Verzameltopic Walkera CP helicopters

Mijn V450D01 heeft dat probleem niet gehad.
Die heeft het altijd goed gedaan.

heb je de V2 variant???
dan kan 't idd wel verholpen zijn :wink:
full

ik had nog de eerste versie met WK-2801 Pro zender (gebruik ik nu nog steeds), en heb er twee van gehad.
allebei met zelfde problemen...:mad:
de ''oude'' variant mist ''NEW'' op de canopy...:rolleyes:

de mijne:
full

als alles in orde was, vlogen ze echt perfect :D
maar altijd niet voor lang, want dan was er weer wat mee... :(

sindsdien nooit meer een 450 Walkera.
ze zien er werkelijk prachtig uit, en vliegen goed.
maar 't feit, dat er zo snel weer wat aan mankeerde bedierf grondig m'n vliegplezier...:mad:

Laatst bewerkt door een moderator:
heb je de V2 variant???

Mijn V450D01 is ook een V1.
Heb 'm in feb. 2011 BNF besteld bij helipal.
De WK2801pro had ik al. Bij m'n M120D01 zat die TX.

imag0229xj.jpg

Heb mijn V450D01 wat voorzien van Align parts.;)
imag0378xz.jpg

Voor de rest heeft ze mij maar een keer in de steek gelaten.
Er ging tijdens een vlucht een cyclic servo kapot. Die waren nog van de eerste serie.
De motor heb ik vervangen door een Turbo Ace van 4000kV met 11T pinion.
En de ESC moest er ook aan geloven. Zit nu een van Align op, die heeft een slow-start.

Grtz Marco.

Nette heli. Jammer dat je niet de originele kap erop hebt zitten en zwarte blades. Vind ik nou juist zo mooi bij die Walkera.

Of deze :p

oscthumb.php

Ik was het geklooi van die 4 punts bevestiging van de orginele canopy zat. Haha.
Maar die fusuno canopy mag er ook wezen. ;)

Grtz Marco.

Hee Chow..........
Dat vliegen heb jij vast niet buiten gedaan toch?? Ha ha ha ha
Ik kom zelf net terug van het testvliegen buiten met mijn Radjet420 Micro jet.
Die had verleden weekend na een aanvaring met een prop van een ander toestel aanzienlijk wat schade opgelopen.
Afgelopen week elke dag na het werk wat wezen plakken en knippen met Depron op het toestel.
En waarrempel het is allemaal beter geworden dan dat ik had verwacht.
Zelfs de romp aan de voorzijde is weer helemaal netjes rond geworden.
Daarnet dus even testvliegen met het toestel want was zeer benieuwd hoe het zou vliegen na het herstel.
Dat ging weer weer als vanouds en ik ben weer een blij man.
Maar het was wel super koud.
Echt al na 2 minuten vliegen weer die koude en pijnlijke vingers.
Dus snel maar naar huis gegaan.
Fijn weekend allen.
Vr Gr D

Eerste twee vluchten zitten erop. Het vliegt vrijwel hetzelfde als de Genius CP. Ietsje meer power maar da's denk ik ook omdat de motoren nieuw zijn. Geen taildrift. Al met al voor het geld een meer dan prima micro.

Derde vlucht en vierde vlucht. Super CP reageert wat pittiger op pitch. Instellingen Genius en Super zijn hetzelfde. Denk dus dat de motor van de Super CP ietsje sneller draait (nieuwer??). Verschil is overigens minimaal. In forward flight is de Genius ietsje sneller voor zover je dat in een woonkamer kan testen. Ik vermoed omdat de accu in de neus zit en het zwaartepunt wat naar voren ligt en hij daardoor sneller in forward z'n neus naar beneden gooit.
Het zijn echter minimale verschillen.

Ja hij vliegt lekker he Chow, hij is dus echt feller dan de mini met dezelfde motor...eigenlijk raar dan zou je denken dat hij meer vermogen geeft aan de motor dus lipo sneller leeg...maar dat is dus niet zo. Zou het dan een instelling zijn ? of het boardje van de mini toch power consuming :P ? Mijn super heeft alleen een klein probleem, nou ja ik heb er niet echt last van maar het viel mij op. In een hover wil hij steeds achteruit...langzaam steeds sneller en ik zie ook waarom. Als ik hem vasthoudt zie ik dat in een hover de 2 achterste servo's heel langzaam de swashblade naar beneden aan het trekken zijn, stuur je iets naar voren dan gaan ze weer effe recht maar zo gauw je stil hangt gaat hij dit doen. Zo gauw je het gas los laat herstelt hij weer en zie je hem dan de swash weer rechttrekken. Jij enig idee of dit een verkeerde instelling kan zijn of desired behaviour is ? Als je hem dus in je hand houdt, gewoon rechtop dan gaat uiteindelijk de swashblade schever en schever zodat hij er zelfs op gaat remmen. Is dit bij jou ook ?

Mijn Super CP blijft in hover gewoon recht.
Vreemd Jeoren, dat de jouwe de swashplate kantelt.
En als je net wat Chow zegt de heli op tafel zet.
Doet ze het dan ook?

Grtz Marco.

Als jij iemand een micro aanbevelen ziu dat dan de Mini CP zijn of de Super CP?
Ik heb begrepen dat de Super CP nieuwer is en ook goedkoper?

Back