Verzameltopic Walkera CP helicopters

Heb de grote tandwiel aangedrukt er zat wat speling in en nu niet dus ga zo testen
Vraagje over de schakelaars hoe de volgende horen te staan

FMD,DR,MIX,HOLDTRM,GEAR

heb daar aan zitten veranderen dus weet nu niet meer hoe het stond

Lijkt mij een probleem met de pitch dus ik zou ook kijken of die collar nog wel goed zit. De bladen komen niet in de juiste hoek om op te stijgen.

ontvanger vraagje,

Als ik een extra ontvanger wil voor m'n Devo10 om eventueel een groter model te vliegen.
Dan zie ik 2 mogelijkheden qua ontvangers van Walkera.

1. De RX802 ( die zit momenteel ook op de MCP )
2. De RX1002

Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden qua verschillen?

Oke, zo'n idee had ik al. Maar vroeg me af of er tussen ontvangers nog grote "belangrijke" verschillen zaten om rekening mee te houden

Qua kanalen heb je er sowieso maar 6 nodig. Dan houd je alleen nog de range over. Volgens mij zijn ze allemaal qua ontvangstvermogen identiek. Enige verschil is dat de RX601 2 korte draadjes heeft en de rest langere antennes. Ik zou zelf dan de voorkeur geven aan de RX701. Dan kun je de antennes namelijk aan beide kanten van de heli plaatsen. Zoals je dat ook doet met Futaba ontvangers.

maar dan kan ik toch ook gewoon de RX802 nemen die ook op m'n mcp zit.

Bij de 701 zegt ie alleen Devo7 bij, maar lijkt me wel dat er natuurlijk ook een devo10 op kan.

Qua prijs maakt het niks uit, scheelt een euro.

edit:

Gewoon de rx802 besteld.

En een nieuwe canopy en skid voor de super... Raar maar waar is er niks anders stuk na de laatste duikvlucht.

En ook maar een Ladybird V2 mee besteld... gewoon omdat 't kan :)

Ja als het qua prijs maar een euro scheelt kun je ook de 802 nemen natuurlijk.. Ga je een Compass bouwen?

dat ligt wel in de planning ja.

Maar nog eventjes geduld, zal wel van 't voorjaar worden denk ik.
Maar moest toch wat bestellen uit chinatown, dus in ieder geval gelijk maar vast een ontvanger mee laten komen.

Jep lijkt mij ook.
Dus wil eerst nog even een keer langs RigidHeli store om te kijken / overleggen wat voor setup erop gaat komen.

laten we zeggen, 90% zeker inderdaad.
Niet om andere merken uit te sluiten, maar ben aardig gecharmeerd van Compass geraakt ja.

protos vind ik ook mooie heli's. Al heb ik me er technisch nog niet in verdiept.
omdat 't m'n eerste grotere size word ga ik het lekker op m'n gemak uit zoeken en een keus maken.

En uiteindelijk lekker bouwen :)

Ik heb prima electronica nu in een VCTRC 500 frame. Overweeg komend voorjaar dit over te zetten in een Protos 500 barebone kit.

Back