Verzameltopic Walkera CP helicopters

Dan moet je toch even hulp hebben van een DEVO 7 bezitter. Er zijn wel wat verschillen tussen de DEVO zenders.
Zover ik weet heeft bijvoorbeeld Chow ervaring met de DEVO 7.

Ik heb namelijk sterk de indruk dat er behalve het binden verder nog niks is ingesteld..

Dat is niet zo dus, ik heb de handleiding van de master cp en de devo 7 erbij gehad maar kon verschillende dingen niet vinden.
Maar ik ben met jullie hulp al een stuk verder.De rotorbladen staan nu vlak als ik hem bind en de throttlehold werkt ook alleen de rudder is nog te fel en als ie loskomt begint ie te draaien linksom.
Maar ik zal die linkjes van chow ook nog doorspitten.

Ok, is belangrijk dat te weten. Dat de tail linksom gaat draaien zou goed te maken kunnen hebben dat je gyro reversed of niet is.. In de manual van de Master CP staat dat alle kanalen op Normal moeten staan. Heb je gechecked of er niet eentje per ongeluk reversed staat?

Verder. Als je de rudder te fel vind kun je die met DR of met Travel adjust op bijvoorbeeld 80% zetten. Maar ik denk dat je eerst even de richting van de tail moet checken voor je daar aan gaat klooien. De rudder van de Master CP is namelijk alles behalve fel normaal gesproken.

hehe nee doe maar niet met je MCP.

1x tegen de tafel en je stript gelijk je servo gears en breekt waarschijnlijk je swash in tweeën ;)

Mocht je toch eens je servo's slopen ... wat mij ook lukte binnen 2 weken, bestel dan gelijk de nieuwe met metal gears, vlieg er nu al sinds 't begin mee en bevalt prima. En die kunnen nog eens wat hebben :)

Heb er al 2 gestript .Die originele servo's zijn niks waard de heli viel een keer om meteen een stuk en de tweede op de tafel tijdens het instellen zette de stroom erop en hij begon gelijk te ratelen.Maar ik had al een spare motor en 3 metal gears liggen.

raar,

lijkt erop dat je dan een idle up aan had staan met full throttle.
Maar een Devo zender start eigenlijk niet op als de throttle stick niet naar beneden staat en de idle up switch op 0.

naja zou wel adviseren om als je servo's dan gelijk metal gears te maken, en niet 1 of 2 metal en de ander kunstof.
Het zal wellicht best wel werken, maar beter om alles gelijk te houden.

de kunstof gear servo's zijn inderdaad wat zwak.
Maar nu komt er ook best wel wat energie vrij door de size van de MCP en z'n bladen.
Dus niet zo verwonderlijk dat het gebeurt als het mis gaat.

Ik heb 1 keer een metal gear ook gestipt... maar dat ging ook wel zo idioot hard de grond in.
Verder vind ik de mcp een prima robuuste beginnersheli waar je een hoop mee kan leren.
En nu ik 'm brushles heb gemaakt is ie nog wat leuker geworden om 'm lekker door de lucht te gooien :)

lijkt erop dat je dan een idle up aan had staan met full throttle.
Maar een Devo zender start eigenlijk niet op als de throttle stick niet naar beneden staat en de idle up switch op 0.

Throttle reversen wil ook nog wel eens helpen :mrgreen:

Ik zag dat de spullen voor de Super CP inmiddels 1 januari vertrokken zijn richting Schiphol. Zal dus niet lang meer duren. Mijn Super CP vliegt nog wel nadat ik een handvol lipo's heb weggegooid en er 3 heb overgehouden met nog wat pit. Maar echt fanatiek is ze niet meer. Genoeg echter om in de woonkamer heen en weer te vliegen. Tís niet anders met het hopeloze weer opeens.

En mijn ladybird is aangekomen.
Helaas de onderdelen voor de super nog in back order. Maar ook die kan nog wel vliegen. Zijn maar spare parts.

gyjeguju.jpg

edit: eerste accu'tje binnen gevlogen, best geinig :)
Maar waarom die hoog frequente pieptoon van de elektronica.... irritant..

Laatst bewerkt:
Ha ha ja leuk he die piep Sven ;). Net mijn mini Quad ZMR X-Power afgebouwd.....helaas 1 motor doa.....meh kan ik hem nog niet gaan afstellen.

Back