Verzameltopic Walkera CP helicopters

Hallo ik heb een probleem met de servo's ze stortteren langzaam terug naar de 0 positie
Als ik de aileron stick los laat zijn de servo's nog bezig om terug te gaan in positie.
Dit doet hij vooral bij vol throttle, staat de trhottle op 50% doen ze dit niet.
Als ik bij vol throttle de mix schakelaar op twee zet doen ze het wel goed.
Ra Ra wat kan dit zijn heb ik drie slimme servo' ontvangen van banggood of heb ik iets fouts gedaan.[geen crash gehad]
Als iemand een idee heeft hoor ik het graag.
Mijn Mix sw staat op pos0 75.0% pos1 70.0% pos2 50.0% is dit goed????.

B.V.D André

Weet je HEEL zeker dat de servostekkers in de goede contactdozen zitten?

het is mij blijkbaar niet gegund vandaag..

vanmiddag heerlijk 3 lipo's gevlogen.
Dus ik wilde er vannavond nog 2 doen.

Nou bij lipo 2 was ik de controle of het contact kwijt met de heli.
Ik weet niet wat er gebeurde.. maar de heli ging wel kanten op die ik niet aanstuurde.
M'n vriendin maakte een filmpje..dus die ga ik zo maar eens terugkijken ..

dus het gevolg is een kapotte staart tube / main frame en uiteraard de servo tandwielen gestript.

Orientatie kwijt?

lijkt me niet, want ik hing namelijk bijna stil toen de heli vol naar de grond ging en reageerde niet meer op m'n stick movement om de pitch en trottle omhoog te gooien om de klap te voorkomen.

ik moest ook al 2x opstarten bij de 2e lipo.. dus mijn verdenkingen liggen daarbij.

het is mij blijkbaar niet gegund vandaag..

vanmiddag heerlijk 3 lipo's gevlogen.
Dus ik wilde er vannavond nog 2 doen.

Nou bij lipo 2 was ik de controle of het contact kwijt met de heli.
Ik weet niet wat er gebeurde.. maar de heli ging wel kanten op die ik niet aanstuurde.
M'n vriendin maakte een filmpje..dus die ga ik zo maar eens terugkijken ..

dus het gevolg is een kapotte staart tube / main frame en uiteraard de servo tandwielen gestript.

Op wat voor afstand was dat?
Heb je wel de DEVO 10 met 100mW en niet die van 10 mW?
Ik heb ook een kromme staart gehad, maar het frame kapot? Wat & waar precies?
Kan je de video plaatsen?

Op wat voor afstand was dat?
Heb je wel de DEVO 10 met 100mW en niet die van 10 mW?
Ik heb ook een kromme staart gehad, maar het frame kapot? Wat & waar precies?
Kan je de video plaatsen?

waar zou ik dat zo snel kunnen vinden tom? heb de manuals zo niet bij de hand, liggen in ander huis.
afstand was maar zo'n 10 mtr en 2,5 / 3 mtr boven de grond.

het frame is kapot bij het voorste stukkie waar de ontvanger .e.d op zit, afgebroken.

En zoals sommigen wel voorspeld hadden, 1 tik en al je servo's draaien door.
Dus dan nu maar de metal gears erin.

waar zou ik dat zo snel kunnen vinden tom? heb de manuals zo niet bij de hand, liggen in ander huis.
afstand was maar zo'n 10 mtr en 2,5 / 3 mtr boven de grond.

het frame is kapot bij het voorste stukkie waar de ontvanger .e.d op zit, afgebroken.

En zoals sommigen wel voorspeld hadden, 1 tik en al je servo's draaien door.
Dus dan nu maar de metal gears erin.

Dus een knal op de neus!

Die voorspelling deed ik ook al, met de metals is het probleem opgelost.

Wat betreft de 100 of 10 mW gaat het erom bij wie je de zender besteld hebt.
Normaal is het zo dat als je vanuit NL besteld doorgaans de 100mW uitvoering krijgt.
Bij 10 mW is het bereik hooguit 100 meter, met jou verhaal kan het kloppen dat je geen ontvangst had.
Achterop mijn DEVO 10 staat: FCC ID: S29DEVO-10 Dit is een 100 mW, goed voor minstens 1 kilometer zendbereik.

Dit staat er bij mij ook op.

Maar wat ik al zei, bij de 2e lipo moest ik al 2x starten. Dus weet nog niet of deze 2 dingen verband hebben met elkaar.

Normaal check ik na de start altijd als de heli voor me hoovert op 30 cm hoogte of alles juist werkt. Maar bij deze 2e lipo ben ik na de 2e start eigenlijk gelijk gaan vliegen.

Heel soms komt bij Walkera's een slechte binding voor. Ik heb het zelf nog niet meegemaakt maar je leest dat wel. Beste maak je een nieuw model aan dan en bind opnieuw.

*edit*

Andere oorzaak kan een slechte servo zijn geweest die in de lucht de pijp aan maarten gaf.

Dit staat er bij mij ook op.

Maar wat ik al zei, bij de 2e lipo moest ik al 2x starten. Dus weet nog niet of deze 2 dingen verband hebben met elkaar.

Normaal check ik na de start altijd als de heli voor me hoovert op 30 cm hoogte of alles juist werkt. Maar bij deze 2e lipo ben ik na de 2e start eigenlijk gelijk gaan vliegen.

Dat maakt dus geen bal uit.

Na het initialiseren moet alles gewoon goed werken.

Probeer wat Chow zegt.

Heel soms komt bij Walkera's een slechte binding voor. Ik heb het zelf nog niet meegemaakt maar je leest dat wel. Beste maak je een nieuw model aan dan en bind opnieuw.

*edit*

Andere oorzaak kan een slechte servo zijn geweest die in de lucht de pijp aan maarten gaf.

Hangen de mango's nog? :confused:

Hm wat chow zegt kan idd ook nog.
Heb m nu maar even aan de kant gezet. Morgen even rustig kijken welke onderdelen ik nodig heb en bestellen. En dan ga ik ook eens dat bind process bekijken of ik vaker 2 pogingen moet doen.

Tom dit is de rangecheck op 10mW en verder kon ik niet omdat ik de sloot niet over wilde en dit is flat op de grond

Ik heb even een range check gedaan voor zover mogelijk qua afstand. Ongeveer 550feet of 165mtr op de grond. Met wat metalen tuin verlichting en een boompje er tussen in. Niet helemaal verkeerd in ieder geval zat voor een 250 want die zie je dan echt niet meer:D.

gebruikt CX250 met RX2618V-D op krukje, Devo 12S op 10dB (dus niet volle output)

rangetestrx2618vdflat.jpg

is nog niet klaar met uploaden

Laatst bewerkt door een moderator:
Vind ik moeilijk David, mij is niet bekend wat de range moet zijn bij een zender van 100 mW bij een uitsturing van 10 db.

Ik zit op 0 db en dat werkt op 100 m nog steeds goed bij een zender met 100 mW.
Er zijn bij mijn weten geen exacte gegevens over bekend.

Ja hoor uitzendvermogen is gemeten (wordt gemeten op bepaalde afstand ten opzichte van de antenne en zelfs gecertificeerd en is een test rapport van, de Devo zenders zijn gewoon CE gecertificeerd. Echter DSSS signaal is wat gevoeliger voor storingen, ik vlieg ook mijn 450's ook op 10db (is ook de enige legale output in NL op DSSS systeem, 100mW is legaal niet toegestaan op dit zendsysteem in NL).

Back