Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

@ Tomos:

Het is een type IXC/40 om precies te zijn. De VII was voor de atlantic etc de IX voor trans atlantische missies, long range. De IX is ook een slag groter dan de VII. Model is uitgerust met beweegbare Schnorchel en zware flak verdediging op de uitgebouwde wintergarten, 2x twin flak 38 flakzwilling and a 38/43 flakvierling ( late war modification). Een type IX herken je makkelijk aan de rechthoekige vloedgaten in de romp, die van een VII zijn wat ronder.

@ Chow:

Vanavond weer met de Schweizer verder :)

FPD ( first person dive ) :p

Helder water of op periscoop diepte blijven varen. Boot is voorzien van een ballasttank welke met perslucht werkt om het water er weer uit te krijgen. Boot is dus op elke diepte te trimmen. De servo van de duikroeren word aangestuurd door een stukje electronica die je kan vergelijken met een gyro. Deze corrigeert de boot automatische in de lengterichting zodat ie netjes op dezelfde diepte blijft varen.

Dit is mn 2e U-boot. Vorige was een VIIC. De techniek is erg interessant. Boot heeft namelijk 2 zwaartepunten ( boven en onder water) dus uittrimmen is nogal een klus. En de research naar het origineel is net zo interessant.

FPD ( first person dive ) :p

Helder water of op periscoop diepte blijven varen. Boot is voorzien van een ballasttank welke met perslucht werkt om het water er weer uit te krijgen. Boot is dus op elke diepte te trimmen. De servo van de duikroeren word aangestuurd door een stukje electronica die je kan vergelijken met een gyro. Deze corrigeert de boot automatische in de lengterichting zodat ie netjes op dezelfde diepte blijft varen.

Dit is mn 2e U-boot. Vorige was een VIIC. De techniek is erg interessant. Boot heeft namelijk 2 zwaartepunten ( boven en onder water) dus uittrimmen is nogal een klus. En de research naar het origineel is net zo interessant.

Dan moet je wel opletten als je dicht bij de kant vaart aangezien je hem ziet op een plaats waar hij eigenlijk niet is (lichtbreking) ;)

Ga jij dan maar lekker associaal doen met je projector :mrgreen: :mrgreen: ;):):p:o:cool::eek:

Ja.... ik ga ook klagen bij het bestuur! Dat kan toch niet, zo'n gast die met zijn projector de boel komt verstieren bij onze "afstand bedienbare TV club"?

Groet, Bert

Dan moet je wel opletten als je dicht bij de kant vaart aangezien je hem ziet op een plaats waar hij eigenlijk niet is (lichtbreking) ;)

dat valt in de praktijk wel mee, zo diep zit ie ook weer niet ;)

@ Tomos: Daar heb je eigenlijk wel gelijk in maar het klinkt wel erg suf :D

Zo maar eens even de staart van de Schweizer van een kleurtje voorzien en morgen weer opbouwen!

Inmiddels heb ik de FPVset op de quadcopter gezet.

img0231xx.jpg

img0234z.jpg

Ik heb natuurlijk niet in de winkelstraat gevlogen, ik upload de opname wel even. Het resultaat is best netjes nog gezien de beperkte hoeveelheid licht! De Hero 1 zou in deze lichtomstandigheden een zwart beeld laten zien met slechts paarsgelige vlekken rondom straatlantaarns (de plekken waar het meeste licht is)

Back