Verzameltopic Walkera CP helicopters

Hoi Chow.
Mag ik vragen: hoe bevalt de Master CP tot op heden?
En vliegt die Master CP ook op 3S 850mah packjes of moet het echt 1000Mah zijn minimaal?
Met welke packs vlieg jij en wat zijn jouw vliegtijden per pack?
Hoor het graag.
Vr Gr D

Bevalt nog steeds prima. Is de heli die ik het meeste vlieg als er even mooi weer is.
Ik heb zelf de 900 Mah lipo's van Storm. Dat waren toen ik de master CP kocht de enige redelijk betaalbare lipo's. Je kunt namelijk niet zomaar elke lipo gebruiken. Hij gaat in een tray onderop de heli dus de lipo moet wel passen. Ik geloof dat er inmiddels ook andere merken zijn die ze betaalbaar leveren. Ik haal 4-5 minuten vliegen op een lipo..

**Edit**

Binnenkort komt Walkera met metal gear servo's voor de Master CP. Dan is ie helemaal onverwoestbaar.

devo8s devo10

Hallo Chow
Jij als Walkera expert heb ik een vraagje tussen door ik ben helemaal weg van de master cp en wil dus binnen kort eentje kopen.
Nu kan ik hem in duitsland kopen voor 190 euro met een devo10 maar ik kan hem ook voor 245 euro kopen met een devo8s.
Nu is mijn vraag welke zender is het best de 10 of de 8s en sorry dat ik jullie stoor.

M.V.G André

Het zijn beiden goede zenders. De Devo 10 is prima en heeft een klein scherm. De 8s heeft een groter touchscreen. Smaken verschillen.

Mag niet voor mijn beurt praten, maar gebruik zelf al een tijdje de Devo 8-s zender.
De Devo 10 kan ik niet over oordelen, maar persoonlijk zou ik kiezen voor de Devo 8-s als je touch screen fijn vind.
Zelf vind ik het een top zender en zou voorlopig niets anders willen.
Zelfs geen Spektrum DX8.
Sukses met je keuze.
Vr Gr D

Ik ben het met mijn voorganger eens dat die Walkera zenders niet onderdoen voor Spektrum zenders. Enige reden om een Spektrum te willen hebben is als je regelmatig BNF modellen koopt van Horizon Hobby.
De keuze tussen een 8S en een 10 zit hem in de luxe die je wel of niet wilt hebben.

Ok bedankt voor jullie informatie dan kan ik er nog een paar nachtjes over slapen wat het word,het is dus net een auto hoe meer luxe hoe meer geld.

M.V.G André

Mocht je wijfelen over de keuze....................
Kijk dan bijv eens op you Tube wat ze daar doen met de Devo 10 en de Devo 8-s met bijv heli's in te stellen in het menu.
Op die manier krijg jij wellicht een andere kijk en meer inzicht op hoe de zenders in elkaar steken.
Missschien dat het je keuze kan vergemakkelijken.

Wat Spektrum betreft heeft Chow helemaal gelijk.
De enigste reden waarom ik er een Spektrum DX6i naast houdt is puur om het feit dat ik met de Bind and Fly Micro vliegtuigen van hun kan vliegen. ( fladder met de Micro Stryker, MIG15, Gee Bee R2 en de Sbach 342)
De Micro heli's van HH ( Horizon Hobby ) heb ik al een tijd achter me gelaten en maar goed ook, want ze modderen maar door daar en ben Godsblij niet meer met dat soort spul te vliegen.

Ik hoop dat je straks een goede keuze kan maken.
Maar hoe dan ook: of jij nou de Devo 10 of de Devo 8-s kiest, je zit hoe dan ook goed met beide keuzes.
Vr Gr D

De keuze voor een 8S of 10 is persoonlijk.
Maar wat het ook mocht worden, een miskoop zal het zekers niet worden.
In ons vliegclubje word er met allebei de zenders gevlogen.
Er word zelfs met elke Devo zender gevlogen van Devo4 t/m de Devo12S.
Zelfs met de al oude 2801pro. En er heeft nog niemand last van storing gehad.
We vliegen ook met van alles van Ladybird tot 600 size heli's en vliegtuigen.

Grtz Marco.

ik persoonlijk, als ik de 10 of 8s zou hebben zou ik de fw updaten en dan kan je er ook dsm(of wk) mee vliegen scheelt weer een zender.....;)

Hallo bedankt voor jullie reactie's ik zal eens even kijken op you tube maar ik denk dat ik voor die paar tientjes meer de 8s neem.
Want zo als jullie al vertelden daar heb je wat meer luxe op zitten.
Ik wil in de toekomst toch wel verder met walkera.
Tussen [ ik ben geen 3d vlieger]
Bedankt allemaal M.V.G André

ik persoonlijk, als ik de 10 of 8s zou hebben zou ik de fw updaten en dan kan je er ook dsm(of wk) mee vliegen scheelt weer een zender.....;)

Op deze site is software te vinden zodat de zender ook geschikt wordt voor Spektrum en de oude serie van Walkera (WK serie).
Is sinds kort ook voor de DEVO 10 geschikt. Zelfs Nederlands is beschikbaar.
Home

Mzzl,
Max

De Genius voorzien van KBDD tailblades voor de mcpx. Je merkt iets verschil. Staartje is wat strakker en blades hebben iets meer pitch. Gelijk ook wel aardig gezicht..

img0897o.jpg

img0898go.jpg

Nice :-) ik zit er aan de Genius 2 te gaan halen dan heb ik de family compleet ha ha. Ik heb trouwens op de mini nu een soortgelijke kap zitten als die van jou maar dan van een 911, ziet er wel stoer uit ha ha.

Ik ken het probleem. Eigenlijk is de Genius voldoende hier maar het trekt enorm om de Mini er gewoon bij te nemen. Maar slaat eigenlijk nergens op natuurlijk :mrgreen:

Heb je foto van je Mini??

Op deze site is software te vinden zodat de zender ook geschikt wordt voor Spektrum en de oude serie van Walkera (WK serie).
Is sinds kort ook voor de DEVO 10 geschikt. Zelfs Nederlands is beschikbaar.
Home

Mzzl,
Max

Heb jij dit trouwens al gedaan Max op een Devo 10 ? Ik heb eens zitten kijken in de manual van de Devo 10 maar het ziet er wel gaaf uit. Zie alleen dat als het mis gaat je pech hebt....dus ik twijfel nog ha ha. Maar die laatste versie is nog niet goed btw :

WARNING!
This version is reported to have a serious bug, so don't use it until it is corrected!

@ Chow, ik zal er vanavond eens 1tje maken als ik thuis ben :-)

Nee nog niet gedaan. Wacht eerst tot het zeker is dat het helemaal goed werkt.
Dan misschien maar eens proberen. Het is altijd mogelijk om weer terug te gaan naar de originele software.

Back