Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

haha tja ik wou de gok maar niet wagen

Zeker de gok niet wagen...
ik ben met de 600 nitro ook wel eens aangevallen door een duif.
ik kon de duif gelukkig een beetje voorblijven onderweg naar de grond, hij was er gewoon vol in gegaan..

De meeste vogeltjes laten je met rust. kijken niet eens naar je om.
maar de paar die het wel doen..

Nee na de eerste belaging had ik al wel door dat het daar niet bij bleef. Net alsof ze ergens een nest in de buurt hadden ofzo.
Waar ik ook heen vloog.. Ze gingen er net zo hard achteraan..dus maar voor veilig gekozen.

Lijkt me wel zuur om door zoiets je heli de grond in te zien gaan.

Een duif vliegt er gewoon vol in door gebrek aan snel denkvermogen :-) Een Scholekster is slimmer en blijft er om heen vliegen en kwetteren in de hoop dat je weg gaat. Na een accu of 3 geven ze het vaak op zolang je niet direct over het nest vlieg. En ik spreek uit ervaring. Je concentratie vasthouden is wel een groot probleem ;-)

Ik zag lang geleden een filmpje waar en helie op vol toeren stond te draaien op de grong, en een duif gewoon op de rotordisk ging zitten met het bekende resultaat. Stomme beesten zijn het.

Hallo allemaal,

ik ben weer terug vanuit Sao Miquel
en ook gisteren al gevlogen, 5 lipos,
wat een weer,
ik hoop dat hier ook nog alles gezond (en heel) gebleven is.

Groet
Uwe

...@Student: idd moet je bij T Rex / Align
goed opletten bij onderdelen en upgrades,
verschilt zo veel, voor al bij hek-sturing en mainshaft
(en niet alleen fbl en paddel en dfc ...)
iig suc6 !

...@???: schreef iets over micro servo platsen i.p.v mini servo:
ik zou zeggen, niet doen,
voor al heeft Rex en co. geen over dimensioneerde servos,
en als je dan nog een kleinere servo plaatst om geld te sparen,
spaar je zeker aan de verkeerde kant.
Ik heb op mijn 450er een grote Futaba gehad, i.p.v. de kleine DS410,
en dat werkte perfect.

...zou nog iemand interesse aan een 500er heli hebben,
ik heb nog 2 hier staan, een nieuw en een voor onderdelen, maar compleet,
7 lipos en phhhh veel onderdelen, alleen via PB.

tss.. die 500's zijn toch van die rare electrische fluistergebakkies :mrgreen:

kun je niet eens de muggen mee wegjagen ;-)

@???? was ik UWE :-) en een 410 als tail servo ja dat gaat niet goed werken (maar denk dat je 420 bedoelde;-) en is niet om geld te besparen is gewoon een test 450 (net als mijn test250 waar ik zaken op probeer) maar weet bijna zeker dat deze servo het echt wel goed gaat doen in tegenstelling tot een hoop clone 9257's die affikken op een 450 staart omdat ze niet goed tegen de 6V kunnen.

bij die 9257 klopt dat eigenlijk perfect...

de futaba 9257 is immers ook voor 4,8 volt gemaakt. En bij hun gaat het regelmatig goed op 6 volt, maar ze zijn er niet op gemaakt
een clone zal dan op 6 volt een stuk meer moeite hebben om de prestaties op peil te houden.

Bij mij zit er ook al vanaf hij nieuw was een step down tussen..

tss.. die 500's zijn toch van die rare electrische fluistergebakkies :mrgreen:

kun je niet eens de muggen mee wegjagen ;-)

he he, daaroom moet die op zij,
ik wil graag mijn flot uitbouwen met nog een 700er of 800er !

@???? was ik UWE :-) en een 410 als tail servo ja dat gaat niet goed werken (maar denk dat je 420 bedoelde;-) en is niet om geld te besparen is gewoon een test 450 (net als mijn test250 waar ik zaken op probeer) maar weet bijna zeker dat deze servo het echt wel goed gaat doen in tegenstelling tot een hoop clone 9257's die affikken op een 450 staart omdat ze niet goed tegen de 6V kunnen.

..yes, 420 heckservo, je hebt gelijk,
maar wat ook verder David en @Student: schreef, de Futaba 9257 (iets groter) werkt perfect,
voor testen .. goed, maar verder niks.
..en de BEC kan je toch instellen van 5, 5,5 en 6 volt.
5 is voor de futabas.

Groet
Uwe

Hoezo verder niks??? als ik nou gezegd had dat ik er een MKS DS95i op had gezet ;-)

Even simpele redenering vroeguh ; 1000zenden 450 sports verkocht met een 420 als tail servo, wat redelijk ging tot men hem upgrade naar een pro (omdat de 420 rand gevalletje was) met een wat grotere servo bijv 9257 of ds520. In de tussentijd is de technology iets verder gevorderd, grotere motoren in een micro, coreless, etc met betere tandwieltjes, hogere torque, hogere voltages, betere potjes en noem maar op.

Maar we gaan het zien. Zeker dat hij voor mijn vliegstijl meer dan voldoende gaat zijn of dit voor de echte hardcore 3Dérs ook het geval gaat zijn zullen we nooit weten.

1 ding weet ik wel dat ze tig keer beter zijn als de align's

Het zou idd van de vlieg-style afhankelijk zijn, David,

ik bedoel, dat een grote servo niet allen voor de 'show' groter is,
en dat je met de kleine DS420 bij 3D vliegen niet veer komt,
dat is mijn mening en is mijn gevoel,
mijn 450er is 43 uren (!!!) met een Futaba gevlogen, en 1 vlucht met een 420.
Ik zou het ook verder niet anders doen.

Groet
Uwe

Uwe dat verschil van grote heb ik al aangegeven (maar zal straks toch wel een vergelijk doen met de fut en andere servo's, want maat zegt niet alles maar 12mm motor , pot meter en gears wel en aangezien er maar 1 gear groter is in een fut9257 praten we bij maten alleen over het huisje) dus blijft de electronica over wat misschien vele malen beter is bij de 9257 (who knows)en ik ben zowieso geen align man want dat koste me een heli , daarbuiten weten sommige ook dat mijn eerste fut9257 niet mijn beste ervaring was ;-) en binnen 10 vluchten passée was (heb netjes een nieuwe gekregen dat is het punt niet), ik schijn meer geluk te hebben met rommel ;-). en mochten onverhoopt de servo's niet naar wens zijn op de 450 hé np dan heb ik gelijk leuke servo's voor op de 250 ;-).

Nogmaals ik vlieg nog steeds als een nooob en heb totaal geen interesse in 3D. onnodig om daarbuiten te vermelden als je niks probeert weet je niks ook.

nog niet zolang geleden had je geen 6S 450's dus vast houden aan het verleden is leuk maar waar blijft de toekomst dan. HS van 3500+ op een 450 is niet bijzonder meer maar hebben ook wat andere gevolgen op de staart en cyclic zullen we maar zeggen.

Goed zo David,

als je niks probeert, kan je ook niet meepraten,
dat was mijn ervaring met mijn vlieggedrag,
en als iets goed gaat:
"never changing een ..."

Groet
Uwe

bij aanschaf viel de prijs inderdaad mee (uiterlijk is mooi meegenomen maar ook al zijn ze paars met rode stippen vind ik het prima :-)
, als ze nu ook een tijdje meegaan en doen(en wat ze beloven) wat ze moeten doen is het inderdaad best wel een leuke servo voor een leuke prijs . Time wil tell. die TGY306 is in ieder geval wel een aanrader is iets duurder (21USD) maar hier weet ik inmiddels van dat het in "mijn" vliegwereld (en naar schijnt bij een hele hoop andere mensen) blijvertjes zijn. ze hebben nu na 60 vluchtjes nada slob, blijven super goed centreren, zijn stil en rete snel, alleen gebruik ik deze alleen op cyclic van een DFC heli. de emax ga ik rondom gebruiken, ben benieuwd

weet alleen dat het kabeltje wat probleempjes gaat geven (denk ik)

it is the fun that counts :-)

Hoe is het nou met je Blades en heb je al besloten welke 700 het gaat worden?

Hoi David,

een Blade 500X vlieg ik nog, die doet zijn werk,
en de andere staat compleet in de hangar voor onderdelen,
maar ik wil ze wel nog de deur uit,
voor budget van nieuw project,

ja en dan wil ik misschien nog een auto kopen,
en daarom twijfel ik nog tussen de Gaui X7 en de Logo 700,
(toch een groot prijsverschil)
en als het met nitro vliegen bij de clubs een probleem woord,
staat ook nog een Logo 800 op de lijst,

maar stap voor stap,
leukste zou zijn, die Blades uit en Logo 700 in.

Groet
Uwe

Back