Verzameltopic Walkera CP helicopters

Onder model menu en dan device output zou je dit moeten kunnen instellen, dus bijvoorbeeld aux 2 op gear switch zetten, function gyro. Wat betreft de antenne...kijk wel uit, met een 450 vlieg je toch al aardig ver weg dus ik neem aan dat je met wegwerken bedoeld dat ze goed in zicht zitten ;)

Walkera Devention Devo RX601

Na lang zoeken (slecht weer, je kunt verder toch niet veel doen aan de modelvliegerij :) ) de volgende conclusie:

Het is helaas niet mogelijk.

Je kunt wél onder device output kiezen met welke schakelaar je welk kanaal wilt aansturen, maar in helikoptermode is het niet mogelijk aan aux2 een andere functie dan gyro-gain toe te wijzen.
In vliegtuigmode kan het wel ;) .

Dus je kunt de Devo RX601 niet gebruiken op een helikopter.
Alle andere Devo ontvangers (maar die hebben dan ook meer kanalen, en dus ook aux2) zijn voor zowel helikopters als vliegtuigen te gebruiken.

Waarschijnlijk heeft Walkera de Devo RX601 dan ook bedoeld op een klein en / of licht vliegtuigje, vanwege de afmetingen en de massa (5 gram).

Na lang zoeken (slecht weer, je kunt verder toch niet veel doen aan de modelvliegerij :) ) de volgende conclusie:

Het is helaas niet mogelijk.

Je kunt wél onder device output kiezen met welke schakelaar je welk kanaal wilt aansturen, maar in helikoptermode is het niet mogelijk aan aux2 een andere functie dan gyro-gain toe te wijzen.
In vliegtuigmode kan het wel ;) .

Dus je kunt de Devo RX601 niet gebruiken op een helikopter.
Alle andere Devo ontvangers (maar die hebben dan ook meer kanalen, en dus ook aux2) zijn voor zowel helikopters als vliegtuigen te gebruiken.

Waarschijnlijk heeft Walkera de Devo RX601 dan ook bedoeld op een klein en / of licht vliegtuigje, vanwege de afmetingen en de massa (5 gram).

Ik heb er niet zoveel verstand van, maar zojuist heb ik even met mijn Devo10 zitten spelen en misschien heb je iets aan het volgende.
Als je via Device Output bij AUX2 de Function op "Inhibit" zet, dan kan je vervolgens bij Gear de "FMOD SW" kiezen en bij Function "Gyro". Daarmee koppel je dus de Gyro aan Aux1 (=Gear).

Grtn, Lee.

Het werkt !!!

Lee,

Zou toch wel mooi zijn, ga ik zometeen proberen, en laat dan natuurlijk ook nog hier even weten of het ook werkt.

Grt Robert

Edit: Lee, ontzettend bedankt :thumbsup: het werkt :yes:

En dan zeg je ook nog "ik heb er niet zoveel verstand van" nou, daar denk ik anders over hoor :worship:

Morgen even testen of ik een redelijk bereik heb en dan :banana:

Laatst bewerkt:
Fijn dat het werkt; ben ook wel benieuwd wat het bereik is. Succes morgen, hopelijk werkt het weer een beetje mee.

Mensen. Ten eerste nog een fijn 2014..

Ik zit met de Devo 7 en de ladybird te stoeien van mijn zoontje om de flip/roll functie aan te zetten. Ik volg een youtube filmpje maar krijg het niet voor elkaar. Heeft iemand dit al een keer gedaan op de Devo 7 en kan even uitleggen welke stapjes ik moet doen?

Ik heb Gear op ACT staan
AUX2 op FMD maar die moet dan ook weer op ACT volgens het filmje en dat lukt niet..

Bij het switchen van schakelaar zou het lampje op de RX van rood naar groen moeten gaan?

Dat heeft Redman een keer in dit draadje uitgelegd hoe dit te schakelen.
Het komt op de FMOD switch, en is is op stand 0 en 1 rood, en op stand 2 groen.

Meubilair verzekerd? :mrgreen:

het is toch een kwestie van eigenlijk je gyro uitschakelen?
Zoiets zag ik laatst op een youtube filmpje.

Dat zal dan inderdaad wel te maken hebben wat jij beschrijft tom.

Ik was er inmiddels al uit.. Ding vliegt in beide standen verder wel hetzelfde. Maar in stunt zou hij nu een flip of roll moeten kunnen doen. Ik ga het buiten een keer proberen.

Aller eerst een gelukkig en een crash vrij nieuwjaar toegewenst.
Oudjaarsdag eindelijk mijn DEVO 7 binnen na bijna 5 weken.De master cp stond al 3 weken te wachten.Nu heb ik een paar vragen als ik de zender aan zet en daarna de heli dan bind hij gewoon en alles doet het maar: als de gas dicht staat staan de rotorbladen behoorlijk scheef met de voorkant naar beneden (bijna 1 cm) die horen toch vlak te staan ?
Als ik gas geef dan drukt de heli behoorlijk naar beneden,pas bij half gas staan ze ongeveer vlak.
En hij gaat draaien als hij los komt.Als ik dan de gas weer snel dicht gooi dan wordt ie behoorlijk naar beneden gedrukt.
Kan ik de servo hevels loshalen en zover verdraaien tot de bladen vlakstaan?
Of moet ik dit in de zender verstellen?

Je moet even in je zender kijken naar je pitchcurve. Waarschijnlijk staat die behoorlijk negatief wanneer je "gashendel" onderin staat (waarde bij "L" ).

Nu heb ik een paar vragen als ik de zender aan zet en daarna de heli dan bind hij gewoon en alles doet het maar: als de gas dicht staat staan de rotorbladen behoorlijk scheef met de voorkant naar beneden (bijna 1 cm) die horen toch vlak te staan ?
Als ik gas geef dan drukt de heli behoorlijk naar beneden,pas bij half gas staan ze ongeveer vlak.
En hij gaat draaien als hij los komt.Als ik dan de gas weer snel dicht gooi dan wordt ie behoorlijk naar beneden gedrukt.
Kan ik de servo hevels loshalen en zover verdraaien tot de bladen vlakstaan?
Of moet ik dit in de zender verstellen?

Als de Throttle Hold gebruikt wordt, zien we dat de pitch negatief wordt. De heli wordt dan in Normal mode fel omlaag gedrukt. Dit willen wij uiteraard niet. Het is juist weer wel wenselijk bij Idle-Up met midstick van de gasknuppel.
Wat we doen is ervoor zorgen dat de pitch in Normal mode niet verandert bij gebruik van de TH switch.

Activeren van de TH switch:
Ga naar Function Menu en dan naar Throttle Hold.
Zet Hold Status op Active.
Zet Hold Position op nul. (Ikzelf heb -5%)
Zet Hold Switch op RUDD D/R.
Zet Status op OFF.

De tabel 1.7 (Pitch Curve) laat het volgende zien:
Normal L=-20 M=+20 H=56
Stunt1 L=-56 M= +0 H=56
Stunt2 L=-56 M= +0 H=56

Ik gebruik:
Normal L= +0 M= +0 H=56
Stunt1 L=-56 M= +0 H=56
Stunt2 L=-56 M= +0 H=56

Op het moment dat je in Normal zit, en je zet de TH switch om, dan zie je dat Het woord Normal in Throttle verandert.
Stel in: L=0 M=0 H=56

Stel Throttle Curve in op: Normal L=0 M=0 H=100

Als je nu hovert en de TH gebruikt zie je de heli rustig dalen.

Alle schakelaars MOETEN op nul staan!

Ik zou toch aanraden om de manual van de Master CP aandachtig te bestuderen en de settings 1 op 1 in de Devo 7 te zetten. Anders is de pret van korte duur ;)
Dat de pitch nu in normal mode negatief staat wijst erop dat het model in de zender nog niet is ingesteld of dat er bij het instellen e.e.a. mis is gegaan.

Activeren van de TH switch:
Ga naar Function Menu en dan naar Throttle Hold.
Zet Hold Status op Active.
Zet Hold Position op nul. (Ikzelf heb -5%)
Zet Hold Switch op RUDD D/R.
Zet Status op OFF.

Bedankt voor de hulp maar ik kom er niet uit,tot zet hold positon op nul gaat het goed
maar kan daarna zet hold switch op rudd D/R die kan ik niet vinden.

Back