Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

of een nitro henseleit.. Maar die hebben ze niet meer zomaar..

Eh.. Met lotterle carb 0% nitro, methanol henseleit :rolling:

Duitse ebay en RCN. Daar vind je nog regelmatig goede 3DNT's. Kocht de mijne hier in NL, amper ingevlogen, vliegklaar voor €500,- Van een jet turbine vlieger die eens had geroken aan het helivliegen en er niks aan vond waardoor hensje op de plank belandde.

Ondanks dat ik er niet veel geluk mee heb gehad, by far de heli die het meeste indruk op mij heeft gemaakt. Zowel qua engineering, uiterlijk en vliegen. Kan nog steeds balen van die crash... ;)

In betere tijden, rustig vliegen om het beestje te leren kennen...

Henseleit Three Dee NT (3DNT) - YouTube

Keerzijde is wel dat na de crash met deze heli het vertrouwen in vliegen met 700 size een beste deuk heeft opgelopen. Heb daarna nog een 700 LE Nitro gehad maar beleefde er totaal geen plezier meer aan. Dat was het begin van het stoppen met helivliegen tot vandaag de dag. Maar het kriebelt nog steeds, nu er enkel weer aan toegeven... ;-)

Toen die van jou de verkoop in ging, heb ik wel letterlijk bijna mn vingers eraf moeten knagen om het niet te doen...
Verkeerde timing om het zo te zeggen :mrgreen:

Maar, als de timing wel goed is, ga ik gewoon weer s zoeken.
Zo zeldzaam zijn ze ook nog niet inderdaad!

Plug&Play is het nooit....

Je refereert dan uitsluitend aan het inpluggen van de batterij.

Maar een goed startende heli ben je ongeveer evenveel handelingen en tijd aan kwijt als aan het wisselen van je accu, het laden van de lege accu en het met het afgeschakelde model naar de startplaats lopen en daar inpluggen, wachten op de initialisatie en plaatsen van de canopy (voor zover dat laatste van toepassing).

Groet, Bert
Deze opmerking had ik al verwacht ;-) En zo zie je maar dat het echt een persoonlijke keuze is gebaseerd op persoonlijke voorkeuren :thumbsup:

Deze opmerking had ik al verwacht ;-) En zo zie je maar dat het echt een persoonlijke keuze is gebaseerd op persoonlijke voorkeuren :thumbsup:

Het kwam mischien verkeerd over, maar ik doelde niet op persoonlijke voorkeuren, maar echt uitsluitend op het feit dat ook in practisch opzicht electro-aandrijving méér behelst dan alleen een accu aansluiten, en dat mensen zich daar ook wel eens in vergissen.

Het was in elk geval wat mij betreft níét als "verdediging" van brandstofvliegen bedoeld, eerder als relativering.

Groet, Bert

Geen probleem Bert en het kwam zeker niet verkeer over. Alles heeft gewoon zijn voor en nadelen.

Voor mij is de enorme prijs die je voor een GOEDE lipo betaal het grootste nadeel van elektrovliegen (minimaal 250,- euro). Om die reden ga ik er ook heel rustig mee om in de hoop dat ze twee seizoenen mee zullen gaan.

In het verleden heb ik met een Robbe Moskito sport (nitro) gevlogen. En ik had mijn spullen echt voor elkaar en netjes in een kist gebouwd. Motor startte altijd zonder problemen. En dan vlieg je volgens mij makkelijker dan met lipo's. Eerste vlucht eventueel de motor bijstellen en dan is het tanken, vliegen, tanken, vliegen en even lekker in het gras liggen :cool:

Als ik nu "buiten de deur" ga vliegen heb ik een auto vol rotzooi nodig om de heli een dag in de lucht te houden 8O Aggregaat, verlenghaspel, jerrycan, laadkoffer, 3 set lipo's..... En met de Moskito had ik maar 1 kist :rolling:

En zo zijn er toch redenen genoeg voor mij om elektro te vliegen. Maar dat zijn persoonlijke keuzes en sommige zijn niet eens rationeel maar echt op emotie gebaseerd. En daarom is het mijn persoonlijke keuze :thumbsup:

hmm .. snel ontbijten, spullen in de auto gooien en vliegen :) .. zonnetje, windkracht 2-3 .. kan nog mooi even voor 't werk.

Edit: Bedroeft... het was niet mijn dag vandaag...

Laatst bewerkt:
Ik heb een top middag gehad samen met wat vliegmaatjes.
Eindelijk de Logo 550SX weer eens uitgelaten.
hopelijk morgenmiddag weer.

mvg. Freddie

Ik heb ook een goede babbeldg gehad.. Excuseer, vliegdag..

Niet veel gevlogen, en spierpijn in de verkeerde spieren :mrgreen:
Maar: wel de ultimate zijn eerste vlucht weer laten maken.
Kwam erachter dat de strijkbout voor strepen toch een stuk warmer had gemoeten.
Verder vloog hij als een droom....

Fourstar 40 moest zijn motor in laten lopen. Was wel ff anders dan de vorige die erop stond..
11x6 op 11.000 rpm, op 3/4 gas... En dat was nog maar tank nr 3!
Volgens de handleiding nog 1 tank met motor volgas, met deze prop..
Daarna moet ie de lucht in
Ben benieuwd wat hij gaat doen :mrgreen:

De 600 gedroeg zich op zich netjes, maar mevrouw is het nog niet helemaal eens met alle spullen die ik in haar kont heb verstopt.
Ik kan aan al haar knoppen draaien, maar op alles heeft ze momenteel een snugger antwoord..
Maar ze went er wel aan :mrgreen:
Of ze nu wil of niet...

Mooie dag. Dus al vroeg begonnen met hardlopen met de loopgroep. Daarna met de familie naar Amsterdam even. Gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om een paar bakken overheerlijke moksi meti te halen bij de Surinaamse Chinees.
Wel net half uurtje gesimmed met Phoenix 5 even..

Ben vanmiddag ook nog wezen vliegen met de Trex 500 ESP en de Trex 700E bij mijn clubbie in Dalfsen.

De 3D figuren gingen weer mooi, vooral het hard 3Den van de Trex 700E met een 120A powerjive en Kontronik Pyro 700-52 in combinatie met Gens Ace 5500 mAh lipo`s.
Wat een power zo`n machine!!!! De Blade Farts waren weer goed hoorbaar:p:p

Ik heb ook een goede babbeldg gehad.. Excuseer, vliegdag..

Niet veel gevlogen, en spierpijn in de verkeerde spieren :mrgreen:

Kamasutra ;-)

De 600 gedroeg zich op zich netjes, maar mevrouw is het nog niet helemaal eens met alle spullen die ik in haar kont heb verstopt.
Ik kan aan al haar knoppen draaien, maar op alles heeft ze momenteel een snugger antwoord..
Maar ze went er wel aan :mrgreen:
Of ze nu wil of niet...

:confused::confused::confused::confused::confused:

Groet, Bert

Back