Verzameltopic Walkera CP helicopters

servo probleem

Ik ben nu de servo's aan het goed zetten.
Maar van achter gezien de links achter servo doet het niet zoals hij behoord te doen
volgens instructie op youtube behoren alle servo's te bewegen als je met de thro/aile stick een rondje maakt en dat doet die niet.
Die beweegt alleen als je de elev/rudd stick beweegt.
die servo is aan gesloten op de aux 1.
ik heb het ook omgewisseld om te kijken of de servo wel goed werkt en dat doet die.

zie hier onder link van de test.

[URL="
probleem - YouTube[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Marc, is dat een KDS ? Hoe gaat het vliegen met de met de mini cp en master cp ? Kijk alsjeblieft uit en laat er iemand naar kijken want als ik dat filmpje zo zie klopt er helemaal niets van de kanalen zoals de servo's nu werken. En mijn advies is weer...zorg eerst dat je goed kan vliegen met de mini en master cp voordat je met die KDS op stap gaat :-)

Hoi Marc, is dat een KDS ? Hoe gaat het vliegen met de met de mini cp en master cp ? Kijk alsjeblieft uit en laat er iemand naar kijken want als ik dat filmpje zo zie klopt er helemaal niets van de kanalen zoals de servo's nu werken. En mijn advies is weer...zorg eerst dat je goed kan vliegen met de mini en master cp voordat je met die KDS op stap gaat :-)

ga daar ook nog niet mee vliegen maar had er nu geld voor om vast een goeie 450 aan te schaffen voor later en met de mini cp gaat het goed alleen is nu een servo kaduk :-( de master heb ik weg gedaan en daar komt de Walkera HM V200D02 - Flybarless/Metal head voor in plaats gewoon ook een 4 kanaals heli voor lekker buiten me te vliegen want dat heb ik inmiddels wel allang onder de knie en de mini cp is voor het oefenen samen met Phoenix uiteraard heb geleerd van de vorige keer

Ok prima veel en veel oefenen inderdaad !! Had de MCP maar aan Sven verkocht :-) die kan wel onderdelen gebruiken na die crash :-) grapjeeeee Sven he ;). IK heb ze zelf ook genoeg de grond ingeboord.

Maar de Master CP is echt 1 van de meest simpele heli op aan te sleutelen en dingen te leren dus ik denk dat je echt hulp moet gaan zoeken voor je KDS want dat is nog veel ingewikelder maar je had al een post gemaakt zag ik.

haha jajaja .... ik ben nog aan het rouwen ... lol ... maar heb zojuist toch maar een V120 besteld... een goeie micro is altijd leuk in de collectie ;) ..

de goeie en spare parts van de MCP heb ik inmiddels in de verkoop.

maar even serieus, de MCP is echt een goede leer-heli. Ik heb er veel van op gestoken, maar omdat ik verder wil met bepaalde manoeuvres en de MCP daar niet geschikt voor is ga ik een stapje verder.

Laatst bewerkt:
Kan ik trouwens ook mijn rx802 ontvanger op die creata plaatsen zodat ik m kan vliegen met mijn devo? Volgens mij moet dat toch geen probleem zijn?

heb her en der eens wat recensies gelezen over de heli ... tja 't word niet als top heli omschreven, de meningen zijn er nogal over verdeeld.

ach ik zie wel, ik probeer 'm vliegend te maken, en dan hoor ik wel wat die jongen er mee wil. hij heeft 'm ooit gekregen maar snapt er niks van .. dus met een beetje geluk kan t nog wel een blijvertje worden voor mij als 't wat is.

t is best een raar model, met een pitch servo helemaal onder op de heli... maar ach, als 't vliegt ;)..

net nog even de accu's leeggetrokken met de Super CP, ... damn i need more accu's for this one.
Bochten werk met deze ondanks de windkracht 2 met stoten naar 3 doet ie verrassend goed.

Edit: .. voor een tientje gelijk maar 3 extra accu's besteld voor deze :)

Ik heb 380 mahs nodig ivm brushless kit op de super cp.
Heb dezelfde besteld die ik al had, van rcmaster duitsland. Bevallen prima voor dat geld.

jeetje... de Creata binnen...

oke leuke size heli ... maar die jongen heeft er dus schijnbaar 1x meer gevlogen cq gecrasht.

- veel speling op bladegrips die aan de kop zitten.
- rotorbladen aan gort aan de eindes
- main gear missen 3 tandjes.
- 1 metal gear servo stuk

oftewel, heb er een hard hoofd in als hij er niks meer aan wil spenderen.

hij wil hem wel verkopen, nou ja zo is ie in ieder geval niet verkoopbaar, en ik denk dat de schade nog wel meevalt. Het is overigens een ander model creata dan je op google vind. Deze heeft gewoon een officele flybar head, zonder de rare servo aan de onderkant van de heli wat je op google ziet.
Alles zit er verder bij.

Dus ik denk dat ik hem op knap, kijken of het vliegen mij bevalt, zo ja... houden in ruil voor de spare parts kosten, zo niet.. mag hij me de parts betalen en kan hij 'm in ieder geval verkopen.

Ik vind het wel een mooie size heli

onderstaand filmpje van de kop

Creata - YouTube

Back