Verzameltopic Walkera CP helicopters

Dat is de Devo F7 met schermpje om FPV te vliegen met een bijpassend Walkera ding.. Dus niet de normale Devo 7.

Maar bij Blade hebben ze weer een oudje mSR van stal gehaald.
Niet iedereen wil CP vliegen en zelfs de 120 verkoopt als nooit tevoren.

Nee ik snap je ook prima en wil me ook niet bemoeien met wat je zelf wilt en leuk vind. Maar de V200D01 kloon gaat je frustreren. Ik wil je alleen behoeden voor een aankoop waar je achteraf spijt van hebt. Doe je het wel is het ook prima. Kennis van mij had er eentje namelijk.

Wacht de Master CP af. Vind je dat niks dan kun je een nieuw plan maken. Lukt iets niet met de Master CP vraag me gerust. Desnoods rij je een keer langs. Ik help graag.

Devo 7 is niet de makkelijkste qua menu maar er zit een manual bij en je komt er wel uit. Maar ook daarvoor geld. Weet je het niet vragen..

Als ik toch mag vragen, gigigigi, dan wil ik graag weten of iemand al uitgevogeld heeft hoe je bij de DEVO (8S) de op- of aftelklok aan je gasknuppel kan koppelen. Bij de Spektrum allemaal makkelijk aanwezig, maar bij de DEVO vind ik de meeste dingen niet te vinden, als het al kan.
Zo kan ik bij de DEVO ook niet instellen hoeveel en welk soort accu's of batterijen ik als voeding voor de zender gebruik. Ook niet in te stellen bij hoeveel volt het alarm afgaat.

Bij de Devo 8 weet ik dat niet. Mijn Devo 7 heeft geen telemetrie dus geen ervaring mee. De timer koppelen aan je throttle kan wel volgens mij maar dan moet je de firmware updaten naar een recentere versie.

Ook weer zo'n punt. Bij de DEVO moet ik dus extra spul kopen, terwijl ik bij Spektrum gewoon op de site de firmware kan updaten en instellingen van modellen kan oppikken. Die zet ik op een SD kaartje, en zo heb ik duizenden modellen die ik in de zijkant van de Spekrum kan doen!

Maar heb je bij de Devo 8 dan die kabel nodig? Bij de Devo 7 wel en die heb ik ook liggen maar dacht dat de Devo 8 gewoon usb had?

Er zit een USB kabel bij maar ik weet niet wat ik ermee moet doen. Staat nergens. Er staat wel in de manual dat ik een UP02 nodig heb. Ga ik wel morgen uitzoeken.

Ik weet dat wel :mrgreen:

http://imageshack.us/a/img703/2826/helipaldevo8updatefirmw.jpg

Alleen zou ik dit wel alleen doen als je thuis bent in dit soort handelingen. Want als je het verkloot heb je een zender die niks meer doet. En anders iemand vragen die handig is met dit soort zaken.

**Edit**

Heeft de Devo 8 ook die UP02 nodig? Die heb ik liggen. Stap een keer in het OV of de auto en we updaten je zender. Krijg je ook nog wel een bak koffie.

Dit betreft de DEVO 8 van 10mW. Ik heb de 8S van 100mW.
In de manual slechts drie onbegrijpelijke zinnetjes erover.

Ik begrijp dat er een kabel is voor de zender, en weer een ander voor de ontvanger. Ik zoek het wel eens uit, heeft niet echt haast.

Ja dat zag ik net ook. De kabel heb ik al eens aangesloten maar er gebeurde niets. Ook niet toen ik naar de Walkera.com site ging en inlogde.

Ik ga nog even met mijn stickjes spelen en dan naar bed.

Truste heren.

Back