Verzameltopic Walkera CP helicopters

Ik hoop dat je hem al geupdate hebt Max :D

Warning notice of MTC-01 Magic Cube users !

Date:2012-10-16 16:43:36
Dear all MTC-01 Magic Cube users ,
Attention Please !
Please login in our homepage firstly, and enter Software Update, and please upgrade your MTC-01 software into: MTC-01 programe document v1.0 version

Note:
1: It’s necessary to use the UP02 cable and UP02 adaptor for this upgrade steps.
2. This programe Improved a loose connection caused by Channels mixed up isssue.

Ja natuurlijk ..... Duuhh

Ha ha mooi Max :D just checking. Mmmmzz mijn Master is er ook pas het nieuwe jaar denk ik. Dit filmpje is trouwens best leuk ha ha, op zijn kop en dan pakt hij gewoon de skid vast :D. Hij laat goed zien hoe stabiel hij is.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo stabiel is de Master CP inderdaad..

Ja prachtig apparaat :D. De mini is ook leuk hoor, ik vlieg al de hele avond , althans probeer rondjes te vliegen hier binnen. Ik ben al minimaal 20 keer gecrasht en nog steeds gewoon alles heel, behalve wat hapjes uit de blades natuurlijk. Briljant is dat alles gewoon los zit, dus als hij echt hard valt schiet de maingear gewoon los onderaan de as, je trekt dan even de underskid eraf (ook gewoon druksysteem) gear er weer op en vliegen maar, zo simpel.

De Genius CP schiet niet los maar die krijg ik ook niet stuk.. Nu heb ik nooit met de Mini CP gevlogen maar de Master CP is stabieler dan de Genius. En de laatste is al heel stabiel. Zal na de feestdagen maar eens kijken naar de Super CP. Heb hem eigenlijk niet nodig maar ach.. Voor dat geld is het wel aardig. Kan ik op vakantie twee micro's meenemen en heb je dus een backup.

Brushless kit van WOW besteld voor de mini, hij heeft echt een probleem bij een warme motor....maar dat is logisch natuurlijk :D. Wat ik zo lees is men wel positief.

Brushless upgrade kit Turbo Ace 411500 Brushless CO5 Motor with HM-4G3-Z-43 ESC for Walkera Genius & Mini CP-Tested and guaranteed to startup

Ook mijn Mini CP heeft hetzelfde warmte probleem.
Ondanks dat deze Micro verdomd goed vliegt hoor.
Echt knake strak en plezier verzekerd.
Ik wacht het relaas af van mijn voorganger omtrend die Brushless set up.
Want heb ook oren naar die super CP van Walkera.
Heb een Chinese Webshop gisteren E-mail gestuurd betreffende wat de verzendkosten zullen zijn voor een Super CP richting Holland te zenden.
De heli zelf kost slechts 82 dollar!!!!!
Dus we gaan het bezien.
Vr Gr D

Hier de gaatjes ha ha, niet echt fraai maar iets meer cooling :D

mini%20holes.jpg

Ha ha ha ha.........die gaten.
Wel slim bedacht.
Ben vanochtend nog bezig geweest om van dun aluminium een soort van eigen Heatsink rondom die knake stock motor te maken.
Maar omdat er standaard ook al de temperatuur-regelaar opzit is er te weinig ruimte om het goed te krijgen.
Mij veels te veel gepiel en ben daarom maar afgehaakt met dat Heatsink idee.
Verdomd jammer dat deze Mini Cp dat warmte probleem heeft, want dat dwingt de piloot dan min of meer tot upgraden van de Main Motor naar Brushless versie.
Iets dat ik niet gewend ben van Walkera.
Met andere heli's zoals die van Horizon Hobby de Blade versies is dat doorgaans gewoon om de boel te moeten upgraden, maar in dit geval valt het me ietwat tegen.
Volgens mij heeft die Genius CP daar totaal geen last van van dat warmte probleem Main Motor.
Vr Gr D

Oke.
Dat vermoeden had ik al.
Best wel vreemd eigenlijk dat ze dan die Mini CP die feitelijk NA de Genius CP kwam slechter hebben gemaakt in die zin van die te snel oververhitte Main Motor.
Ken de Genius alleen van zien vliegen van een vliegmaat op het veld, maar denk wel dat de Mini CP strakker is in doen en laten van haar vlieggedrag ten opzichte van de Genius CP.
Want die heeft 3-assen Gyro en de Mini CP 6-assen.
Met normaal vliegen zullen beide heli's identiek zijn.
Maar denk dat zodra er aan getrokken wordt de Mini CP beter presteerd.
Daarom wil ik graag die Super CP.
Want dat is dan eigenlijk een goeie mix van de Genius en Mini CP in elkaar.
Vr Gr D

Heatsinks mmm :D Ok effe getest :-) Zonder kap dan wel, hij blijft 38 c na 3e batterij maar vliegduur neemt nog steeds af. Zou het een chip zijn op de receiver die misschien te warm wordt....

Wat zou er gebeuren als je de Genius motor in de mini zet.

Die super CP is ook nice...bij Bangood alleen nog te zien met Devo 7 a 138 $ dus ik ga ze eens vragen of hij ook zonder zender te krijgen is :-)

heat1.jpg

heat2.jpg

Laatst bewerkt:
Ehirobo of oomodel even checken voor Super CP bnf...

Verder is de Mini CP ook 3 assen naar mijn weten Erwin.

Walkera Mini CP:

4 in 1 Empfänger RX-2632V-D / 2.4 GHZ, / Gyro / Fahrregler / Flybarlesssys
Telemetrie
Gyro 3 Achsen / Flybarlesssystem
Taumelscheiben Servos 3 Stück 3,5g WK-02-1 DIGITAL

Klopt helemaal Chow.Mijn excuses.
Jij hebt helemaal gelijk.
Weet effe niet hoe ik erbij kwam, maar is toch een 3-assige Gyro.
Zit nu wijfelen tussen de Genius CP of die Super CP.
Wat is wijsheid?
Vr Gr D

Ik vermoed dat de Genius V2 een meer volwassen heli is met alle toeters en bellen en de Super CP een mooi goedkoper alternatief. Maar dat is meer gissen. Ik neem genoegen met de Super CP.

Maar Chow...........
Jij vliegt toch al een tijdje met de Genius?
Bevalt die goed? Staartje is ook strak toch?
Wat zijn je vliegtijden en welke Lipo packs gebruik jij erin?
Kun jij met de Genius wel pack na pack achter elkaar doorvliegen zonder motorvermogen verlies?
Vr Gr D

Jawel maar ik heb de rest natuurlijk nooit gevlogen en er is een Genius V2 uit sinds kort met langere tail..

Potdomme..............je hebt gelijk.
Ik was die Genius V2 helemaal vergeten.
Denk dat die ook niet verkeerd vliegt.
Die Super CP is niet zaligmakend natuurlijk.
Ben een beetje 'bang' dat die Super CP hetzelfde manko heeft als de Mini CP.
Ik hoorde laatst uit betrouwbare bron dat het motor warmte probleem bij de Mini CP zou kunnen liggen aan de regelaar in het 4in1 bordje.
En ik weet nu bijna zekers dat dat het geval is en dan heeft het niets tot weinig te maken met de stock Brushed Main motor die erin zit.Oke, Brushles maken is dan de oplossing maar kost al snel een dikke 60 euro.
Ik durf daarom niet zo hoog in te zetten op die Super CP.
De Genius heeft zich daarentegen al dik bewezen.
Twijfel, twijfel, twijfel..........
Vr Gr D

Back