Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Flybar is alleen maar extra kans op roest..

Alleen als dat ding van materiaal gemaakt is wat kan roesten, EN je je heli lang genoeg aan de grond laat om hem de gelegenheid te geven te gaan roesten :D :D :D
Maar je hoeft gelukkig geen nieuwe software in een flybar te downloaden, en ze hebben ook geen last van spontane resets... ;)
Je hoeft ook geen vergelijkend warenonderzoek te doen welke flybar het beste werkt, welke het minste last van trillingen heeft, of makkelijker programmeert...
Je hoeft geen laptop met bluetooth mee te nemen naar het veld, geen vibration-log uit te lezen, geen studie informatica te doen....
En als klap op de vuurpijl, je hoeft niet iedere 6 maanden je oude flybar er af te slopen en voor een paar honderd euro een nieuwe te kopen omdat er ergens een of andere idioot een betere flybar uitgevonden heeft.... :p

Groet, Bert

tja ik wacht het antwoord af of ik hem moet fixen ... gear / servo / blades moeten vernieuwd worden. kostenplaatje ligt inmiddels op zo'n 100 euro.. of 't de moeite waard is...tja kan er niet over oordelen.

al zijn de meningen op diverse fora nogal verdeeld, maar de overhand geeft toch wel negatieve reacties.

Vandaag de hele dag een reclamebureau over de vloer gehad die ons huis hadden uitgekozen om foto's te maken voor een commercial. Uiteraard tegen vergoeding. Was leuk en erg gezellig en een onverwacht extra centje. Heb dus een Fatshark set kunnen bestellen voor de quadcopter.. Ik zou hem volgende maand kopen maar kon nu dus eerder :)

Vandaag de hele dag een reclamebureau over de vloer gehad die ons huis hadden uitgekozen om foto's te maken voor een commercial. Uiteraard tegen vergoeding. Was leuk en erg gezellig en een onverwacht extra centje. Heb dus een Fatshark set kunnen bestellen voor de quadcopter.. Ik zou hem volgende maand kopen maar kon nu dus eerder :)

Dat is dan inderdaad mooi meegenomen ;-)

Afgelopen vrijdag een scout aan de deur en vandaag al de fotoshoot. Ging heel snel allemaal. Wel ontzettend leuk.

Da's een heel lekkere meevaller Chow!

Wou dat ik zoiets had....

Woon je in zo'n fotogeniek huisje dan?

Groet, Bert

Nee niet echt. Maar ze zochten een voortuintje en gevel zonder tierenlantijnen. Die hebben wij toevallig. En ze zullen nog wel wat andere voordelen hebben gezien bij onze woning. Voorkant is op het noorden. Kan me voorstellen dat dit met licht beter is. Minder fluctuaties over de dag heen.

Nou ja, is ook niet zo belangrijk....

FatShark is FatShark, toch? ;)

Groet, Bert

ik heb vandaag ( na wat advies van Bert ) besloten om de Walkera 60B lekker terug te geven aan de eigenaar met het bericht dat renoveren eigenlijk niet de moeite waard is gezien de kwaliteit en de bijkomende kosten.

oftewel, rustig verder sparen voor een 450 :)

Wij hebben een zeer getalenteerde en fanatieke clubfotograaf. Heb ondertussen al een paar Gigabyte aan foto's van mijn modellen in volle vlucht :-)

Yep, altijd leuk om dit soort cadeau's te mogen ontvangen via WeTransfer ;-) Bedankt Gert Jan!

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Net in mijn tuin met formaat postzegel de nieuwe lipo's op de quadcopter timen even, gaat ie opeens 5 meter de lucht in. Tikje minder throttle en hij stort bijna gelijk ter aarde. Dus beetje gas en wederom als een raket de lucht in. Totaal geen altitude hold. Na de rand van de schuur en de vijver van de buren te hebben ontweken de quad zonder schade op een vierkante meter gras kunnen neerzetten. Even gegoogled en zwart tape op de naza geplakt. Probleem voorbij. Lage zon direkt op de Naza is ook bij de nieuwere naza's dus geen feest..

Jep, de luchtdruksensor is helaas gevoelig voor licht. Altijd vervelend dat je er zo achter moet komen. Maar staat daar inmiddels niets over in de handleiding?

Back