Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

wat voor combi is dat dan??
misschien weet ik er een Devo alternatief voor??

oh ik dacht al...;)
suc6 met de 120, ben benieuwd.

EDIT: m'n heli beslommeringen van vandaag:

de postbode bracht de ball linkjes voor m'n t-rex, dus die kan weer uitgelaten worden :)
de gyro is nu van HH in Rate mode gezet, voor de onderweg zijnde heli artist fuselage :D
alleen ben ik rate mode niet gewend, en voelt het continue met de rudder stick rechts sturen
nog niet echt goed...

Dan heb je de gyro niet goed afgesteld...

in hh is het heel simpel (als het werkt..), daar kun je vaak af door de pitch slider in het midden te zetten en de endpoints goed te zetten

in rate kort je de link in van servo naar slider, of je schuift de servo naar voren/achteren over de boom, net zo lang tot de staart (met windstil weer!!! anders ff met de neus in de wind gaan staan) recht blijft.

De pitch slider staat dan niet meer in het midden, d bladen hebben en hoek, dat is dan goed.
de endpoints moet je dan per kant even goed stellen.
Bij veel gyro's kan dit, dus echt voor links een endpoint, en voor rechts.
Dus niet de endpoints in de zender aanpassen, endpoints voor de staart stel je in de gyro in met de limits..

oh ik dacht al...;)
suc6 met de 120, ben benieuwd.

EDIT: m'n heli beslommeringen van vandaag:

de postbode bracht de ball linkjes voor m'n t-rex, dus die kan weer uitgelaten worden :)
de gyro is nu van HH in Rate mode gezet, voor de onderweg zijnde heli artist fuselage :D
alleen ben ik rate mode niet gewend, en voelt het continue met de rudder stick rechts sturen
nog niet echt goed...

Verkoop je die Hens nog steeds? Vind het wel doodzonde hoor :(

Heb je bijna niet herkent @Chow:

ik denk niet, dat Jonkie die Hens nog verkocht,
die is zo gehecht aan die vogel ...

(sorry @Jonkje: ..)

@CHow:
''wat is jou laatste helicopter ..."
moet je zien in dit draatje, wat ik van Teddy gekregen heb., hihi

Laatst bewerkt:
Damn... ik heb nooit een heli van mn knuffelkonijn gekregen :( ;)

Mja.. de Hens. Begin steeds meer te twijfelen of ik em uit de verkoop zal halen haha. Wil dit weekend in ieder geval een paar runs op hoge snelheid gaan doen. Eens zien of de spycam er op kan :cool:

Man, haal dat ding uit de verkoop. Zet hem desnoods even weg. Je gaat er zoveel spijt van krijgen.

Ik krijg trouwens ook nooit een heli kado :(

Ik kreeg een standaard reactie van PostNL dat ik 30 dagen in de wachtkamer mag gaan zitten. Hele dag F-5 drukken op tracktrace levert ook niks op.. Vrees dat ik dus nog even moet wachten. Ik denk dat ik hem krijg als het weer omslaat naar regen en storm..

soms lukt ma helemaal niks en je wil ook niks meer,
en dan plotseling gaat alles weer de goede kant op,
ook bij jou @Chow:

Zo vandaag weer lekker gevlogen. 6 lipos er doorheen en nu 16 vluchten gehad na de crash. Ik neem ook niet veel risico gewoon lekker rustig, het vertrouwen begint wel beetje terug te komen dus dat is mooi:) ik heb ook een filmpje me neef was mee.
Super vliegweer!
Gegroet en vliegze

[media=youtube]f9ovhnKX0K8[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
ja ja was heerlijk vliegweer, en van het weekend nog meer vliegweer:D
denk dat alles de lucht in gaat van het weekend dus zal wel een lipo of 12 per dag zijn. das dan ook wel weer meer dan genoeg. Heb er vanavond maar 3 gevlogen, maar uitbreiding is onderweg.

(@chow die standaard lader is niks duurt meer dan 3 uur voor opladen, denk dat straks met die kabel aan de gewone lader dat het beter gaat.)

Dan heb je de gyro niet goed afgesteld...
ben ik nu ook achter, gisteravond heerlijk gevlogen, en afgesteld.
Rate mode vliegt heel anders, maar geeft mij weer een kick in het vliegen :D:D:D

@chow: komt dat ''kadotje'' uit het buitenland??
post nl veranderd de EMS code in een eigen code, hoe kun je 'm dan traceren in post nl???

groet,
Hoogvlieger

@hoogvlieger je kan mbv je hk nummer het tracking nummer (3s barcode) postnl aanvragen kan telefonisch per mail. dus is afhankelijk via wie het gestuurd wordt.

Nadat mijn exportpapieren in orde waren in 2009 (importpapieren België laten nog even op zich wachten) ben ik naar België verhuisd en daarmee kwam ook een tijdelijk einde aan mijn vliegcarriere. Door diverse omstandigheden en andere prioriteiten heeft mijn T600N ruim 3 jaar stof staan happen.

Het was al langer weer aan het kriebelen en met de goede weersvooruitzichten voor afgelopen week, dit weekend en de komende dagen heb ik

-de boel bijeen gezocht (het meeste werk van al!)
-afgestoft (uche!)
-gecontroleerd (WD40, naaimachine-olie)
-rechtgezet (2x verhuizen en de tailcase verdraait zich?)
-batterijen gecontroleerd (Zender OK na 3x cyclen, OntvangerLiPo heeft capaciteit ingeleverd maar werkt nog, nieuwe is onderweg)
-getankt (brandstofleidingen vervangen) uit een bus WildCat van 5 jaar oud, erachter gekomen dat de WC over de houdbaarheidsdatum is en de BBQ er maar mee aangestoken en een nieuw blik Tornado opengedaan
-schone onderbroek aangedaan en erachter komen dat zelfvertrouwen vwb vliegen weggevlogen is
-Optoeren, ok.
-IdleUp1 -> 1800rpm OK
-IdleUp2 -> 2000rpm OK

And...knesselare, we have a lift-off!

Life is good!

Back