Verzameltopic Walkera CP helicopters

ga nog een heli aanschaffen een align 250 waarschijnlijk maar daar zit geen zender en ontvanger bij en heb dus de devo 7 moet alleen dan weten welke ontvanger ik er dan bij moet hebben want dat weet ik dus net niet

Marc niet om je tegen te houden maar leer eerst vliegen met de MCP....ik heb zelf ook een T-rex 250 en je wil niet weten wat een werk het is om die staart strak te krijgen. Het is een mooie heli maar voor een beginner niet aan te raden omdat deze heel veel instellen vergt om deze heli lekker te laten vliegen. Nogmaals ik wil je niet ontmoedigen maar leer eerst de de MCP beter kennen en mocht je er toch een leuke heli bij willen dan is mijn advies de V120D02S ;)

Chow gaf het antwoord al :-) de ontvanger van de MCP is net als bij de Mini, Super, V120, 450VD03 enz enz een ontvanger + Gyro. Je kan natuurlijk ook je Devo updaten naar deviation dan kan je ook een orange receiver gebruiken met DSM2/DSMX.

ja chow had al wat extra uitleg gegeven,
was al bang dat ik per ongeluk een verkeerde receiver had gekocht... maar ik begrijp het.

Marc niet om je tegen te houden maar leer eerst vliegen met de MCP....ik heb zelf ook een T-rex 250 en je wil niet weten wat een werk het is om die staart strak te krijgen. Het is een mooie heli maar voor een beginner niet aan te raden omdat deze heel veel instellen vergt om deze heli lekker te laten vliegen. Nogmaals ik wil je niet ontmoedigen maar leer eerst de de MCP beter kennen en mocht je er toch een leuke heli bij willen dan is mijn advies de V120D02S ;)

Hier sta ik dus 100% achter! De 250 staat niet echt goed bekend, de New V120D02S wel. De MCP is traag (6Axis), dus prima om fouten op te vangen, plus dat hij klappen kan hebben mits je de servo's met metalen tandwielen hebt.

verstandig,

over de kds loopt al ergens een draadje op het forum.
RiesV is de topicstarter volgens mij. moet je even zoeken.

Sla zo'n 250 maar over. Rotdingen zijn het. Heel lastig om goed vliegend te krijgen en als hij goed vliegt is hij vreselijk nerveus.
Een 450 is een prima keuze. Niet duur in reparaties en het vliegt prima mits goed afgesteld.

De mcp een witte skid en tail tip gegeven. Misschien vanmiddag nog en anders morgen eens kijken of dat bevalt met vliegen.

agezu5us.jpg

Sla zo'n 250 maar over. Rotdingen zijn het. Heel lastig om goed vliegend te krijgen en als hij goed vliegt is hij vreselijk nerveus.
Een 450 is een prima keuze. Niet duur in reparaties en het vliegt prima mits goed afgesteld.

Ik ga er rustig over nadenken en geen haastige beslissing nemen Thnx voor de advies

ook nice, als 't maar opvalt he

vanmiddag even 2 accu's gevlogen, was best wel goed zichtbaar zo... fijne verbetering.

zeg schiksie hoe is dat bij jou met de MCP.

op de sim kan ik best leuk bochten vliegen, maar in de praktijk wil het nog niet zo met de MCP. Zodra ik dat ding een bocht ingooi houd ie de richting vast en kan ik het moeilijk corrigeren. Zou dat ook kunnen komen omdat de mcp eigenlijk best wel een zwaar log ding is? .. dat gewicht er wel in mee speelt?

Verder kan ik leuk soft 3d vliegen met dat ding, maar bochten blijft een gehannes...

De MCP auto-leveled. Dus hij drukt zijn neus steeds omhoog. Daardoor zijn bochten lastig. Dat is die 6 axis die dat doet. Bij elke andere heli heb je dat niet.

Je kunt met die knopjes op de gyro dat wel wat verminderen maar blijft behelpen. Uitzetten gaat niet. Mee leren leven wel. Ik ben om die reden uiteindelijk overgestapt op de Blade 300X. Heb 1,5 jaar plezier gehad van de MCP en wilde daarna brushless en een minder beginners vlieggedrag. Wel zelfde formaat ongeveer.

Dat is dan ook wel de beperking die ik dan nu tegen komen met de mcp. Leuke beginnersheli.. Maar als je echt verder wil ..

Ja een mooie leer heli, de V450D03 heeft een beetje hetzelfde, log en mooie bochten is lastig :-) als je dan de ALZRC of de T-Rex vliegt merk je echt het verschil.

Iemand ervaring met de Creata versie van walkera?
Collega van mn vriendin heeft ooit zo'n ding gekocht in t verleden maar nooit gevlogen, hij snapt er niks van en aan mij de vraag om er eens naar te kijken.

Is een flybarred 400 sized heli. Ik zou er zeker even naar kijken. Flybar vliegt wel heel anders. Dat zal beetje wennen zijn. Gewoon verder even nalopen. Over het afstellen van een flybarred heli is veel te vinden. En anders vraag je het hier maar even. Ik ben begonnen met een flybarred 450..

Back