Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Waar denk je dat die :confused::confused::confused::confused: vandaan komen?

Zoals mijn vrouw dan placht te zeggen: "I am confuse...."

Groet, Bert

Waar het hart van vol is loopt de mond van over. Of het keyboard in dit geval :mrgreen:

:rolling:Als dát écht zo zou zijn, had 90% van mijn posts niet over heli's of zelfs maar modelbouw gegaan....:rolling:

Groet, Bert

kan ik ook wel gebruiken.. een andere club. baaldag.

eerst brand me voeding door, dus kan niet meer laden. en me ouwe trouwe dx7 is gevallen, lcd scherm gebarsten. zucht.

hebben ze daar ook een happy hour? bespaar ik nog wat voor een nieuwe zender :P

In mijn post stond niets wat erg gek was...

Je moet alvast een dirty mind hebben om er van te maken wat jullie er van gemaakt hebben :mrgreen:

Maar een dirty mind is an joy forever...
Alleen krijg ik wel eens te horen dat de mijne een beetje ver gaat, dus ik moet wel eens even wat woorden niet uitspreken..
Wel veel binnenpretjes :mrgreen:

Ik zie om me heen meestal dat de meeste mensen met diezelfde state of mind dat idee kennen;-)

En bert, vaak ga ik voor die uitspraak van je wederhelft.. De kroon op het werk :mrgreen:

Zoals beschreven in mijn andere topic.. de 450 is vandaag voor het eerst buiten én de lucht in geweest.. was echt ontzettend spannend en leuk! Nu na aan het genieten met een peukje en biertje op het balkon ondanks dat het nog niet 100% is(zie andere topic) heb ik er een mooi en goed gevoel van.. geweldig!! gegroet

Kicken is dat, nietwaar?

Van harte gefeliciteerd met de maiden, en don't worry, die kleinigheidjes haal je er na verloop van tijd dook nog wel uit.

Eerst maar even genieten van het gevoel dat het gelukt is! (want geloof me, de tegenvallers komen echt ook nog wel in deze hobby...)

Groet, Bert

Hahaha echt een GE WEL DIG gevoel!! Mooi man en 100% anders als de sim en ook niet te vergelijken met de nano of mcpx, het oproeren alleen al en kwam al niet boven de 2200rpm uit. Net nog even met de canopy bezig geweest, heb het waar hij de servoarm raakte even een millimeter weggehaald en nu loopt hij vrij.. reageerde op links cyclic heel stroef- eerst niks en ineens hoppa linksaf en je hoorde een tikje van het aanlopen- maar zonder canopy vloog hij gewoon goed op wat afstelling na. Heb zon 7 minuutjes gehooverd en af en toe als hij weg dreef of ergens te dicht op kwam neergezet en even op wezen halen om opnieuw te beginnen in de veilige zone plus wat gerommel in de gain, 7 minuutjes op 75% vind ik netjes!
Haha die tegenvallers realiseer ik me heel goed maar daar had ik vandaag nog geen zin in haha dus lekker veilig gehouden!

Gr Serge

Helemaal et slecht hoor, 7 minuten....

Als je bedenkt, dat je heel veel kwijt bent aan iedere keer weer optoeren, en aan het voorzichtig lostrekken en weer neerzetten....

Gaat vanzelf beter worden.

Veel plezier, en probeer hem eerst nog maar even zo lang mogelijk heel te houden ;)

Groet, Bert

Vandaag de helischool een bezoekje gebracht en sinds een jaar weer eens even een 700 size heli gevlogen en de helischool gesponsord. Werkt mooi dat vonkenbakkie Bert! Ben het nog niet verleert, moet van Wob weer een heli aanschaffen :rolling:

Tevens genoten van een bekende van Wob die letterlijk even binnen kwam vliegen met een paar mooie low passes over het veld :-)

Laatst bewerkt:
(want geloof me, de tegenvallers komen echt ook nog wel in deze hobby...)
Vandaag was het in ieder geval mijn beurt :D Crash met de Logo 700 door fout van de piloot. Zie het crash topic voor meer info maar de schade lijkt "mee" te vallen.

Gelukkig pas bij accu 5 en dus een dag heerlijk kunnen vliegen en genieten van de zon. Wat een weer zeg!

kan ik ook wel gebruiken.. een andere club. baaldag.

eerst brand me voeding door, dus kan niet meer laden. en me ouwe trouwe dx7 is gevallen, lcd scherm gebarsten. zucht.

hebben ze daar ook een happy hour? bespaar ik nog wat voor een nieuwe zender :P
is dit niet iets voor je om van twee weer een te maken?

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
zat ik ook al naar te kijken. vraag me alleen af of het gaat werken. oude module in een nieuwe zender.?! denk dat alleen de telemetrie dan niet meer werkt.

Werkt mooi dat vonkenbakkie Bert! Ben het nog niet verleert, moet van Wob weer een heli aanschaffen :rolling:

Tevens genoten van een bekende van Wob die letterlijk even binnen kwam vliegen met een paar mooie low passes over het veld :-)

Heeee.... is Siem even langs komen waaien?

Leuk laagdekkertje is dat, he?

Had al van Wob en Johnny begrepen dat hun beide ontstekingen perfect werkten, en daar ben ik wel blij mee, want ik heb beide heli's uitsluitend kunnen starten en stationair de timing af kunnen stellen; dus altijd spannend of hij direct 100% goed draait of niet. Helaas liet het geschikte weer daarvoor meer dan 4 weken op zich wachten....

Zal de resterende sensors ook maar afsolderen, denk dat ik er in de loop van het seizoen nog wel een paar kwijtraak.... :D

Groet, Bert

Laatst bewerkt:
Net de nieuwe lipo's binnen gekregen voor de Mini Protos en de quad. Hopelijk blijft het de hele week mooi weer want vandaag en morgen heb ik de hele dag afspraken.

hoi,

Ik heb vandaag voor het eerst nose-in gehoverd.
Aanvankelijk ging alles goed. toch enkele seconden de heli stil kunnen houden nose-in:thumbsup:.

Maar toen werd ik iets te overmoedig en ben ik te dicht bij de afsluiting de oriëntatie kwijt geraakt.
Ik heb hem nog proberen redden, maar ben toch licht gecrashed.:(
Schade valt mee: main shaft iets krom en de lagers van de hoofdas kapot.
nuja die lagers waren waarschijnlijk toch al aan vervanging toe. De heli heeft al zo'n 60 vluchten achter de rug. goed voor een totale vliegtijd van +/- 5u45min.
Alleen jammer dat ik de lagers nog niet liggen had, dus even geduld op de postbode.

Ik heb toch nog een vraagje:
Hoe lang laten jullie blauwe threadlock drogen vooralleer je terug de lucht in gaat? Vooral dan bij de schroeven in de kop.

Back