Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Ik weet niet of er een kit voor is, want anders word het toch wel lastig denk ik. Maar als je een linkje hebt naar die ombouw dan is dat wel heel interessant....

Die EC 135 van Hans is namelijk véél te stil.... net als electrische auto's, je hoort hem niet aankomen :rolling::rolling::rolling:

Groet, Bert
 
bedankt jjdehaan maar ik verkoop liever de heli met alles wat erbij zit.
en dan een nitro heli erbij nemen anders blijf ik weer zitten met de overige spullen.
 
Hoi,

even terug naar de Gaui NX4,

wat genoemt is met brushles servos, motor v-bar enzv.
kost die voor mij 1200 met ontvanger, betankingsinstallatie en filter
en ook lipo en BEC, compleet dus,

wat zou die anders kosten 500 € ??

voor wat kwali moet je wel betalen,
en die nitro-heli voor 9000 € heeft ook iemand betaalt,
ik weet niet wat da zo duur aan is ??

Bij mijn Gaui wel

groetjes van Uwe
(wachten op heli en vliegweer)
 
Maarja, heb je brushless servo's en een v-bar nodig? of zou bijvoorbeeld een setje savox/align servo's ook goed zijn? zet er daarnaast een msh brain (of ikon) op die toch ook niet (echt) onderdoet voor een v-bar en dan kan het toch ook wel voor minder geld.
 
Ik heb inderdaad
nog nooit met brushles gewerkt
en ook nog nooit met een v-bar,

maar als ik kijk hoe goed dat volgens sommige is,
wil ik het doch ook graag weten,

deze vogel zou mijn trainingsheli voor alle dagen worden,
dus die moet erg goed worden,

en Chris, ik hoop dat je het niet verkeerd heeft begrepen:
voor mij is de heli niet te duur,
is wel pittig, maar ik wil geen kloon gedoe, wat niet meer vliegt.

groetjes van Heli-Uwe
(.. komt heli komt verslag, ha ha)
 
Ik heb inderdaad
nog nooit met brushles gewerkt
en ook nog nooit met een v-bar,

maar als ik kijk hoe goed dat volgens sommige is,
wil ik het doch ook graag weten,

deze vogel zou mijn trainingsheli voor alle dagen worden,
dus die moet erg goed worden,

en Chris, ik hoop dat je het niet verkeerd heeft begrepen:
voor mij is de heli niet te duur,
is wel pittig, maar ik wil geen kloon gedoe, wat niet meer vliegt.

groetjes van Heli-Uwe
(.. komt heli komt verslag, ha ha)

Beter duur als niet te koop.....

Je heb een super setje aangeschaft Uwe, maar de bij geleverde GS511/518 servo's zijn GEEN Brushless servo's maar Coreless Servo's maar voldoen zeker en die Vbar is een super FBL controller.ik ben helemaal weg van Vbar tegenwoordig(BeastX ook heel goed hoor) en makkelijk in te stellen.

Off the record ik heb trouwens hele mooie HV Brushless Mini Servo's gevonden(was een vraag in een ander topic)

Greetz,
Jeroen
 
[...]
en Chris, ik hoop dat je het niet verkeerd heeft begrepen:
voor mij is de heli niet te duur,
is wel pittig, maar ik wil geen kloon gedoe, wat niet meer vliegt.

groetjes van Heli-Uwe
(.. komt heli komt verslag, ha ha)
Nee dat snap ik en ik doel zeker niet op kloon gedoe hoor, maar het duurste of nieuwste is niet per se het beste.
Je vliegt de heli's toch ook naar tevredenheid met een futaba 7c? dan kan je wel een 14mz of 18mz aanschaffen maar of dat echt zinvol is?
Zo kan ik in plaats van de align ds610 op de swash van m'n 6hv ook wel high-end en "high-voltage" servo's plaatsen maar zou ik daarmee de heli opeens beter kunnen vliegen? ik betwijfel het :) Als iets goed genoeg is heeft iets beters volgens mij niet veel zin omdat je het voordeel niet merkt maar dat moet ieder voor zich bepalen. Stel dat je die heli met een iets minder dure setup wilt dan zal die ook prima vliegen.

Ik ben benieuwd naar je verslag.
 
Laatst bewerkt:
bah, 't was weer sneeuw vandaag.... :-|

heb kwartiertje geleden 't solo pro koffertje terug gevonden.
't resultaat na wat snijden + lijmen:
full


groet,
hoogvlieger
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je Porschevelgen onder je auto zet gaat ie echt niet beter rijden. Een top of the bill setup is alleen zinvol als je elke keer de heli tot het uiterste drijft, in 3D competities of iets dergelijks. Als sportvlieger word je er echt niet beter van, zal je over het algemeen niet veel verschil merken en de enige die er baat bij hebben zijn de fabrikanten die hun kassa goed gevuld zien worden door hun sucesvolle marketing... ;-)

Ondertussen staat er in Heerenveen een mooie 700 size Hughes 500. Geen dun flubberrompje zoals die van align en heliartist, maar mooi degelijk Duits en stevig glasvezel van Robbe Schluter. Ruim 10 jaar oud en in perfecte conditie incl het lakwerk. Qua vormgeving ook vele malen mooier dan die van align want die rompen zijn veel te bol voor een Hughes.

Komende week een begin maken met het aanpassen van het binnenwerk.
 
Als je Porschevelgen onder je auto zet gaat ie echt niet beter rijden.

Haha, maar een Porche op de velgen van een lelijk eendje, rijd zelfs bij het inparkeren al als een dweil...:rolling::rolling::rolling:

Beetje serieuzer: ik kan me voorstellen dat een SkyFox met S9202 onder de tuimelschijf prima vliegt, maar een Goblin zal het met die servo's toch een stuk minder goed doen denk ik.

Het vervelende van de tegenwoordige ontwerpen, is dat er in het ontwerp van uitgegaan word dat er heftige servo's op komen, dus de boel is niet geoptimaliseerd qua terugmeldkrachten naar de servo's toe....

Ondertussen staat er in Heerenveen een mooie 700 size Hughes 500......
.....Komende week een begin maken met het aanpassen van het binnenwerk.


Cool.... ik ben heel benieuwd. Jij hebt toch wat met Hughes 500-jes.... is nu al je derde. Geeft niks, het is nog steeds een van de leukere heli's om te zien.

Groet, Bert
 
Omdat het weer ons in de steek laat vroeg ik mij af of iemand van hier zin had om samen te simmen.

Ik heb een sessie opgestart:

Sessie: NLfoRum
Paswoord: heli

Zo kunnen we samen wat vliegen en tips of tricks uitwisselen wie wil.
 
Tadaa..!

y9e9urat.jpg


Huggies vliegen gewoon erg lekker vind ik persoonlijk, en er zit altijd ook goed gang in. De lak is nog perfect, geen haarscheurtjes o.i.d. De kleur is nog steeds vrij helder, even een poetsbeurt geven en dan glimt ie vast wat meer. De strepen zijn decals dus zo verwijderbaar. Misschien een leuk Ferrari thema met wat geel. Zal Johnny vast leuk vinden Bert ;)

Heb nog een nav. Verlichting setje liggen dus die komt er ook in. Heb er zin in :D
 
Laatst bewerkt:
Owwww.... maar die ziet er zeker knap uit! Ben heel benieuwd!

Ik hoop dat je die T-rex er een beetje makkelijk in krijgt....

Groet, Bert
 
Tadaa..!

y9e9urat.jpg


Huggies vliegen gewoon erg lekker vind ik persoonlijk, en er zit altijd ook goed gang in. De lak is nog perfect, geen haarscheurtjes o.i.d. De kleur is nog steeds vrij helder, even een poetsbeurt geven en dan glimt ie vast wat meer. De strepen zijn decals dus zo verwijderbaar. Misschien een leuk Ferrari thema met wat geel. Zal Johnny vast leuk vinden Bert ;)

Heb nog een nav. Verlichting setje liggen dus die komt er ook in. Heb er zin in :D

Hmm..

HHMMMMMMM NICE, hoe kom je daar nou weer aan??

Komt er ook een 5 blads kop op?? wel zo mooi denk ik
ik vind het een mooi type heli (alleen deze kleur niet sorry of het is gezichtsbedrog?)
Maak je ook een verslagje er van(met gedetaileerde foto's natuurlijk) ben benieuwd
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Haha Jeroen, ik werd een tijdje geleden door Frank getipt dat hij al een paar jaar een romp op zolder had staan waar hij niks mee deed. of ik het wat vond. En voor een vergoeding waar ik nog net geen nieuwe hughes 250 body voor kan kopen was de verleiding te groot om de romp te laten staan. :rolling:

Ik zal hier zo nu en dan wel even wat foto's neergooien.

Het rood lijkt wat vaal door de foto en gebrek aan licht, is in werkelijkheid veel helderder.

Het binnenwerk vereist wat eigen creatie maar de basis is goed en ik voorzie weinig problemen. De lengte van de staartbuis en de plek van de rotorkop komen zo op het eerste gezicht mooi uit.

De romp staat op een paar zeer stevige skids, daar zak je niet zomaar doorheen haha.

Een 5 blads kop zou gaaf zijn maar dan ben ik met bladen meer dan 500 euro lichter.. Dit word een mega lowbudget 700 size schaalconversie. ;)
 
Hm, hoe komt die @Jonkje : da nou weer aan,

eerst stoppen met helis,
en dan zo iets,
zeker gaat verkopen dan anders,
maar kijk eerst als die dan klaar is
wil je hem misschien wel houden

nog eens voor de servos:
ik heb in de Rex 700 fbl DS servos, heerlijk strak
en in de 600 paddel-heli futabas, heerlijk relax,

zou ik de servos van deze 2 heli's verwisselen, vlieg geen meer goed.

Dat bedoel ik met v-bar en goede servos in de (denk ik snelle) Gaui.

groetjes van Uwe
 
Een 5 blads kop zou gaaf zijn maar dan ben ik met bladen meer dan 500 euro lichter.. Dit word een mega lowbudget 700 size schaalconversie. ;)

Als jij op zoek gaat naar een 5-blads kop, wil ik de uitdaging wel aan gaan om een setje woodies voor je te balanceren en te bespannen.....

Beetje "oldskool" maar het zal absoluut willen vliegen....

Ik zal alleen wel wat tijd nodig hebben, want ik ben de routine wat kwijt...

Groet, Bert
 
Je vliegt de heli's toch ook naar tevredenheid met een futaba 7c?
Ik vlieg er in ieder geval prima mee ;)

Voor een Vbar zijn snelle servo's gewenst omdat de Vbar continu kleine en snelle correcties doorvoert..... Ieder fbl systeem trouwens. Align servos' zijn prima.... vraag maar aan Kenny Ko :rolling:

@Jonkje: Mooie romp en ik hoop dat het bouwen goed verloopt. Ik kijk er in ieder geval naar uit!
 
Als jij op zoek gaat naar een 5-blads kop, wil ik de uitdaging wel aan gaan om een setje woodies voor je te balanceren en te bespannen.....

Beetje "oldskool" maar het zal absoluut willen vliegen....

Ik zal alleen wel wat tijd nodig hebben, want ik ben de routine wat kwijt...

Groet, Bert

Zo iets??
scaleflying.de - 5-Blatt Scale Rotorkopf "Made in Germany" 700er

MD500 high simulation CNC head combo for 700 size RC helicopter

waarschijnlijk is er nog veel meer te leveren en mss goedkoper maar deze linkjes had ik al in mijn favorieten staan.

5 gebalanceerde blaadjes van jou er op bert en dan NON estab nou moetje dan eens kijken hoe Jonkje er mee vliegt en weer naar zijn zin heb met Heli's
(desgewenst een BeastX erop voor €130,-):rolling:
 
Vandaag eindelijk men rebuild van de Gaui X2 afgerond... Heb er lang over gedaan wegens tijdsgebruik en lang moeten wachten op gearsets etc...

Swash level en 0.0 graden pitch... dat zien we graag...
857362_518549941528882_1768913161_o.jpg


Heb wel nog altijd geen krimptang voor men servo kabels :(
Heb ze wel danig kunnen wegwerken dat er aan het exterieur werkelijk geen enkele kabel zichtbaar is maar wat een zenuwslopend werkje zeg...
 
Back
Top