Verzameltopic Walkera CP helicopters

Ik weet toch niet wat mensen allemaal onbedoeld/ongemerkt veranderen? Je hebt geen idee wat ik allemaal voor flauwe kul tegenkom in de PC wereld, en altijd is het "Dat heb ik niet gedaan hoor". Ik loop alleen de mogelijkheden na. Stekkertje zit er makkelijk verkeerd om op.

Picture_14.jpg

zo ziet het er nu dan uit nog niet helemaal perfect maar net als hier voor als de zender aan gaat springt de servo weer omhoog

Linkjes ff los gooien van servo armen naar swash. Heli opstarten. En dan armpje monteren zoals de ander 2 servo's ook staan.

Dan heli uit, weer even keer opnieuw opstarten. Staan de armpjes dan gelijk, dan linkjes weer vast maken

Linkjes ff los gooien van servo armen naar swash. Heli opstarten. En dan armpje monteren zoals de ander 2 servo's ook staan.

Dan heli uit, weer even keer opnieuw opstarten. Staan de armpjes dan gelijk, dan linkjes weer vast maken

Ok ga dat eens proberen laat het zo even weten

zo ziet het er wat beter uit nog niet helemaal goed

DSC0391.jpg

staan je servo hevels allemaal in dezelfde stand? ..

tip:

1. motors afkoppelen
2. zender binden met heli
3. zet je gyro in de zender op 50% ( dat is uit bij walkera )
4. schakel naar een Idle up modus waarbij je pitch waarde L=-55 / M=0 / H = +55
5. zet je linker stick precies in het midden.
6. in deze positie zouden als het goed is je servo hevels op 90 graden moeten staan. Dus haaks / horizontaal.

dit is een goed uitgangspunt om van te werken.

Heb je eventueel een pitch gauge (meter)?
Zo ja,

Dan moeten je bladen in die stick positie 0 graden of eventueel 2-3 graden aangeven op de pitch gauge.
Je swash hoort hierbij gewoon recht te staan.

Stick onder: = -11 of 12 graden
Midstick: = 0 of 2-3 graden
Stick boven: + 11 of 12 graden

Belangrijkste is dat je dus een rechte swashplate hebt.
En daarna kijken of je pitch waardes kloppen, en zo nodig eerst hardware matig aanpassen, dus linkjes langer of korter maken.

Vergeet niet na dit alles je gyro weer op 75% te zetten ( standaard ) voor je weer gaat vliegen.

ik ga overigens mijn Skid en tail tipje wit spuiten in de hoop wat beter zich op de heli te krijgen.
vanmorgen vloog ik voor wat donkere / bruine bomen langs... euh tja, dan is 't toch lastig orienteren hoor.
M'n collega heeft een wit skidje onder de 130x... de helpt toch wel.

Beter gooi je dat geld in de Compass. De V120 is een mooi ding maar erg windgevoelig en net weer te groot voor binnenruimtes. Vond het zelf een top heli maar een onhandig formaat..

hoe zit het als je een cameraatje op je heli wilt monteren zat te denken dat misschien te doen op de master cp.
maar die zullen dan wel heel licht moeten zijn en zijn daar speciale cams voor en kan je die bij de gemiddelde modelbouw winkel kopen ?

Back