Verzameltopic Walkera CP helicopters

Dan ga ik die waardes eens toepassen.

0 had ik sowiso al wel op midstick, en ook al -15 pitch. Zal eens kijken wat die met de nieuwe waardes doet

Ik heb even de manual erbij gepakt. In normal mode staat de pitchcurve op

-15 +25 +55

In idle up

-55 0% +55

Eigenlijk wil je in normal mode bij midstick ook 0% om twee redenen. Eerste reden is dat als je in de default settings in de vlucht naar idle up gaat de heli opeens een stuk naar beneden valt. Tweede reden is dat als je ooit inverted wilt vliegen je 0 graden op midstick wilt zodat je net zoveel positieve als negatieve pitch hebt. Nu dus al gaan wennen dat midstick 0 graden is.
Zelf zou ik dus de curve in normal mode aanpassen en waar nu +25 staat er 0 van maken.
Vervolgens dan met een gauge ook nameten of hij bij midstick ook 0 is. Wel motoren loskoppelen voordat je midstick doet en meet altijd beide blades om bladetracking te voorkomen.

Helemaal mee eens.
Met deze instellingen vlieg ik ook alle heli's.

Zijn geen nieuwe waardes. Zijn de waardes zoals uit het hoekje. Enige verschil is dat Walkera in normal mode wat positieve pitch heeft bij midstick. Dan stijg je sneller op. Omdat jouw probleem nu is dat je juist niet voor je gevoel snel opstijgt zou ik sowieso eerst gaan meten. Dat je daarna in elke positie bij midstick 0 graden aanhoud is verder wel het beste uitgangspunt tenzij je alleen gaat schaalvliegen in normal mode.

Waardes toegepast, maar veels te laat pas stijgkracht. Dus moet inderdaad eens wat gaan meten.

Pitch: -15 0 +55

Throttle: 0 50 75 in normal mode.

Dan weet ik 100% zeker dat bij midstick je geen 0 graden hebt. Let wel. Vliegen bij 0 graden op midstick is wel even wennen omdat hij dus pas boven midstick opstijgt.

Misschien kun je een kleine gauge van iemand lenen. Of ergens bestellen. Kosten maar een paar euro.

Gauge is een must. Misschien zijn er ook gauges voor 200 en gelijk 450. Ben je gelijk klaar.

Tot die tijd kun je stiekem wel een beetje valsspelen en proberen de blades recht te krijgen bij midstick met een recht referentiepunt op de achtergrond. Datbis onoffcieel advies overigens ;)

Dit is midstick momenteel bij mij, moeilijk te zien op de foto.. Maar t staat in ieder geval niet horizontaal.
usa8ygyh.jpg

Heren, mag ik mijzelf even voor schut zetten?

Ik ben weer zo'n idioot die zn bladen verkeerd om monteerd.
Vliegt toch een stuk beter zo.
Het is in ieder geval vliegbaar.. En ik wacht op de gauge voor finetuning.

Och, ik schaam me diep haha.

Oooh dat waren m'n 2 fijnste 4 minuten sinds 2 weken..
Moet nog wel even wennen aan de -15 0 en 55 range van de pitch... Maar de master cp is weer vliegbaar :-)

Sorry heren van mn blunder haha

Nul graden op midstick is even wennen maar je krijgt daar straks wel profijt van. Paar lipo's verder merk je er niks meer van.

Back