in normale rondvlucht draait mijn zelfs ook lekker op 1700 rpm!! maar dan doe ik niet inverted ofzo maar rondvliegen en looping gaat makkelijk zat met 1700
Kan nog wel flink lager hoor: een 1.38 meter rotor met "huis, tuin, en keuken GFK" bladen kan een 4 kilo heli met gemak behappen vanaf 1500 RPM, al begin je dan rustig aan wat voorzichtig te moeten worden in de verticale afdaling.
Probleem is waarschijnlijk meer, dat die OS in je 600 bij dergelijke toerentallen allang buiten het optimale werkgebied zit, zo ver, dat het de levensduur in gevaar zou kunnen gaan brengen:
-Het zelfde vermogen (en dus dezelfde warmteontwikkeling), maar de koellucht fan draait langzamer....
-Het zelfde vermogen maar lager toerental betekent hoger koppel en dus hogere vlakdrukken in lagers (drijfstanglagers met name) en op de flanken van tandwielen
-Lagere toerentallen bij gelijkblijvend vermogen leveren OOK hoger rotorkoppel op en een hekrotor die dat hogere koppel bij lager toerental moet compenseren.
Al met al is de heli er niet specifiek voor ontworpen, en ik zou beslist niet lager gaan dan die 1700 die Jeroen noemt.
Mijn SkyFox Cup mag
maximaal 1700 RPM draaien en deed het prima tot 1400 RPM. Maar ja, da's een heli die op lagere toerentallen ontworpen is.
Groet, Bert