Verzamel E-Flite MSR topic

wow ja idd. lijkt me zeker te overwegen !
ik zie dat ze ook de combo doen met de dx5e... maar ik mag er dus vanuit gaan dat de dx6 combo meer instel mogelijkheden biedt ?

wow ja idd. lijkt me zeker te overwegen !
ik zie dat ze ook de combo doen met de dx5e... maar ik mag er dus vanuit gaan dat de dx6 combo meer instel mogelijkheden biedt ?

Op de DX5 valt niets in te stellen.

Met de DX6 kan je van alles instellen, Dual rates en Expo zijn zeer leuk :)

expo vermoed ik zijn de exponentiele stick curves ? om sticks sneller of trager te laten reageren.
wat zijn de dual rates juist ? (ben momenteel enkel een "beginnende phoenixsim coaxaal rtf heli piloot", dus weet meeste zaken nog niet)

Wat je zegt over expo klopt helemaal.

Dual Rate betekent dat je kunt switchen tussen de beginner/indoor stand en de gevorderden/outdoor stand. Bij de eerste stand worden de uitslagen van de servo's beperkt tot 85% van het maximum, en bij stand 2 staan de volledige uitslagen tot je beschikking, dus zal de heli feller reageren.

Omschakelen tussen deze standen doe je door het 5e kanaal op 0% te zetten (geeft 85% uitslagen) of op 100% (geeft de volle uitslagen). Ik weet niet hoeveel kanalen een DX5 heeft, maar als dat er ook minstens 5 zijn, kun je wel de dual rate functie gebruiken. Maar de meerwaarde over de RTF zender is dan wel erg beperkt, een DX6i geeft zoals hierboven bevestigd, meer instelmogelijkheden die de standaard meegeleverde zender niet heeft.

Laatst bewerkt:
net de msr dx6i combo binnengekregen
wat trimmen en proberen maar !:D

nu volgende stap, de zender verder instellen zoals hier beschreven ??
Hier is bijv. een filmpje waar wat settings worden gepresenteerd: [URL="
- Eflite Blade MSR DX6i Settings[/URL]

iemand deze settings al eens geprobeerd op zijn MSR ?
ik zie bij de comments van de youtube pagina dat niet iedereen er eenduidig mee eens is ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn eerste brokken... landingsgestel afgebroken vooraan.

Probleem: ik krijg dat pinnetje er niet uit... lijkt me een algemeen probleem in de modelbouw. Plastic pinnetje dat afbreekt dat je er niet meer uitkrijgt.

Iemand oplossing daarvoor? Zodat ik het landingsgestel niet moet vast lijmen.

Ik heb geen MSR maar wel over dit probleem gelezen. Je kan met een heel dun boortje een gat in het pennetje boren, dan een dun staafje erin steken, eventueel met een beetje secondelijm erop, en dan als de lijm droog is, moet je het pennetje er zo uit kunnen trekken.

kan iemand mij zeggen hoe lang de standaard batterijen +- vliegtijd geven ?
als ik me niet vergis gaat het ledje knipperen als de batterij leeg raakt, maar das niet altijd even zichtbaar... kan je gewoon blijven vliegen totdat de heli zakt omdat de batterij leeg raakt ? of is dat geen goed idee ?
beter de timerfunktie gebruiken in de (dx6i) zender ?

kan iemand mij zeggen hoe lang de standaard batterijen +- vliegtijd geven ?
als ik me niet vergis gaat het ledje knipperen als de batterij leeg raakt, maar das niet altijd even zichtbaar... kan je gewoon blijven vliegen totdat de heli zakt omdat de batterij leeg raakt ? of is dat geen goed idee ?
beter de timerfunktie gebruiken in de (dx6i) zender ?

Ongeveer 6 minuten, soms met een uitschieter naar iets meer, de ene batterij kan net wat beter zijn dan de andere. Doorvliegen totdat de beveiliging ingrijpt kan de levensduur van je accu's negatief beïnvloeden. Veel MSR vliegers stellen de timer daarom op 5 tot 5 1/2 minuut in zodat je nog voldoende power hebt voor een gecontroleerde landing.

Laatst bewerkt:
Standaard batterij gaat bij mij ongeveer 6 minuten mee. Als ze plat zijn komt hij zachtjes naar beneden. Gebruik ook de timer functie op dx6i als extra info. Zodat ik tegen het einde toe niet juist te zot aan het doen ben.

Boekjes lezen kan heel interessant zijn :p.

Zeker als je alles zoals ik moet doen, op eigen houtje alles leren.
Soms had ik wel gewild dat er iemand in de buurt was dat me wat kon helpen. Zeker nu ik een CP heli heb gekocht ;).

Door weeral buiten te willen vliegen heb ik een zware crash gehad. Hierdoor tandwieltjes van een servo lichtjes belast. Gevolg: tandwieltjes bleven lichtjes haperen. Kunnen volgens de winkel niet vervangen worden, enkel de volledige printplaat kan vervangen worden. Heb dan tandwiel lichtjes verschoven. Vliegt weer zoals nieuw nu. Toch sterk dat helitje.

Vliegen er nog veel mensen van jullie buiten met de mSR?

proberen wel ja :) ... maar hij heeft toch redelijk veel last van de wind naar mijn gevoel, om echt hoog te gaan moet het toch best even op een open plaats zijn, anders is het moelijk om (door wind) nergens tegen te vliegen

Ik heb geen MSR maar de Solo Pro, die vergelijkbaar is qua gewicht. Buiten vliegen gaat daarmee op zich prima, als je inderdaad maar goed op de wind let. Soms denk je dat het ergens windstil is, en dan laat je de sticks los, en zie je zo de heli met het lichte briesje wat er blijkbaar toch staat, meedrijven. Beetje wind is op zich niet erg, het zijn meer de vlagen die het lastig maken.

Boekjes lezen kan heel interessant zijn :p.

Zeker als je alles zoals ik moet doen, op eigen houtje alles leren.
Soms had ik wel gewild dat er iemand in de buurt was dat me wat kon helpen. Zeker nu ik een CP heli heb gekocht ;).

Door weeral buiten te willen vliegen heb ik een zware crash gehad. Hierdoor tandwieltjes van een servo lichtjes belast. Gevolg: tandwieltjes bleven lichtjes haperen. Kunnen volgens de winkel niet vervangen worden, enkel de volledige printplaat kan vervangen worden. Heb dan tandwiel lichtjes verschoven. Vliegt weer zoals nieuw nu. Toch sterk dat helitje.

Vliegen er nog veel mensen van jullie buiten met de mSR?

Bij Freakware kan je het servo moduultje los kopen.
Zo hoef je niet de hele 5 in 1 te vervangen.
-= freakware GmbH =- Blade mCX / mSR Ersatzeinheit Servos (E-flite) EFLH1066

Hey

Ik heb sinds kort ook een Blade MSR! Alleen nou heb ik er vanaf het begin af al problemen mee.

Toen ik hem uit de doos haalde was er al een onderdeeltje krom. Deze heb ik onder garantie een nieuwe gekregen en gemonteerd.

Maar nu het volgende probleem. Hij heeft last van TBE, en niet zo'n klein beetje ook... Het is net of hij uit het TBE effect word gekatapulteerd, zo hard gaat het! Het is zelfs zo erg dat er niet mee te hoveren valt en als ik probeer rondjes te vliegen gaat hij er soms ook zomaar vandoor...

Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik dit op kan lossen? Want zo is het echt niet leuk meer!

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Back