Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Ben druk bezig met de afbouw van de B-25 maar de huidige weervoorspelling voor morgen is toch zodanig goed met weinig wind dat ik de MD900 zo maar van de plank trek en klaar maak voor verdere testhover en hopelijk de eerste voorzichtige rond vlucht. :-)

Ah, ging het daar om...

Ik denk dat ik dan ook maar even wat spulletjes klaar zet....

Groet, Bert

Druk aan het inpakken, warme koffie, heli's etc etc...

Het is hier bere-koud (plm -4 C), maar nagenoeg windstil.

We gaan het voorzichtig proberen.

Geen lessen (het breukrisico wordt te groot met die kou), maar een paar rondjes vliegen moet geen probleem zijn....

Groet, Bert

Ook hier vandaag enkele succesvolle test hovers gedaan met de MD900. Is toch wel even wat anders zo'n NOTAR bladblazer :-) Ook het gewicht ( richting de 7 kg ) is even wennen. Was weer gezellig Bert!
f30053172a39486ca7c150cd2706e854.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat geloof ik graag, dat dat wennen is....

het is met enige afstand de zwaarste heli waar je tot nog toe mee gevlogen hebt...

Nu eerst maar eens dat brandstofverbruik in het normale zien te krijgen, want 400 ml brandstof binnen 5 minuten, da's toch wel érrug veul...

Maar hoe dan ook, hij vloog!

Groet, Bert

Leuk voor die, die gevlogen zijn !!

Feli Merlijn, en idd 400 ml is wel wat veel, ha ha,
maar ik denk Bert heeft al wat verzonnen !

Groet
Uwe

Prachtige heli mannen, ziet er erg mooi uit.

Vanmiddag zelf ook even wezen vliegen samen met mijn vliegmaatjes :)
Wel even goed warm aankleden, maar dan was het ook prima te doen.

C21C6175-0020-4A51-AC53-16CD9A682007_zpsrj5ohu3y.jpg

Hoop dat het weer meewerkt en we van de week nog een paar keer kunnen vliegen.

mvg. Freddie

Thanks heren,

Er zijn nog wel wat puntjes die aandacht behoeven maar ik weet nu dat het beestje wil vliegen! Het brandstof verbruik is inderdaad nog akelig hoog, maar dat gaat vast goedkomen.

Nu is het eerst wachten op weer zo'n windstille en zonnige dag. ;-)

Ja Uwe ;) .. vier heerlijke vluchten.. eerste voorwaards en achterwaards circuitjes, achtjes ed.. overige m'n invert oriëntaties geoefend met vierkantjes .. side in ging niet zo lekker rest wel gelukkig .. laatste lipo lekker meppen op 2100rpm :) .. paar mooie speedruns en vol gas de bocht door .. big air vliegen blijft toch machtig mooi ..
annyway .. lipo's worden alweer geladen voor morgen .. geweldig man weekje vakantie!

aggregaat Uwe ? ;)

Leuk leuk Ruud,

aggregaat ..
ik heb met mijn tweede accu in mijn busje
3 setjes lipos kunnen laden (dus 3 extra vluchten)
met de T Rex 700, dat is best veel,
en omdat ik 4 setjes heb, is het voor een middag goed,

voor de zomer, waar je veel langer kan vliegen, misschien,
heb je een aggregaat te veel ??

Groet
Uwe

Gut gut .. na 2 maand eindelijk m'n mks servo gears binnen ... kan de Warp ook weer in elkaar ... feestdagen zijn leuk, maar niet voor de levertijd van je spullen ;)

ben ik met je eens Sven, want zit hier ook al een tijd op onderdeeltjes te wachten.
maar het meest op de nieuwe staart-motor voor de V400D02.
hoop dat ie vóór het einde van deze week nog binnenkomt, en de maiden erop kan volgen... :?

verder helaas niet veel te beslommeren hier... :???:

groet,
Hoogvlieger

Nee Uwe .. aggregaat staat nog op mijn verlanglijstje .. eerst trex 500 maar verkopen , tenminste als het nog wat word want voor € 300,-- kan ik hem natuurlijk ook zelf een keer lekker prakken.. ff zonder dollen denk dat de trex maar uit de verkoop gaat en misschien voorjaar weer is probeer ..heb geen haast namelijk ;) en hij vliegt heerlijk

Back