Verzameltopic Walkera CP helicopters

Potverdikkeme..................
Oke..........super bedankt voor je antwoord.
Daar kan ik wat mee.

Fijne dag jullie allen Walkera piloten.
Sta zelf op het punt om weer richting het veld te vertrekken en daar met een aantal beste vliegmaten eens flink te genieten van de RC toestellen.
Het is hier vandaag net als gisteren zwaar bewolkt maar droog en windstil.
Voor wentelwiekmachines en Micro vliegtuigen van onder de 100 gram ideaal om lekker los te gaan.
Dat wordt vanmiddag weer behoorlijk wat stick-time maken en ook de Mini CP gaat mee want daarmee en de 8 stuks bijbehorende Lipo packjes geven mij hopenlijk voldoende vliegtijd om dat inverted ge-hoover en flipjes te oefenen.
Want zonder veel oefenen gaat het niet goed komen.
Genietse Heren.
Vr Gr D

Even een vraagje aan de Walkera kenners.

Ik vlieg met een 4G6s met een WK2801pro.
De Throttle-Hold dacht ik juist te hebben ingesteld en deze werkte in normal-flight ook.
Gisteren echter kwam ik erachter dat als ik van normal-flight in stunt overschakel de Throttle-Hold niet werkt. Heeft me helaas een paar bladen gekost.
Stick stond omlaag dus in de stunt mode is dit volgas, echter hoort deze niet te worden overbrugd door de thr-hld?

Is dit normaal, doe ik iets fout of zie ik iets over het hoofd.
In de settings vd zender vind ik maar één thr-hld instelling.
In het monitor-scherm van de zender zie ik dat de throttle gewoon in alle modes op 0 blijft.

Hopelijk weet iemand hier het antwoord.

M.Vr.Gr. Eric.

Laatst bewerkt:
Spijtig genoeg heb ik nog geen maiden gedaan. Mijn allerbeste gabber is net overleden. Moet even een paar dagen ermee wachten. Als het meezit ga ik woensdag de maiden doen.

Is dit normaal, doe ik iets fout of zie ik iets over het hoofd.
In de settings vd zender vind ik maar één thr-hld instelling.
In het monitor-scherm van de zender zie ik dat de throttle gewoon in alle modes op 0 blijft.

Hopelijk weet iemand hier het antwoord.

M.Vr.Gr. Eric.

Hoi Eric,

Even uit het hoofd, want de 2801 zender heb ik niet meer.
Bij throttle hold kies je act, dan ongeveer op -5 zetten.
Dan zou het moeten werken.

Mzzl,
Max

Vandaag heerlijk gevlogen, voor het eerst met de mini echt buiten en mijn eerst loopings gemaakt, nu nog een beetje leren vliegen ha ha :D. Het gaat prima met de genius motor en hij komt zo stabiel als een huis terug van de looping. Ook een paar keer gecrasht in het gras maar helemaal niks kapot, alleen steeds snel effe droog maken met een doekje.

Ook met de QR infra buiten wat loopings gemaakt en buiten is dit ding wel leuk, veel snelheid en het bereik van dat ding is ook verbazend. Bij een crash wel weer een pootje gebroken dus ik heb ze nu alle 4 er afgebroken, is ook die echt handig om 4 plastic pinnetje als landingsgestel te gebruiken. Ik ga eens kijken of ik daar zelf niet wat beters voor kan maken, hoewel hij zonder die pootjes ook prima kan landen en nog fijner vliegt ook.

De V120 moet ik effe beter gaan afstellen, als ik hops maak en snel naar beneden of omhoog ga draait hij een kwartslag...en dat is niet zo heel fijn :D. Het is niet de gear, net nog even naar gekeken maar ik heb de gyro wat lager gedraaid en dat lijkt het al op te lossen maar binnen testen is wat lastiger als buiten. Als ik hem in stunt mode zette was hij wel zo solide als iets maar in normal mode draaide hij dus echt steeds helemaal weg.

De V120 moet ik effe beter gaan afstellen, als ik hops maak en snel naar beneden of omhoog ga draait hij een kwartslag...en dat is niet zo heel fijn :D. Het is niet de gear,

Kijk ook even of je mainshaft collar nog goed zit want als je je head iets op en neer kan bewegen maken de gears af en toe geen contact en krijg je dat wegdraaien van de staart ook

Laatst bewerkt:
De V120 moet ik effe beter gaan afstellen, als ik hops maak en snel naar beneden of omhoog ga draait hij een kwartslag...en dat is niet zo heel fijn :D. Het is niet de gear, QUOTE]

Kijk ook even of je mainshaft collar nog goed zit want als je je head iets op en neer kan bewegen maken de gears af en toe geen contact en krijg je dat wegdraaien van de staart ook

Daar kijk ik ook even naar bedankt David :D. Vreemde is dat in stunt mode 1 hij zo strak is als een huis maar dan trekt hij de gear natuurlijk ook strak omhoog dus dan draait hij natuurlijk inderdaad niet weg.

@nebukadzir: sterkte

Bij throttle hold kies je act, dan ongeveer op -5 zetten.
Dan zou het moeten werken.
ik gebruik dezelfde zender.
die 0 is om bijv. brandstof aangedreven heli's stationair te laten draaien.
voor electro heli's moet ie helemaal naar beneden (bij de mijne naar -25)
als je de instelling niet bevestigd met een druk op ENT slaat ie 't niet op.

@hoogvlieger,

Ik kom niet lager dan -20; ik heb het hiermee geprobeerd maar geeft geen verschil.

Wat ik apart vind is dat het in de normal-mode wel goed werkt en alleen in de IdleUp1/2 niet.
Ik denk dus dat ik in de curves van de IdleUp iets niet goed heb staan, maar-ja wat?

Bedankt voor het meedenken in ieder geval.

Gr. Eric.

???

geef anders de curves eens op?
wie weet zie ik dan wat er loos is, als ik er een ''reconstructie'' van kan maken m.b.v de mijne...

is maar een idee... :)

Als het goed is moet de throttle hold het doen, zeker met -20.
Er zal vast wel een klein dingetje niet goed staan.
Tis dat ik de 2801pro ook een tijdje niet meer heb.

Grtz Marco.

@hoogvlieger,

Bij deze de curves.
Trottle:
Norm:L=0.0 1=28 2=50 3=78 H=100
ST1:L=100 1=75 2=65 3=75 H=100
ST2:L=100 1=75 2=65 3=75 H=100

Pitch:
Norm:L=0.0 1=28 2=37 3=50 H=100
ST1:L=28 1=40 2=52 3=66 H=80
ST2:L=28 1=40 2=52 3=66 H=80
Hold:L=0 1=25 2=50 3=75 H=100

Ik gebruik de stuntcurves nog niet(zo goed ben ik nog niet), maar wel voor het afstellen vd bladhoek.

Wat ik zo vreemd vind is dat het bij de Normal-mode wel naar behoren werkt.
Het lijkt wel of de ThrHld nog aan de ST1&ST2 modes moet worden toegewezen.

@Redman,
Ik ben er van overtuigd dat het iets kleins is.
Echter het kleine wordt het snelst over het hoofd gezien, ik kom er dus maar niet achter.

Gr. Eric.

Laatst bewerkt:
Back