Verzameltopic Walkera CP helicopters

Firware A is 100 mW. Firmware B is 10 mW.

DEVO 10 100mW 2012-12-25 (2012-07-06) v0.6A
DEVO 10 10mW 2012-12-25 (2012-07-06) v0.6B

Dat moet je zien onder System --> About

Hey Robbie,

Da's een lekkere afstand van jou Devo10 met 100mW. 1500m is een heel eind:)
Terwijl jou KDS-TX ook 100mW heeft en niet zover komt!

Hou ik weet dat mijn Devo10 "maar" 10mW is?
Dat kan je zien in het menu van je zender, die gaat niet verder dan 10dBm(10mW). 20dBm is gelijk aan 100mW. Kan je zien aan de firmware: A is 100mW en B is 10mW en ik heb B
En daarbij komt nog dat die van mij via Frankrijk in Europa is gekomen en in Frankrijk mogen geen zenders met 100mW vermogen ingevoerd worden!

Je kunt toch alleen maar zien welke firmware erop staat? Dat zegt natuurlijk niks over de hardware.

**Edit**

Even wat gelezen en inderdaad brengt Walkera 10 en 100 mW zenders uit.

Hoi Wim, (en ook Chow) voor de uitleg.

Misschien is het bereik van de Devo nog wel verder, maar de walkie-talkie viel wél weg, en ik zag mijn helper al nauwelijks meer, laat staan een model...

Ja, dat de KDS niet "zover" komt zou komen door de ultrakorte mini-antennetjes op de K8X ontvanger. Hoe verder weg des te zwakker wordt het signaal en het is dan zo (heb ik mij laten vertellen) dat lange(re) antennes een zwakker signaal beter oppikken. Lijkt mij wel verklaarbaar, anders zouden er altijd hele kleine antennetjes kunnen worden toegepast en dat is dus niet zo.

Misschien dat iemand eens een bereikstest kan doen van een Devo10 met een Devo ontvanger met korte antennes (als het bovenstaande klopt moet dan ook het bereik minder zijn!)

7,4V lijkt me teveel van het goede want een volgeladen 2s lipo geeft 8,4V
Yellow_Flash_Colorz_PDT_37.gif

Maar ik heb vanmorgen een mail naar Walkera gestuurd met de vraag wat de mogelijkheden zijn mbt de stroomvoorziening in de Devo8s.

Er zitten 4 penlites in maar liggen die plat of in het vierkant?

Mailen heeft geen zin, effe aanmelden en dan via support doen, dat is de enige manier waarop je antwoord krijgt is mijn ervaring :D

Oke! Toch heb ik al een aantal keren een mail gestuurd en meestal had ik de volgende dag al een antwoord!;)

Ik wacht het af!

Welterusten Tom???
Ik ben net op man.Ha ha ha ha ha
Enne.......natte dromen van heli's gaat mij persoonlijk niet overkomen.
Ongelogen is mij dat nooit overekomen de laatste 10 jaar dat ik in de hobby zit en ben daar eerlijk gezegt ook geen seconde rouwig om.
Droom toch liever van iets anders dat nog lekkerder is.Ha ha ha ha
Wat ik de afgelopen 10 jaar wel met regelmaat heb gekregen zijn natte ogen........
Maar dat kwam telkens van elke Crash die ik met de heli's heb gemaakt en dat gebeurde helaas niet in mijn dromen of op de sim.Ha ha ha ha
Vr Gr D

Ik heb even naar de Output van mijn Devo-10 gekeken, Ik heb de "A"-versie dus 100mW.
Heb de zender samen met de Master-cp bij rc711 gekocht.
Ik heb nog geen range-check gedaan omdat ik meestal alleen vlieg.

Gr. Eric.

Nee, het lukt mij niet om foto's te kunnen plaatsen.
Freddie had al eens aangeboden om mij te helpen hierbij maar het is er nog niet van gekomen.
Inderdaad wat Chow al zegt:
Eerst bij imageshack een account aan maken. Nog geen 5 minuten werk.
Dan kan je foto’s vanuit je PC uploaden naar imageshack.
Daarvan kan je de "afbeelding URL kopiëren"(rechter muisklik op de foto en "afbeelding URL kopiëren" aanklikken) en simpel plakken onder de knop “afbeelding invoegen” hier op het forum.
insertimage.gif

Gaat lukken en is makkelijker als een vrachtwagen combinatie achteruit in één lijn een steeg in te steken. Geloof me.

Grt H
animaatjes-knipoog-94858.gif
lixer

Laatst bewerkt:
Heren, even terug komend op het verhaal van de lipo voor de Devo8s;)

Ik heb antwoord op mijn vraag of je eventueel een 2s lipo kan gebruiken en of de lipo van de 12s in de 8s past (die is 3,7V 3000mAh)

Hier het antwoord:

Dear Sir,

I'm sorry , there is no battery pack for DEVO 8S . we would like to recommend you to use lipo below 7.4V that is great /.
the battery pack of DEVO 12S can be use with DEVO 8S after you change the socket on the DEVO 12S but the battery pack of DEVO 12S is hard to put inside DEVO 8S radio . it's too big .

The devo 12s battery available here: DEVO 12S/12 battery pack

Many Thanks & Best regards
Sheila.Deng
Email: heli-13@walkera.com
MSN:heli-Sheila@hotmail.com
2013-02-25

Daarna vroeg ik of het mogelijk is om welke 1s 3,7V lipo dan ook te gebruiken ivm het het voltage verschil!

Dit is het antwoord:

Dear Wim,

Yep, you got me clearly , you can use others lipo below 7.4V that will be suitable .

Many Thanks & Best regards

Sheila.Deng
Email: heli-13@walkera.com
MSN:heli-Sheila@hotmail.com
2013-02-25

Lijkt me een duidelijk verhaal toch? Je kan dus wel lipo's gebruiken maar dan lager dan 7,4V.
Dan kom je toch al snel bij de 1s lipo's of een lifepo4 accu, die zijn 6,6V;)
Het grote probleem is dan dat je vast zit bent aan de afmetingen:mad:
Misschien dat deze net zou passen?
Turnigy nano-tech 1700mAh 2S1P 20~40C LiFePo4 Receiver Pack

Laatst bewerkt:
Hey Marco,

Ja ik heb ook al eens zitten zoeken maar dat hobbyone.com hem heeft is eigenlijk wel een beetje logisch want dat is tenslotte de winkel van Walkera;)

Maar is die lipo van de 12s echt zo groot?
Weet jij de maten van die lipo toevallig?

Hey Marco,

Ja ik heb ook al eens zitten zoeken maar dat hobbyone.com hem heeft is eigenlijk wel een beetje logisch want dat is tenslotte de winkel van Walkera;)

Maar is die lipo van de 12s echt zo groot?
Weet jij de maten van die lipo toevallig?

Haha. En of ik toevallig de maten weet van deze accu.
yellowflashcolorzpdt04.gif

Om precies te zijn is ie 79x46x20mm (LxBxH)
Pssst.Ik heb namelijk de Devo12s
yellowflashcolorzpdt085.gif

Grtz Marco.

Hahaha ja sorry, dat wist ik wel maar ik weet niet of je hem er al eens hebt uitgehaald:)
Als je hem oplaad blijft ie dan zitten of laad je hem buiten je zender?

Maar bedankt voor de informatie, die is veel te groot voor de Devo8s want dan zit je vast aan de ruimte van 5,8cmx 3,1cm x3,1cm.
Maar dat schreef Sheila van Walkera al!:p

Ik laat de accu altijd in de zender zitten.
In de zender zit namelijk een lader ingebouwd.
yellowflashcolorzpdt19.gif

kan de accu laden dmv USB of meegeleverde adaptor.

Grtz Marco.

Zo
Yellow_Flash_Colorz_PDT_23.gif
!! Dat is handig!
Ik wist wel dat de Devo12s het neusje van de zalm is maar dit!?;)

Tja, ach.
yellowflashcolorzpdt065.gif

Ze hebben de Devo12s ook wel errug compleet gemaakt, er valt niks meer te wensen.
Bij de zender krijg je een koffer, neckstrap, USB kabel en net adaptor.
De lader die in de zender zit, is volgens mij een GA006.
Het laden van de 3,7V 3000mAh accu duurt best lang.
De zender kan zomaar een hele avond aan de beademing liggen lurken.
yellowflashcolorzpdt16.gif

Grtz Marco.

Back