Verzameltopic Walkera CP helicopters

Hoi Wim!!
Bedankt kerel en hopenlijk heb ik een goeie keuze gemaakt met de V120DQ02
Ik hou jullie op de hoogte.
Hoop het toestel vandaag via de post uit Duitsland binnen te krijgen.
Ook uitstekend weer vandaag om zo'n Micro heli eens lekker in te stellen op de zender en strak vliegend te krijgen.
Er zijn van die dagen dan ben ik gewoon blij met de regen.Ha ha ha ha ha.

Die V120D02 die jij op het oog hebt schijnt ook een hele fijne te zijn, want heb dat toestel al meerdere keren in het echt zien vliegen door andere piloten.
Zit ik ook met een schuin oog naar te loeren, maar voorlopig eerst even wat andere zaken op een rij zetten.
Wil mijn M120D01 nog vliegend krijgen op de Devo 8-s en daarvoor moet er wel een andere ontvanger/Gyro bordje in.
Kost al snel een dikke 60 euro.
Ook wil ik mijn Gaui 500X QuadCopter voorzien van een betere CPU.
Zit vanaf meet af aan een stock Gaui GU-344 cpu in en die voldoet niet voor 100% zoals ik met de Quad vlieg.
Wil er een DJI Naza cpu inzetten omdat die gewoonweg vele malen beter schijnt te functioneren.( gezien van vliegmaatjes die met een DJI Naza vliegen)
Strakker, stabieler en uitbreidbaar met GPS.
Dus wil voor mezelf prioriteiten stellen en zo de zaken tijdens de herfst/wintermaanden vliegklaar maken om straks met het voorjaar weer eens flink en regelmatig op het veld met mooi weer tesamen met de vliegmaatjes te gaan knallen.
Al met al nog drukdoende op hobbygebied dus.
En zo blijven we bezig.Ha ha ha ha ha.
Beter als stilzitten toch?
Vr Gr D

Hallo allen.
Kreeg daarnet de postbode aan de deur.
Bleek mijn bestelde Walkera V120DQ02 te zijn.
Dat werkt ook hoor: bestellen via een Duitse Webshop en dan via DHL laten versturen.
Geen gedoe met die alleraardigste mannen van de Hollandse douane en inklaringskosten bijbetaal ge-emmer.
Dit toestel koste mij 140 euro en 147 euro met verzenden vanuit Duitsland met DHL.
in 1 woord: TOPPIE

Heb het toestel inmiddels al haar Maiden vlucht gegeven.
Wel in de woonkamer natuurlijk, want buiten waait het als een zotte vandaag.
Zat een schema bij hoe de instellingen moesten staan voor een Devo 12.
Die overgenomen en ingesteld op mijn Devo 8-s en het toestel vliegt super.
Ga van het weekend nog wat tweaken met pitch en gas curves.
Maar ze hing daarmet al rotsvast in hoover-mode op 1.5 meter hoogte.
Zelfs de beide deurtjes kunnen open worden gezet.Ha ha ha ha ha
Wat maken ze het toch super die Micro heli's.
Kan niet anders zeggen: echt waar voor je geld.
Fijn weekend allen.
Vr Gr D

Hey Erwin. Gefeliciteerd met de V120DQ02.:thumbsup:
Had al zo'n vermoeden dat ze ook super stabiel zou zijn.
Mooi machientje hoor, paint job? Haha.
Vooral die nieuwe generatie gyro/TX zijn errug goed.;-)

Grtz Marco.

Dankje Marco.
Voor binnen vliegen zonder wind is ze zo rotvast als wat.
Daarnet even met haar buiten lopen spelen.
Stond wel wat wind, niet echt veel maar toch met vlagen.
Dat vond ze minder en moest behoorlijk knuppelen om haar in het gareel te houden.
Zal deels te maken hebben met afstelling in het menu van de zender want daar moet ik nog aan bijschaven.( pitch/gas curves beter zetten)
Ook het feit dat dit een best wel mooie en gedetaileerde schaalromp is speelt mee dat het vliegen meer druk met zich meebrengt, want Crashen met dit apparaat is GEEN, ik herhaal: GEEN optie.
Al met al meer een model om op de windstille dagen (vooral zomers) met beleid rustig op het grote veld te gaan rondvliegen en het kijkende publiek te vermaken met deze machtig mooie schaalromp Micro versie.
Ze staat nu te pronken op de televisie in de slaapkamer ( heb nog een toeter tv, dus daar past zij wel op) en kan zeggen: ze steelt de show.Ha ha ha ha.Wat een parel.
Een heli die ook nog eens mooi staat te wezen als zij niet vliegt.
Dat vind ik zo prettig van schaalmodellen: ze kunnen ook mooi staan te zijn.
Vr Gr E

Heren,

Heeft wel met Walkera CP te maken dus ik dacht dat ik het hier wel kan vragen.
Misschien een stomme vraag maar het gaat over de RX van de Master CP.
Dat is de RX2637H-D, is een reciever en fbl-unit in een toch?
Zou je die ook kunnen gebruiken op een 450 size heli (fbl)?

De Master CP is wel een stuk kleiner natuurlijk en ik zou beter een RX van een V450 kunnen nemen maar misschien kan ik aan RX van een Master CP komen, vandaar mijn vraag.
Is er misschien iemand die er een idee over heeft?

master CP heeft een tailmotor ik denk dus niet dat dat gaat werken., dus denk dat je toch beter naar de RX2703H-D kan kijken.

Ja dat is waar ook!:rolleyes:
De Master heeft een tailmotor dus dat gaat zeker niet werken, stom van me:hammer:
Dank voor het meedenken!

Zelf twee reserve servo's binnen voor de Master CP. Ben niet van plan om die te crashen maar beter mee verlegen dan om verlegen.. Duurde wel vrij lang voor ze binnen waren. Andere spulletjes maar weer via Helipal..

img08221.jpg

Hoi Chow.
Ik zou graag eens die Master CP van jou in het echie willen zien vliegen.
Zou daar eens de mogelijkheid toe zijn?
En mag ik vragen waarom jij gekozen hebt voor de stock servo's van die Master CP?
Waarom bijvoorbeeld geen Align DS410 servo's erin?
Die zouden toch ook passen bijvoorbeeld.
Of anders servo's zoals de TowerPro MG90 (zijn rond de 7 euro per stuk en metal gear)
Hoor graag van je.
Vr Gr D

Ik ga er pas metal gear servo's in stoppen als ik een drop in replacement weet. Dus gewoon een passende servo. Daar wacht ik even op.
En uiteraard mag je de Master CP wel zien hoor. Probleem is alleen dat je hem gelijk ook wilt hebben. Ik moet je dus tegen jezelf in bescherming nemen :mrgreen:

Ha ha ha ha ha Chow!!
Bedankt voor je duidelijke antwoord.
Maar vanwaar die blije Smiley dan??
Weet jij meer dan ik al weet over die Walkera Hoten-X???
Vertel eens kerel...................ha ha ha ha.
Vr Gr D

Ik vind het een duur ding en eigenlijk is het een wat grotere ladybird.. Met wat passen en meten kun je voor dat geld ook een "echte" quadcopter bouwen..

Hoi Chow.
Oke, je bent helder en ik deel deels je mening.
Het is inderdaad voor dat formaat QuadCopter een prijzig apparaat.
Heb het gezien voor 150 euro BNF maar ben nog aan het uitpluizen hoe het dan zit met de verzendkosten betreffende die Chinese Webshop.
Het iets grotere formaat dan de QR Lady Bird spreekt mij wel aan.
Ook het vliegen op 2 cellen Lipo en..........de Hoten-X is helemaal Brushless.
Dat vind ik persoonlijk het enige manko van de QT lady Bird.Dat die Brushed is.
Geen onoverkomenlijk probleem, want de QR Lady Bird vliegt echt super goed voor een Micro QuadCopter.
Gisteren in Arnhem wezen gastvliegen en daar waren van de man of 8 toch 4 stuks bij die met een Walkera QR Lady Bird vlogen waaronder ikzelf dus ook.
Kwam er gisteren achter dat de Walkera QR Lady Bird in 2 verschillende modes te vliegen is.
Normal en Stunt mode.
Beetje laat ontdekt, maar ben niet zo'n snelle........ha ha ha ha ha
Gisteren dus in stunt modes gevlogen met de Lady Bird en flipjes en rolls waren echt vermakelijk.
En dat ook nog eens met windvlagen van dik 3+
De Hoten-X schijnt ook goed te kunnen rollen en flippen en vind het formaat fijn omdat het voor mij een tussenmaatje is van de QR Lady Bird en Gaui 500X
Vandaar mijn vraag omtrend de Hoten-X
Fijne week allen.
Vr Gr D

Als je de Hoten leuk vind houd niemand je tegen natuurlijk :mrgreen: Ik heb het experiment met multicopters achter de rug en vind er niet zoveel aan. Maar dat is mijn beleving. Ik snap heel goed dat anderen het wel aantrekkelijk kunnen vinden. Maar daarom kies ik zelf liever voor heli's. Tís uiteindelijk ook een Walkera heli topic;)

Dankje.
Maar begrijp ik het verkeerd of had ik in dit Walkera Heli Topic niet mogen beginnen over de Hoten-X QuadCopter?
Nou is een QuadCopter wel een wentelwiekmachine, maar niet echt een Heli.
Mijn excuses voor het Off-Topic gaan met de Hoten-X
En mag ik vragen waarom jij de MultiCopters achter je hebt gelaten?
Vind ze zelf wel heel erg onderhoudsarm ten opzichte van een CP heli.
Vr Gr D

Van mij mag je posten over de hoten hoor. Maar t'is een Walkera collective pitch heli topic. Multicopters hebben geen collective pitch ;)

Ik ben gestopt met multicopters omdat ik ze ten eerste niet mooi vind. Verder vind ik het redelijk saai vliegen en je hebt gewoon geen zicht op de techniek. Het vliegt of het vliegt niet. Maar da's nogmaals mijn beleving en die dicteer ik niet aan een ander..

Dankje en dacht even 'fout' te zitten met het posten van de Hoten-X in dit Topic.
Maar gelukkig was dat niet het geval.
Heb even lopen graven naar de Hoten-X op You Tube.
Toestel schijnt best wel goed te vliegen volgens de filmpjes.
Flippen en rollen ook erg goed te doen.
Grootste nadeel schijnt volgens de kenners te zijn dat de Hoten-X QuadCopter veel slechter tegen wind kan met buiten vliegen dan bijvoorbeeld de QR Lady Bird ondanks de 6-assen Gyro die erin zit.
Dat slechter tegen wind kunnen vind ik dan wel weer ontzettend jammer.
Het waait in Holland toch doorgaans wel.De echte windstille dagen kun je tellen jaarlijks.
En ondanks dat ik het idee had om met zo'n Hoten-X op het veldje voor het huis te kunnen vliegen, denk ik dat het een slechte keuze is omdat het toestel dus niet goed met wind om kan gaan.In tegenstelling tot mijn QR Lady Bird, want die vliegt zelfs met windkracht 3 nog lekker vlotjes door zonder al teveel bonkie bonk te gaan doen in vlieggedrag.
Om zo'n 200 euro kostende Hoten-X QuadCopter nou alleen maar te kunnen vliegen voor indoor of buiten met windstil weer vind ik niet wat.
Affijn........Chow, bedankt voor je input.
Vr Gr D

Denk dat als je ook met wind wilt vliegen je het beste af bent met een Naza. Is wel stuk duurder maar dan heb je meer dan een Hoten..

Back