Verzameltopic Walkera CP helicopters

Firware A is 100 mW. Firmware B is 10 mW.

DEVO 10 100mW 2012-12-25 (2012-07-06) v0.6A
DEVO 10 10mW 2012-12-25 (2012-07-06) v0.6B

Dat moet je zien onder System --> About

bij mij staat hij ook op firware B v0.6B
hoe kan ik hem naar firware A v0.6A krijgen ?

Ja, maar die micro ontvangers van walkera zijn bijna onbruikbaar in andere modellen. De Gyro's die er in zitten zijn niet te reversen en/of uit te zetten.

Grt Helixer

bij mij staat hij ook op firware B v0.6B
hoe kan ik hem naar firware A v0.6A krijgen ?

De enige manier om hem op firmware B te krijgen is door hem op te sturen naar Walkera en dan zetten ze hem gratis voor je om.
Je moet wel de verzendkosten heen en terug betalen natuurlijk.

Er is ook wel wat anders voor te verzinnen maar dan is het niet meer van Walkera:(
Daar heb ik me niet in verdiept omdat ik dat gewoon niet wil!

Waar heb jij het over Helixer?:confused:
Puntje van kritiek op deze ontvangers. Ze zijn alleen goed te gebruiken in de modellen waar ze voor zijn gemaakt!! Ik heb één micro ontvanger geplaatst in mijn Durafly Edge 540 V3 Micro 3D, maar ik kon er niets mee. De gyro's werkten de andere kant op. Nadeel was dat ze niet te reversen zijn. Ik heb deze RX er dan ook weer uit moeten halen.

Grt H :(

Ik bedoel, dan kan een DEVO zender dan wel heel mooi zijn, daar hoor je mij niet over, maar er zijn echt nadelen aan verbonden.

H

Wat is een nadeel van een Devo zender dan? Hij werkt toch gewoon met ontvangers net zoals elk ander merk?

De Devo zenders heb ik het niet over, maar wel over de micro ontvangers van walkera!!!! Daar kan je verder niet zo veel mee als het dan in het model te gebruiken waar het in is gezet. Het zijn geen universele micro ontvangers zoals spektrum of futaba ze wel hebben.

Ik heb dan weliswaar een walkera 2801pro zender, maar ik neem aan dat dat zelfde geldt voor de micro RXen van Devo. Of ik moet me heel erg vergissen.

Nee maar dat is geen nadeel. Dat is gewoon zoals het is. Een gecombineerd mcpx bordje moet ik ook niet in een Walkera heli stoppen.
Maar tís inderdaad wel jammer dat Walkera daar niet iets mee doet. Soort tegenhanger van de spektrum 7200BX maken ofzo..

@Helixer, jij bedoelt de RX-en die standaard in de modellen zitten?
Ja die moet je lekker laten zitten;)

Maar bijvoorbeeld de RX601 is een Devo-RX en die is wel erg klein hoor en zeker als je de behuizing eraf haalt zodat je alleen de printplaat over houd is ie heel erg klein.
En dat is een RX die je in allerlei modellen kan zetten zoals microvliegtuigen oid:)

Prima, maar ik wilde het toch even kwijt. Bovendien heb ik in mijn Durafly Edge 540 V3 Micro 3D nu ook weer een walkera RX zitten die ik helemaal heb uitgekleed. Namelijk de 2701. Helaas zonder die micro stekkertjes. Uhhhhhhh... molex toch? Die molex connectors zitten dan helaas ook weer net niet op de RX601.

Pff het blijft knutsel weer mannen :-) zit er toch aan te denken eens een brushless motortje in de Master te gaan proberen, zat te denken aan de spullen uit de kit op Ebay.

-Turnigy 2627 Brushless Outrunner 3800kv 14 $
-Mystery 20A Brushless Speed Controller (Blue Series) 11 $
-MASTER CP R/C HELICOPTER BRUSHED TO BRUSHLESS - BRUSH MOTOR CONVERTER /RX2637H-D 19,98 $

Dan nog een 14 T pinion natuurlijk 1 $

Ben je voor zo'n 46 $ klaar en dan nog verzendkosten.

Ik heb weer wat.
Heb mijn DEVO 10 in bestelling bij RCMaster.de
Die url is vandaag verdwenen en het trackingnummer dus ook niet meer op te roepen.
Ik ben naar RCMaster.com gegaan en daar de vraag gesteld waar mijn bestelling is.

Ik neem aan dat .com in China is, en dat de .de de Duitse lager is. Wachten op antwoord.

Net weer binnen aan het hoveren geweest met de Super CP, het ging weer lekker.
Lipos en batterijen van de tx liggen te lurken en mijn vriendje mag vanmiddag even mee naar buiten om te kijken hoe het gaat :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb al een tijdje een HK450-FBL(kit), ben van plan om deze met mijn devo10 te gaan besturen.
Mijn plan was om een 1002rx te nemen met een tarot-zyx.

Nu is mijn vraag, is er een combi-ontvanger die ik hiervoor kan nemen?
Ik dacht aan de ontvanger die ook in de master zit maar deze is voor een staartmotor.
Kan ik de RX-2612V dan gebruiken?
Is het verstandig of raden jullie mij dit af.

Vast bedankt.

Gr. Eric.

Lekker met de Tarot doen. Dan kun je de heli gecontroleerd afstellen. Met een Walkera combi is het gokken of het gaat lukken.

die gyro is redelijk goed. d.w.z. voor rondvliegen en soms een stallturn en/of inverted hooveren.
hard 3d hoef je niet te proberen, want hij is gemaakt voor FBL trainer heli's.
(heb er hier ook nog een liggen, maar dan een kloon)
wel moet je dan vóór je de staart servo en motor aansluit, de gyro van ''staartmotor'' naar ''staartservo'' zetten, anders molt ie je tail servo.
mede door gebrekkige info over dit ding, kreeg ik 'm bij m'n kloon niet zover dat ie de motor functie voor de servo wilde ruilen....

misschien dat jij dat weer wel voor elkaar krijgt, maar zo niet, dan raad ik 't zelfde aan als Chow :)

Back