Het vervelende is: net als met heli's, goedkope auto's kunnen uitstekend zijn, maar zijn nooit "goed". Er moet altijd eerst flink geld bij voordat ze "goed" zijn.
Mijn nitrobuggy is eentje van de Conrad (Reely Rex-X), en ik heb zelden zo'n degelijke auto gehad voor zo weinig geld. Geen wedstrijd materiaal, maar gewoon een leuke, goed rijdende auto voor heel weinig geld. Helaas was de zender die er bij zat waardeloos, de stuurservo te zwak, waren belangrijke punten niet kogelgelagerd enz enz.
De prijs is dus meer dan verdubbeld voor:
-een goedkoop 2.4 gieg setje
-goede stuurservo
-kogellagers op alle belangrijke punten waar ze nog niet zaten.
-stofhoesjes voor de dogbones
-setje betere banden
Niet erg, maar ook weer bepaald niet "RTR"
Daarna heb ik met die auto welgeteld één keer schade gehad, een gebroken wieldraagarm linksvoor. En dat in zeven jaar flink doorrijden in bouwputten en ander behoorlijk ruig terrein.
Ik heb zelfs nog nooit olie in de schokbrekers hoeven doen, en hij veert nog uitstekend.
Wel waren de kogellagertjes van de koppeling een regelmatig terugkomend defect, maar dat kostte maar 4 of 5 Euro per keer....
Ik heb twee jaar terug de versleten motor vervangen, en daarna eigenlijk niet meer met het ding gereden
Kan je dat ding van harte aanraden. Weet niet of ze hem nog hebben, maar het is absoluut een leuke auto, zolang je bovenstaande punten eerst even aanpakt.
Groet, Bert
Mijn nitrobuggy is eentje van de Conrad (Reely Rex-X), en ik heb zelden zo'n degelijke auto gehad voor zo weinig geld. Geen wedstrijd materiaal, maar gewoon een leuke, goed rijdende auto voor heel weinig geld. Helaas was de zender die er bij zat waardeloos, de stuurservo te zwak, waren belangrijke punten niet kogelgelagerd enz enz.
De prijs is dus meer dan verdubbeld voor:
-een goedkoop 2.4 gieg setje
-goede stuurservo
-kogellagers op alle belangrijke punten waar ze nog niet zaten.
-stofhoesjes voor de dogbones
-setje betere banden
Niet erg, maar ook weer bepaald niet "RTR"
Daarna heb ik met die auto welgeteld één keer schade gehad, een gebroken wieldraagarm linksvoor. En dat in zeven jaar flink doorrijden in bouwputten en ander behoorlijk ruig terrein.
Ik heb zelfs nog nooit olie in de schokbrekers hoeven doen, en hij veert nog uitstekend.
Wel waren de kogellagertjes van de koppeling een regelmatig terugkomend defect, maar dat kostte maar 4 of 5 Euro per keer....
Ik heb twee jaar terug de versleten motor vervangen, en daarna eigenlijk niet meer met het ding gereden
Kan je dat ding van harte aanraden. Weet niet of ze hem nog hebben, maar het is absoluut een leuke auto, zolang je bovenstaande punten eerst even aanpakt.
Groet, Bert