Verzameltopic Walkera CP helicopters

Vandaag binnen gevlogen met mijn Mini CP. Ik zit met een klein probleempje. In hover is de Mini CP heel stabiel. Enige is dat de staart een heel klein beetje naar rechts / tegen de klok in draait. Ik heb dat nu gecorrigeerd met trim maar dat is niet goed. De trim bereikt bijna de maximale stand naar rechts. Ik moet dus ergens iets beter afstellen maar ik weet niet zo goed waar. Nogmaals, het is maar een klein probleempje maar het zou fijn zijn als ik mijn Mini helemaal strak in het gareel zou krijgen ;)
Heeft iemand een tip? Dank alvast.
Groet, Evert

Vandaag binnen gevlogen met mijn Mini CP. Ik zit met een klein probleempje. In hover is de Mini CP heel stabiel. Enige is dat de staart een heel klein beetje naar rechts / tegen de klok in draait. Ik heb dat nu gecorrigeerd met trim maar dat is niet goed. De trim bereikt bijna de maximale stand naar rechts. Ik moet dus ergens iets beter afstellen maar ik weet niet zo goed waar. Nogmaals, het is maar een klein probleempje maar het zou fijn zijn als ik mijn Mini helemaal strak in het gareel zou krijgen ;)
Heeft iemand een tip? Dank alvast.
Groet, Evert

Trim helemaal rechts....das niet goed nee. Is het een nieuwe mini en zijn je zenderinstellingen verder standaard ? Anders misschien toch staart motor op ? Staartvin misschien iets verbogen ? Geen trillingen....blades netjes in balans ?

water + electriciteit = ellende !!!!!!!!!!!!!!:rolleyes:

Ons groepje in Apedoorn vliegt bijna het hele jaar door, ook met sneeuw.
Niemand van ons heeft ooit problemen gehad door de sneeuw.

IMAG0187.jpg

Mvg. Freddie

Trim helemaal rechts....das niet goed nee. Is het een nieuwe mini en zijn je zenderinstellingen verder standaard ? Anders misschien toch staart motor op ? Staartvin misschien iets verbogen ? Geen trillingen....blades netjes in balans ?

Mini is niet nieuw. Zenderinstellingen zijn standaard. Staartvin is niet verbogen. Geen trillingen. Startmotor op: zou kunnen. Maar ik heb dit probleem al langer.
Resteert de balans in de blades. Ik zie op het oog niets geks, maar ik sluit niet uit dat dit het probleem is. Hoe kan ik dit nagaan en evt. corrigeren? Dank voor het meedenken!

Freddie heeft helemaal gelijk.
En ik mag mezelf tot 1 van die hardnekkige piloten noemen die door wind en wind vliegt het hele jaar door.
De Master CP op de foto is namelijk de mijne.Ha ha ha ha
Wat het water betreft, of sneeuw......daar kan de heli echt wel tegen hoor.
Ik ken 2 vliegmaatjes die net als ik ooit hun heli op drijvers het water in hebben laten gaan.
Wij met z'n drieen ( Leon, Kasper en ik) hebben dus elk meegemaakt dat de heli kopje onder ging.
Het betrof in dit geval 2 stuks 450 size, een 400 size en een Micro Walkera.
Geen van de 4 heli's hield er ernstige schade aan over.
Het verbaasde mij hoe de meeste elektronika gewoon tegen het water kon nadat de heli's kopje onder waren gegaan.
Dus ik deel niet de mening dat water schadelijk kan zijn voor een heli.

Oke.....het is niet het allerbeste voor het toestel, maar iets regen kan een heli echt wel hebben hoor.
Weet effe niet hoelang jullie al in de hobby zitten maar zelf heb ik de afgelopen 10 jaar de vreemdste dingen meegemaakt en gezien.
En een beetje (regen)water en heli's.........hoeven echt geen problemen te geven.
De meningen zullen hierover vast verdeeld zijn en niemand hoeft het met mij eens te zijn.
Maar de vliegmaten waarmee ik regelmatig vlieg en ikzelf denken er dus anders over.
Ik zeg: minder miemelen en meer vliegen.
Daarom vliegen wij als harde kern heli-piloten ook met sneeuw en kou.
Ik kan lange verhalen schrijven en ouwehoeren als een oud wijf.
Maar ben op heligebied geen miemel en vlieg zoveel mogelijk als ik kan(dagelijks dus) Want alleen daardoor boek je progressie in je vliegvaardigheden.
Door veel te vliegen en minder erover te ouwehoeren.Ha ha ha ha
En voor degenen die aan mij mochten twijfelen: kom echt een gerust langs op het veld.Ik wil je dolgraag laten zien wat mijn vliegkunsten zijn. ( of vraag het aan de gasten waarmee ik vlieg, zij kennen mijn vliegstijl )
Nee, ben geen 3D vlieger maar ben de meeste moves toch behoorlijk meester.
En ja, dat komt alleen maar door veel, erg veel te oefenen.
En oja......vooral door te blijven oefenen.Het hele jaar door dus!!
Wens ik jullie allen nog ontzettend veel vliegplezier toe.
Lekker doen waarbij een ieder zichzelf het fijnst bij voelt.
Want dat doe ik namelijk ook.
Gegroet.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook geen problemen met een beetje regen en daarin gewoon te vliegen Lastigste is dat je zelf nat wordt Sneeuw is juist weer heerlijk om in te landen en het te zien opstuiven Ben ook een keer de sloot ingedoken en na enig droogwerk vloog ik weer verder maar dat was geluk denk ik Erwin vloog met een heli mijn vijver in en moest van de bodem worden gepakt en wij de compressor er op en kroos weggeblazen en ook die vloog gewoon verder
Nee ik ben niet bang voor uitval door vliegen in een buitje regen en bekend is dat laagspanning ook onder water wel werkt ; denk aan een auto die in het kanaal rijdt en gelukkig traceerbaar is omdat de koplampen gewoon blijven branden en de ruitenwissers ook nog aan staan
Dan heb ik ook nog een Riva speedboot waar soms echt alles inwendig kledder nat is en ik er veel water uit moet halen
Dit zijn dus mijn bevindingen

Overigens kan je een LiPo gewoon onder water leggen en gebeurt er echt niets dus snap ik niet hoe David dutch lipo's verspeelt door wat sneeuw ; zal toch een andere oorzaak zijn
Groetjes Kasper

Laatst bewerkt:
het was ook kortsluiting;) en toevallig 2x in de snee (2x domme pech). (heb het op onze club wel meer gezien dus uniek is het niet)

Maar dat maakt niet uit het schijnt hier toch een beetje Apeldoorn topic te worden en wat in Apeldoorn niet gebeurt, gebeurt in de rest van NL ook niet, dus ik ga mij verplaatsen naar wat anders:p.

Laatst bewerkt door een moderator:
Er ligt sneeuw,het is koud maar het zonnetje schijnt.
Ik wil zo graag vliegen straks maar sta in dubio wat ik zal doen.
Ik ga de lipos maar laden voor het geval ik toch wil gaan :)

Tja iedereen heeft zo zijn eigen ervaring met sneeuw.;)

Persoonlijk zou ik niet snel vliegen als het sneeuwt maar dat is heel persoonlijk vind ik.
De een heeft slechte ervaringen of een slecht gevoel bij vliegen met sneeuw en de ander heeft totaal geen probleem.:)

@ Schiksie Thanks! Ik ga die thread even goed lezen en wellicht die oplossing proberen. Laat nog weten of het geholpen heeft.

Er ligt sneeuw,het is koud maar het zonnetje schijnt.
Ik wil zo graag vliegen straks maar sta in dubio wat ik zal doen.
Ik ga de lipos maar laden voor het geval ik toch wil gaan :)

Ik ken dat gevoel, alleen wanneer je net begint ligt hij meer op de grond dan dat hij in de lucht hangt. Met die sneeuw is dat niet zo fijn; maar ja, je wilt vliegen hè? Zelf vloog ik in het begin veel binnen; geen wind alleen wat weinig ruimte.

Denk dat ik zo ook maar even naar buiten ga; het ziet er erg verleidelijk uit.

Fijne dag nog!

Back