Verzameltopic Walkera CP helicopters

Gratz met de Super CP :-). Heb je hem niet al stiekem voorzichtig een hovert gegeven :-) ha ha.

Mijn V450D03 is onderweg heren, nou nog even zomer worden.

Gratz met de Super CP :-). Heb je hem niet al stiekem voorzichtig een hovert gegeven :-) ha ha.

Thanks,nee hoor hij zit nog netjes in de doos,had ook geen batterijen voor de zender,misschien ook wel beter hahaha
Eerst simmen om wat te oefenen ;)

Nu maar hopen dat jij je V450D03 ook snel binnen hebt en die zomer mag van mij ook komen hoor :D

Eind maart kan het al mooi weer zijn.
yellowflashcolorzpdt065.gif

Grtz Marco.

Nu bezit ik niet alle modellen die er bestaan in Phoenix maar bijvoorbeeld de mcpx is bijna niet normaal te vliegen in de sim. Terwijl hij in het echt gewoon prima te doen is.

Verder bij de meeste zenders moet je inderdaad een apart model aanmaken. Dat weet ik zeker van de DX6i en die KDS zender. Bij de Devo heb ik nooit gemerkt dat Phoenix raar doet in PC mode.

Bij mij is de mcpx juist heel makkelijk te vliegen in Phoenix icm Devo 7. Ik heb voor Phoenix wel een apart model aangemaakt in de Devo 7. De Blade 130X is bijvoorbeeld al een stuk lastiger te vliegen; beide modellen staan overigens ingesteld op Advanced.

Grtn, Lee.

Arghhh... Sim probleem... Ik heb een Devo 10 en heb daarvoor de UB-001 usb adapter / simulator kabel aangeschaft. Nu wordt het USB apparaat niet herkend in Windows 8 (fout: code 10). Vraag aan de mensen die simmen met Devo: welke simulator kabel gebruiken jullie? De UB-001 of een andere?

Bij mij is de mcpx juist heel makkelijk te vliegen in Phoenix icm Devo 7. Ik heb voor Phoenix wel een apart model aangemaakt in de Devo 7. De Blade 130X is bijvoorbeeld al een stuk lastiger te vliegen; beide modellen staan overigens ingesteld op Advanced.

Grtn, Lee.

Bizar. Bij mij is de 130X juist prima te doen in Phoenix :confused:

Maar ik pak verder sowieso nooit kleine modellen verder. Als er nieuwe modellen komen probeer ik ze wel altijd even maar vind in Phoenix zelf een 500 sized lekker vliegen. Die zijn niet lui maar kan ik beter zien dan zo'n priegel mcpx in beeld. Vind zelf de Gaui 550 en de Protos fijn om te simmen. Als ik sim en dat is niet vaak.

**Edit**

Net even geprobeerd en opeens is de mcpx wel stabiel. Misschien door een update want ik had hem al in V3 of ik heb ooit lopen klooien. Zal beetje spelen met de mcpx settings om hem ongeveer zo te krijgen als de Super CP voor Rimo..

Arghhh... Sim probleem... Ik heb een Devo 10 en heb daarvoor de UB-001 usb adapter / simulator kabel aangeschaft. Nu wordt het USB apparaat niet herkend in Windows 8 (fout: code 10). Vraag aan de mensen die simmen met Devo: welke simulator kabel gebruiken jullie? De UB-001 of een andere?

Heb je wel eventuele drivers opgehaald en geinstalleerd? En nu hoop ik dat je geluk ook hebt met Windows 8 want ik heb al wat driver gezeur gehad..

Gezocht naar drivers maar kan die niet vinden. Denk trouwens dat Windows 7 drivers (als die al bestaan) ook wel onder Win8 zouden werken. Enig idee waar ik die win7 drivers zou kunnen vinden?
Welke USB adapter gebruik jij?

Bizar. Bij mij is de 130X juist prima te doen in Phoenix :confused:

Maar ik pak verder sowieso nooit kleine modellen verder. Als er nieuwe modellen komen probeer ik ze wel altijd even maar vind in Phoenix zelf een 500 sized lekker vliegen. Die zijn niet lui maar kan ik beter zien dan zo'n priegel mcpx in beeld. Vind zelf de Gaui 550 en de Protos fijn om te simmen. Als ik sim en dat is niet vaak.

**Edit**

Net even geprobeerd en opeens is de mcpx wel stabiel. Misschien door een update want ik had hem al in V3 of ik heb ooit lopen klooien. Zal beetje spelen met de mcpx settings om hem ongeveer zo te krijgen als de Super CP voor Rimo..

Oké, ik ben met versie 4 begonnen; weet niet hoe het was onder versie 3. Ik ben gaan simmen om de Genius CP wat beter onder de knie te krijgen. Eerlijk gezegd heb ik er niet heel veel aan gehad. Heb het toch voornamelijk in de praktijk geleerd.

Hoveren is wat je dan kan leren in Phoenix als je 0,0 ervaring hebt. Ik ben met simmen gestopt na het hoveren. Zodra ik dat kon heb ik de rest geleerd in de praktijk. Ik heb in de sim vreselijk veel moeite met diepte zien. Dus als ik side vlieg dan kom ik er veel te laat achter dat de heli wegdrijft. In het echt zie je dat gelijk. Dus zelf ben ik ondermeer om die reden maar ook omdat ik het saai vind na het hoveren min of meer mee gestopt. Maar je zult ze de kost moeten geven die elke dag uren simmen :p

Klopt, voor het leren van hoveren is het wel handig. Ik dacht dat ik al aardig kon vliegen toen ik aan een CP begon; had wat ervaring met kleine 4 kanaals fixed pitch heli's. Dat viel dus enorm tegen.

Het is dat ik gezien had dat de Genius rustig kon vliegen, anders had ik gezworen dat er iets mis mee was; niet dus. Het lag aan mij. Het heeft me heel wat vluchtjes gekost (zowel buiten als binnen) voordat ik het gevoel had het een beetje onder controle te hebben. Inmiddels kan ik er aardig mee overweg, ook binnen. Maar soms overschat ik mezelf weer en dat wordt dan meteen afgestraft.

Zo ging het bij mij ook. Ik had zo'n Solo Pro. Ik dacht dat ik eindbaas was. Toen kwam de mcpx en een Walkera. Dat was dus niet zo leuk zeg maar. Ben toen gaan simmen en toen dat min of meer goed ging weer opnieuw met de mcpx geprobeerd. Was nog wel wiebelig even maar kon toen tenminste dat ding in de lucht houden..

Overigens is de mcpx vertrokken. Mijn Genius CP heb ik veel mee geleerd. Fijn ding is dat nog steeds ook al is ze al 18 maanden inmiddels ;)

Die van mij is ongeveer 8 maanden oud; heb een paar weken geleden het frame vervangen. In het begin een keer een pootje gebroken en twee keer de staart. Het pootje kon nog gelijmd worden en daarmee ging het weer een tijd goed.

Totdat ik mijn broer er een keer mee liet vliegen; die had ook alleen ervaring met fixed pitch heli's. Dat was gelijk het einde van het frame. Nog wel weer een keer gelijmd, maar dat hield niet lang meer. Met het nieuwe frame vliegt hij weer als vanouds; heerlijk rustig en stabiel.

Had alleen wat moeite met de vliegtijden; ik haalde op een gegeven moment niet meer dan 2,5 minuut. Alles uit elkaar gehaald, schoon gemaakt en dan was het weer even beter. Een paar weken geleden kocht ik een 240mah accuutje en daarmee kan ik weer ruim 4 minuten vliegen. Heb nu net een aantal 9imod 280mah 25C accu's besteld; ben benieuwd hoe dat zal vliegen.

De originele lipo's die bij de Genius zaten zijn niks waard. Waren 200 Mah en waren ook snel op. Ik vlieg hem nu met die 240 lipo's en dat is al beter. Wil nog wat extra lipo's bestellen bij Hobbyking. Die schijnen ook goed te zijn. En als ze echt een keer helemaal op is heb ik de Super CP nog. Vliegt eigenlijk net zo goed als de Genius CP. Ietsje pittiger en tail is wat strakker.

Ik vrees van niet want Horizon Hobby is eigenaar geworden van Phoenix. Daarom komen de Blades ook gelijk als model beschikbaar in Phoenix. Opzich maakt het niks uit. Je kunt een model gewoon net zo laten vliegen als een Walkera.

... En als ze echt een keer helemaal op is heb ik de Super CP nog. Vliegt eigenlijk net zo goed als de Genius CP. Ietsje pittiger en tail is wat strakker.

Lees veel enthousiaste verhalen over de Super CP; klinkt als een goede vervanger voor de Genius. Heeft als bijkomend voordeel dat de onderdelen goedkoop zijn. Weet jij toevallig of de rotorbladen ook op de Genius kunnen?

Ze lijken op het oog vrijwel hetzelfde dus zal wel lukken denk ik.

**Edit**

Heb ze even tegen elkaar gehouden. De blades zijn zelfde breedte. Die van de Genius zijn paar millimeter langer. Zou dus wel moeten kunnen.

Zal eens een paar blaadjes bestellen en kijken hoe het vliegt. Snap eerlijk gezegd niet waarom die van de Genius bijna 3x zo duur zijn.

Back