Verzameltopic Walkera CP helicopters

Ja dat weten jij en ik. Maar ik denk dat veel mensen huiverig zijn om spullen direkt uit China te laten komen. Heel jammer want Walkera maakt domweg de beste micro's op dit moment.

Super goed om te lezen dat die Genius CP motor bevalt Erwin.

Denk dat het ook beter is om de bevindingen van de Super CP hier te beschrijven.
Het Mini CP draadje is ook een beetje dood gebloed.
En de draadjes van de Blade modellen doen het goed omdat die gewoon meer verkocht worden.
Zowat elke rc-shop in de NL verkoopt die krengen.

Grtz Marco.

Hier nog wat foto's van de mini met de brushless set van WOW. Ik vind hem echt tegenvallen en ik haal er zeker niet de extra minuut vliegtijd uit wat anderen wel zouden halen. Ik had natuurlijk weer de pech dat 1 schroefgat niet goed getapt is aan 1 kant en groter is maar waar ik dus geen enkel schroefje voor kan vinden :mad:. De bijgeleverde schroefjes passen dus allebei gewoon niet maar voor het kleinere gat had ik nog wel een schroefje. De ander kant heb ik nu met een groter schroefje vastzitten en een ringetje want de punt van de schroef grijpt hem dan net vast. Ik ga dat gat even opnieuw tappen. De vliegtijden zijn dus gelijk aan die van de originele Mini motor of Genius motor en ook qua felheid valt het tegen. Ik zou dus afraden deze kit te kopen en gewoon de Genius motor te installeren, of niet Erwin ha ha :razz:.

Het installeren was dus vrij eenvoudig maar het is even passen meten en buigen om de esc en kabels weg te werken zodat de kap er weer op kan. Hij zit hier nog vast met een tie-rapje maar ik heb hem nu vast geplakt. Ander nadeel is dat alleen de mini kap nu nog past omdat de andere kapjes die ik gebruikte wat smaller zijn en dan de motor raken.

brushless1.jpg

brushless2.jpg

brushless3.jpg

Zo hem er net weer uitgehaald en de Genius motor erin ha ha :D.
Mmm hij gaat nu weer lekker Erwin, ik heb de 350 mah lipo's eens goed geladen en niet met de usb laders. Ook zit de Genius maingear er nog in, 1e vlucht 7 min !! en de 2e erna 6 minuten en ik vlieg dus flink rond met wat hops enzo :D. Er zit trouwens wel een kwaliteitsverschil tussen de 350 mah's van Ebay en die ik uit Duitland ( ook China heb) zeg.

Ja was er al bang voor. Ik lees eigenlijk geen goeie berichten over die brushless conversions. Dan maar gewoon brushed toch? Dingen kosten geen moer en af en toe vervangen is ook niet het meeste werk.

Ja was er al bang voor. Ik lees eigenlijk geen goeie berichten over die brushless conversions. Dan maar gewoon brushed toch? Dingen kosten geen moer en af en toe vervangen is ook niet het meeste werk.

Over deze set las ik eigenlijk alleen maar positieve dingen, maar ik ga eerst effe dat boorgat opnieuw tappen en hem dan misschien straks eens in de Super CP proberen :D.

Ben benieuwd wie als eerste de Super CP binnen heeft. De mijne heeft Hongkong 3 januari verlaten. Zou dus in theorie 2e helft van komende week binnen kunnen zijn.

Ben benieuwd wie als eerste de Super CP binnen heeft. De mijne heeft Hongkong 3 januari verlaten. Zou dus in theorie 2e helft van komende week binnen kunnen zijn.

Die van mij en redman zijn op 3 januari verzonden.
Maar vandaag een pakje uit China gekregen, heeft er 1 week over gedaan ...... Dat is sneller dan postnl, de kerstkaarten waren meer dan 2 weken onderweg.

Mzzl
Max

Die van mij en redman zijn op 3 januari verzonden.
Maar vandaag een pakje uit China gekregen, heeft er 1 week over gedaan ...... Dat is sneller dan postnl, de kerstkaarten waren meer dan 2 weken onderweg.

Mzzl
Max

Zijn ze verzonden of vertrokken uit HK. Maakt paar dagen verschil..

En toch en toch en toch denk ik dat Chinese kwaliteit binnenkort de hele bla bla bla bla Blade wegblaast.
Niet qua kwaliteit, maar prestatie t.o.v. arrogantie en prijsstelling.

Waar ik nog steeds met smart op zit te wachten is een Walkera Dealer Webshop hier in Holland die alle recente modellen van Walkera in de verkoop heeft.
En dan niet alleen de Micro modellen maar ook bijvoorbeeld de Master CP en V450D03.
Lekkere keuze in onderdelen en aantal Devo zenders zoals Devo 8-s, 10 en 12-s
En dan ook nog eens een Webshop met schappelijke prijzen dus niet iemand die ineens 50% winst extra per model of onderdeel wil maken ter vergelijk met de Walkera prijzen vanuit China.
Ik begrijp er tot op heden nog steeds geen sikkepit van waarom zo'n Webshop nog steeds niet bestaat.

Begrijp me niet verkeerd hoor.
Er zijn best al wel Hollandse Webshops die Walkera heli's en parts verkopen.
Kan er zo 2 opnoemen die best wel okidoki zijn.
Maar ze lopen vaak zwaar achter met het aanbod vind ik.En dan met name in Heli modellen.
Dus een Webshop die helemaal bij de tijd is net zoals ze wel in Duitsland te vinden zijn zou wel erg prettig zijn.
Vr Gr D

Heren.
Ik heb een vraag voor de piloten die inmiddels al een tijdje met de Master CP rondvliegen.
Ik heb een aantal Turnigy Nano 3S 850Mah Lipo packjes liggen.
Zouden deze Lipo packjes ook kunnen voldoen in een Master CP?
Of moet ik dan noodzakelijk 3S 1000Mah Packjes gebruiken ivm eventuele erg korte vliegtijden als ik wel een 850Mah packje in zo'n Master CP heli steek?
Ik hoor het graag van jullie.
Vr Gr D

PS: Welke Lipo packs gebruiken jullie en welke vliegtijden hanteren jullie met de Master CP?

@Nebukadzir,

Heb je de maiden al gehad?? Ik zit steeds te kijken of er al wat gepost is.

Ben ook van plan om een master-cp te kopen, dus lees graag je ervaringen met dit beestje.
Ik twijfel nog een beetje, wil wel een maatje groter dan de 4G6 die ik nu heb.

Gr. Eric.

Heren.
Ik heb een vraag voor de piloten die inmiddels al een tijdje met de Master CP rondvliegen.
Ik heb een aantal Turnigy Nano 3S 850Mah Lipo packjes liggen.
Zouden deze Lipo packjes ook kunnen voldoen in een Master CP?
Of moet ik dan noodzakelijk 3S 1000Mah Packjes gebruiken ivm eventuele erg korte vliegtijden als ik wel een 850Mah packje in zo'n Master CP heli steek?
Ik hoor het graag van jullie.
Vr Gr D

PS: Welke Lipo packs gebruiken jullie en welke vliegtijden hanteren jullie met de Master CP?

Pakjes moeten passen. Gaan onderin een tray..

Dankje Chow.
Dat die packjes gaan passen is niet mijn grootste bezorgdheid.
Ik vraag me meer af of het CG dan wel goedkomt en of er schappelijke vliegtijden gehaald kunnen worden met die 850mah packjes.
Wil namelijk geen Mini CP praktijken meer zoals maximaal 3 a 4 minuten vliegtijd zoals ik voorheen had met die knake stock Mini CP motor.
Dit omdat er fabrieksaf toch 1000Mah voor wordt geschreven bij de Master CP.
Ik vlieg zoveel achter elkaar door dat ik echt geen zin meer heb aan een heli die slechts 3 tot 4 minuten in de lucht kan blijven alvorens te moeten landen voor een Re-Fuel.
Vr Gr D

Back