan, vleugeltjes, maar soms moet ik gewoon even een zender in handen hebben, en gek genoeg "doet" een sim "het" niet voor mij.... Domweg omdat er niks op het spel staat.
Ben ooit begonnen met vliegtuigen, zat binnen 3 maanden met speedkisten en boven de 200 km/u te klooien (jeugdige reflexen en gebrek aan realiteitszin) en een paar weken daarna al met de eerste heli. Helaas bestonden er toen nog geen computerzenders, goede gyro's en vooral, goede heli's, waardoor het leren vliegen met die dingen echt heel erg lang geduurd heeft. Maar ja, de eerste twee jaar mocht ik blij wezen met per middag één minuut effectieve vliegtijd inclusief schuifelen over de grond, en dan was de boel alweer kapot. Ook voor mij zag het er zo makkelijk uit als anderen heli vlogen, maar wat heb ik dat virus vervloekt bij tijd en wijle.... Ging er destijds allang niet meer om dat ik het leuk vond, het móést en het zóu.... Pas toen ik het onder de knie kreeg begon ik het eindelijk leuk te vinden, maar dat was pas na drie jaar....
Vliegtuigen heb ik vanaf het begin tot ongeveer 20 jaar geleden echt leuk gevonden, daarna begon het te vervelen, maar ik moet zeggen dat ik nooit echt spectaculaire vliegtuigen gevlogen heb, op die eerste speedkist na.
Het waren andere tijden, en ik zal denk ik ook een beetje "anders" geweest zijn toen.... (nog gestoorder...

)
Groet, Bert