Verzameltopic Walkera CP helicopters

Klopt. Maar de 03 is meer crashbestendig. Dat zou dan ook een reden voor mij kunnen zijn om hem toch te nemen. Zeker voor die prijs. Ik crash liever de 03 dan de Mini Protos. Zoveel zal wel duidelijk zijn ;)
Hangt ook een beetje af hoe de HK450 vliegt als ik hem gemaidened heb.

ach ik zie wel, voorlopig moet/kan ik nog 3 heli's(2xcx250 en de 450) upgraden met het laatste electro setje wat ik heb gekocht:D dus nog zat te hobbyen.

Ik zag dat setje voorbij komen inderdaad. Waar gaat die op?

Ik ben uitgeknutseld. Morgen alleen even de pitch mechanisch afstellen op de HK450 en de setup van de Tarot unit nog een keer langslopen. Is hooguit een uurtje werk.

de motor, de ESC en de GP750 gaan op 1 CX250, de DS420 en de Assan gyro die ik nog had op de andere CX250 en de 3xDS410 gaan op de CX450:D.

Dan zit ik alleen nog te kijken voor 2ontvangers, want dat test zendertje wat ik heb is pet, daar kan je niks op in stellen en moet je elke keer aan de pc hangen als je wat wilt wijzigen of gyro in wil stellen. Maar de goedkope ontvangers voor de Hitec komen maar niet op voorraad bij HK:(

Ik heb hem gekocht bij Helipal omdat die toendertijd de enige waren met goedkopere lipo's dan de dure originele van Walkera. Maar je kunt hem nu her en der goedkoper vinden.

Ik twijfelde natuurlijk even ivm de aparte tailmotor maar daar merk je in de praktijk dus niks van. De staart houd echt prima. Dat de motoren brushed zijn is ook geen ramp. De motoren zijn krachtig en reserve exemplaren kosten maar $6.

Wat fijn is aan de Master CP is dat hij eenvoudig te repareren is en erg makkelijk vliegt. Tís geen zenuwenlijer dus. Verder buiten veel beter te zien dan de kleintjes. En hij is BNF nog heel goedkoop ook.

Dat laat ik aan jou over :) Kijk wel even of je een verloopje moet kopen voor de lipo's naar je lader. Of je kunt natuurlijk ook een andere stekker op de Master CP zetten. Walkera gebruikt een raar formaat bananaplug namelijk. Heb dus zelf wel een verloopje meebesteld.

Even een aardig weetje. De Master CP komt met servo's met plastic gears. Die kunnen uiteraard sneuvelen. Maar Walkera heeft nu ook metal gear servo's uitgebracht voor de Master CP. Ik heb ze nog niet omdat ik nog geen servo's heb gesloopt maar als dat zou gebeuren upgrade ik wel direkt..

Servo(WK-7.6-9) Metal gear

Dag of 10-15 normaal gesproken. Misschien dat met de feestdagen het wat langer kan duren.

Gaat er een 1S lipo in?
Wil gelijk er een aantal mee bestellen.
De originele kost hier 21.50 en dat tikt wel aan. Denk aan Turnigy's of enig advies is welkom als het kan.

Mvg.Bernard

Heb je wel de maten gecontroleerd van de HK lipo's? Ze schuiven namelijk in een bakje onderin de heli..

Back