Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

tja.. maar als een beginner dat wil betalen... :rolleyes:

even een :offtopic: meedenkertje:
de esc van m'n heli wil ik graag onder de canopy vandaan krijgen zodat ie beter gekoeld word, maar het ding moet wél 5 cm van de ontvanger en gyro blijven (staat in de manual, en dit om storingen te vermijden).
omdat het frame redelijk dun is wil ik 'm voor de motor plaatsen, maar is daar niet vast te zetten zonder de motor van z'n ruimte te beroven.

twee foto's voor de duidelijkheid aan de hand van de bouwbeschrijving: Geel is de gyro - rood de RX - blauw de plaats waar de ESC te dicht op de motor zou zitten.. en denk ik ook te dicht van de gyro en RX
full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
ik was net bij een beetje wind met de 250er buiten met paddels,
zonder elektronica, adrenaline getankt, ga nu een koffie drinken, verdient!
:p

@hoogvlieger:

ik heb de ESC onder aan de heli,
naar het landen kan je meteen voelen hoe warm die is (450)

(700), da zit die boven op dicht bij de tailboom

en (250) het kan ook an de zijkant.

zoek en leuk plekkje, war het ook goed met de kabels werkt

Nou net het onvermijdelijke gebeurt... ben gecrashed:eek: op de 13 de vlucht.. dacht ik ga even vol gas en voor ik het wist was ik me orientatie kwijt en hij lag op het asfalt wat misschien 10% is van de omgeving, zal je net zien maar was nog wel op tijd met th..
Schade is bladen, dfc links, 2 servo gears, landingsgestel en main shaft, eigenlijk valt het nog mee er lijken geen umbrellas gesloopt.
Nou dat wordt weer fixen:what:

Laatst bewerkt door een moderator:
dat is ook niet mooi,
het was ook moeilijk te vliegen vanavond,
die zon stond zo laag met een geele kleur
(was met een geele heli buiten),

nou dan sterkte met het nieuw opbouwen,
en alles goed checken,
Uwe

pff damn wat een gepriegel zeg, ben nog steeds bezig met de 250. heb nu alles af behalve de gyro, ff finless filmpjes kijken en die fixen.
straks ff een leuk verlicht parkeerplaatsje vinden om hem te maidenen :)

We wachten nog steeds op filmpje ;) Besteed wel voldoende tijd en aandacht aan je tailsetup. Da's zo'n beetje het meest lastige bij een 250

We wachten nog steeds op filmpje ;) Besteed wel voldoende tijd en aandacht aan je tailsetup. Da's zo'n beetje het meest lastige bij een 250

Heb ik zeker geluk gehad....:D

Ik had meer moeite met die schroefje waar dan ook nog een imbusje in moest, moest 2 brillen opzetten om maar enigzins wat te zien wat ik deed....:rolleyes:

filmpje komt morgen wel haha, had inderdaad veel tail trouble. er zit ook veel speling op de tail gewoon en me inbussleuteltje is dol volgens mij want geen enkele schroef gaat ermee open :P
de tail hunte echt heel erg, dus de gain staat nu op -70% ofzo, morgen nog maar eens tweaken.
heb net fftjes gehoverd, eerste indruk: erg snel op pitch, nick en roll is wel ok met wat expo en dr (wat ik er morgen overigens af ga halen want anders duurt flippen zo lang hahah, swash mix ook al op 65% gezet)

lang geleden voor mij zon flybar, straks moeten er ook nog lichtere paddles op blabla, beter gewoon zo snel mogelijk een fbl unit erop zetten haha. fbl kop komt morgen als het goed is alweer binnen.

ik heb de gyro goed ingesteld maar ik heb nog steeds een drift als ik vlieg, weet iemand hoe ik dit eruit krijg(spartan quark)

Laatst bewerkt:
Hoi SilentScope:
gain bij de 250er niet te hoog, 70 is te hoog,
ik heb een met 62 en een met 59 (zelfde opbouw, maar toch verschillen),
vliegen zou je misschien in HH mode, rate mode is moeilijk in te stellen,
en zonder subtrim op rate mode bijna niet te doen (let op, als je omschakelt op HH mode, moet die subtrim weer weg!)
Ga ma oefenen met die funny bird,
zou zeker met een fbl weer veel anders zijn.
Ik heb trouwens op een en tailboom uit carbon,
het onrustige tail is iets beter,
spelling hebben ze alle in het tail-geburen,
kijk dat alles soepel loopt en spelling zo min mogelijk.
s6 darmee en voorzichtig,
misschien beter op forum 250 eigenaars vragen,
krijg je ook specifiekere antwoorden,
Uwe

nog iets,
die schroefen zijn een drama,
het geeft 2 verschillenen maten,
maar toch zou je een paar zetjes schroefen kopen,
meest zijn ze 1 x te gebruiken,
wat soms helpt zijn special swashers,
da kan je met een tang aan te gang gaan,
leuk maar moeilijk met dat kleine spul

Eergisteren 5000mah lipo's besteld bij HK Duitsland voor de hexacopter. Had gehoopt ze vandaag wel binnen te hebben. Tís hartstikke mooi weer. Maar vrees dat het niks wordt want nog geen trackingnummer. Ga ik zo de mcpx maar vliegen buiten. Die staat al een tijd niks te doen..

5000mAh, geweldig dingetje zeg,

post vanuit duitsland wacht ik meest 3 tot 4 dagen,
maar de spullen moeten ook meteen an die post gaan,

mooi vliegweer,

wacht ook op een pakje, dat nergens te vinden is,
trackingnummer ineens onbekennt,
#x?/^ ingeschakeld.

Ik vlieg de hexacopter nu op 2200 mah maar dan heb ik veel te korte vliegtijden. Maar 4 minuten. Da's voor een heli zat maar een multicopter mag wel wat langer de lucht in. Zodoende wat zwaarder. Heb ik hopelijk 8-9 minuten vliegtijd.

Super micro vliegweer (en vliegweer in het algemeen). Net heerlijk de mcpx gevlogen. Vier lipo's en misschien later nog even als het weer niet omslaat..

bladeiy.jpg

Hensje heeft weer een succesvolle remaiden gehad. Enkel wat hovervluchtjes om te zien of alle onderdelen ook bij elkaar blijven :p

@Uwe
Yep, je kunt hem kopen met een DX4e maar dat zou ik niet aanraden. Met een DX6i vliegt hij echt fijn. Om die reden heb ik dus DX6i, Futaba en een Devo zender.

Back