Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Lekker bezig!

:) van die 410 servos krijk je ook een M versie met metal tandwielen,
da blijven die tanden heel, kunnen echt veel meer, maar niet overbelasten, dan is de hele servo kapot, ik heb nog geen kapot gekregen!

Zo... de henseleit heeft vanmiddag zijn eerste echte rondjes weer gevlogen. :rolleyes:

:pKlinkt goed Jonkje, mooi te horen, dat je weer vertrouwen hebt in jou heli,
ik was ook met mijn benzine-trainer lang bezig, tot ik hem weer krachtig de bochten in stuurte, en dat het bladgeluid goed te horen was, niet zo krachtig als de motor, maar bijna.
 
@Student:

geweldig die uitleg van het berekenen van de RPM hoofdrotor,
je kan wel kijken, hoe veer je kan gaan met de groote van het motortandwiel,
ik ga die RPM meten, als ik dat gevoel heb, dat die RPM te hoog / te laag is en ga dan wat veranderen (throttle of Pin), dus anders om.
 
:zon:
Mooi vliegweer vandag,
en vanwege veel wind die T Rex 700 mee genomen,
wind doet hem inderdaad niks,
alleen in bochten iets anders sturen en klar.

Veel wennen aan die power,
en die gebruikt mijn heel voetbalveldje (ca. 25 x 65 m) voor een goede en snelle 8, hihihi.

Mooi en veilig gevlogen, met partner voor nog meer veiligheid!
 
Geweldig vliegweer vandaag :mrgreen:

3 tankjes met de 600, 4 accu's met mn f18 depron zelfbouwvliegtuig, 2 met de nitro trainer, en nog eens 4 accu's les gegeven

Geen slechte score;-)
Al zeg ik het zelf dan
 
Geweldig vliegweer vandaag :mrgreen:

3 tankjes met de 600, 4 accu's met mn f18 depron zelfbouwvliegtuig, 2 met de nitro trainer, en nog eens 4 accu's les gegeven

Geen slechte score;-)
Al zeg ik het zelf dan

nou geweldig Student,
met mijn 700er heb ik niet meer lipos,
maar met 'n beetje tijd ga ik met de Trainer naar buiten,
2 liter benzine = 1,5 uren vliegen, scoort ook;)
 
heb gisteren nog even gevlogen.
nu die motor sneller draait staat de tail super strak, bijna over-corrigerend.
met m'n mobieltje op de zender geplakt, lukt vliegen én filmen redelijk:
full


vandaag blijft het spul aan de grond.
groet,
Hoogvlieger
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@hoogvlieger:

:yes:mooi gedan,
geluistert, wat andere piloten schrijfen,
en de juiste keuse gemaakt,
nu vliegt die goed.

:nooo:Ik heb probeert, hem nog sneller laten draaien,
hij is dan wel nog strakker, maar niet meer leuk te vliegen,
3 D zal wel kunnen, maar rondjes van 8 is niet meer leuk,
fijne zondag,
Uwe
 
pfff wind is hier 22kmh die heli is nou net een jojo.......:D

hoop wel dat hij wat gaat liggen:(

met de 250er is bij mij de grenz voor leuk vliegen bij ca. 20 km/h,
voor de 450er is die iets hoger,
mijn tip, als het canopy van de heli (250, 500, 700) wegwaaid,
ben je aan de grenz voor mooi vliegen, zeker kan het ook met meer wind,
maar wat Chow erder zeggd, vliegen of in de lucht houden, ?
 
die heli is nou net een jojo.......:grin:
dat is ook een reden dat ik m'n vliegende diamandjes aan de grond hou.
Morgen weer. Vandaag niet vrees ik.
+1:rolleyes:
dinsdag hoop ik de 13 tands pinion binnen te hebben.
de heli is nu wel strakker, maar de TH curve staat nog wat te laag.
gooi ik 'm nu naar 75, dan vliegt ie echt niet lekker meer...
hij is al behoorlijk ''touchy'' op de sticks en i.c.m. de hoge curve is er dan van
rustig vliegen geen sprake meer ;)

echte resultaat word dus in de loop van de week verwacht ;)

groet,
Hoogvlieger
 
@hoogvlieger:

erder schreef je, dat je een 15 tanden pin heeft,
origineel 450 sport heeft een 14 tanden pin,
ik zelf vond die van mij te langzaam draaien
en heb zelf een 15 tanden pin op gedaan,
ESC en motor worden niet warm
kurve idle 1 waar ik meest mee vlieg:
90-85-85-90-100.
kies dus het tandwiel niet te klein,
hij draait dan weer te langzaam en je hebbt een ''wiebelig'' vlieggedraag.
 
pfff wind is hier 22kmh die heli is nou net een jojo.......:D

hoop wel dat hij wat gaat liggen:(
Bij wind heb je in ieder geval geen of minder last van (steek)muggen en andere insecten. Het kan beter waaien dan dat een daas ofzo me lastigvalt want dat vergroot voor mij de kans op een crash aanzienlijk ;)
 
Lastig, als je aan een warme zomeravond buiten bent die beesten!
Eens was bij mij een beest in mijn nek gezeten, kreeg dat beest niet weg, tot ik geland was, verschrickelijge 20 seconden.
 
zie je hoogvlieger, die hebben niet voor niks 15 tanden gemaakt,
het is ook geen groot verschill van die mijne naar die V2 punto
motor ,ESC , servos enzv.
ik heb ook die MX motor
 
@heliuwe: ik dacht dat je sprak over de ''standaard pinion'' van de v2 hetzelfde was als de eerste versie, en daar in was het mis.:rolleyes:
verder is het zo dat het per piloot verschilt of 14/15 beter is of niet.
die 14 tands zou voor mij denk ik niet veel beter zijn geweest, want zelfs dan zou de kop gewoon te snel draaien.
ik vlieg ook niet in idle (heb die ook nog niet ingesteld staan) en in normal vliegt zo'n rappe kop gewoon niet lekker.
maar de curve mag ook niet veel meer omlaag, want dan veranderd de ESC in een bakplaat... :-|
 
;)
en je kreeg een raar vlieggedrag,
dus oefenen Hoogvlieger, komt wel goed,
kan me nog goed herinneren, toen ik mijn 450er de eerste keer crashte,
en ik dacht, dat begrijp ik nooit,
naar veel oefenen met Sim en de kleine broer T Rex 250 weer gestart,
en hij vloog zo als 'n vogeltje,
nu inmiddels als een vogel,
succes verder,
Uwe
 
Ben vandaag bij veel wind wezen oefenen met T Rex 250,
8 lipos,
geen crash,
veel adrenaline ... mooi maar moeilijk.
 
Back
Top