Verzameltopic Walkera CP helicopters

@Schiksie bedankt voor het kijken, maar ik wilde graag voor een devo 8s gaan ;)

@Chow, ALZRC heeft tassen voor een 450 volgens mij.

Goed bezig!!
Zelf vind ik het ook prettig om mijn RC spullen te vervoeren in bescherm tassen/koffers.
Met name omdat ik in de lente/zomer mij veel verplaats dmv een motor is het in mijn situatie best wel belangrijk dat de spullen 'veilig' worden vervoerd.Ik heb tenslotte geen auto waar het spul makkelijk kan worden opgeborgen op de achterbank of achterbak en vlieg zomers ook erg graag als gast in een andere plaats.
Bij mij gaat het spul dan in het voorronder van de motor of achterop met spinners vastgezet.
Zou heel leuk zijn als de meesten van hier elkaar eens ontmoeten op een vliegmeeting.
Weet uit het verleden dat daar hele fijne contacten uit kunnen ontstaan.
Vr Gr D

:grin:Hahaha dat doe je snel!!

Ja ze hebben ook een duo-tas voor de 450!
En zo'n zendertas heb ik ook vandaag besteld. Ik vond dat er nogal wat stof op m'n zender zat en om er nu een plastic tas omheen te doen......
Eens kijken of dat handig is zo'n zendertas. Je zender is in elk geval wat meer beschermt!;)

Maar Erwin, jij hebt nu een aardige hangar met heli's en vliegtuigen maar heb je voor alles een koffertje?
Ik denk dat je al je micro-heli's wel in een 450-koffer kwijt kan! Wel even de foam eruit halen;)

Ik moest wel. Die kleintjes leg ik meestal op hun kant op de achterbank. Dat gaat wel goed. Alleen die 450's los in de kofferbak vind ik minder. In zo'n dubbele tas is dat beter zonder gelijk een stapel alu koffers te moeten kopen. Zenders in een tasje is ook beter. Ook ivm stof inderdaad.
Bedankt nog voor die link. Zat al een tijd te dubben wat te doen. Nu kunnen de Mini Protos en 450 Pro samen in 1 tas mee als ik ga vliegen.

Gelijk heb je! En het is makkelijk meenemen. Twee 450-ers in een hand.
En ze rammelen niet door je kofferbak!
Toen ik nog twee 450 heli's had deed ik ze allebei in de koffer, zender erbij, micro erbij en nog een zak met lipo's. Maar dan moet je wel de foam eruit halen.

Ik wil denk ik toch gaan kijken of clubvliegen wat voor me is. Moet ik sowieso de boel goed kunnen vervoeren..

Clubvliegen? Dat lijkt me niks, zit vaak gebonden aan regels etc.
Blijf liever wildvliegen, alhoewel het wel erg gezellig kan zijn natuurlijk. Dat dan weer wel!

Ik heb hier in de omgeving eigenlijk te weinig ruimte om goed te kunnen vliegen. Daarom heb ik mijn 500 ook verkocht een tijd terug. Om die reden wil ik geheel vrijblijvend bij wat clubs langsgaan komende tijd. Is de sfeer zoals die soms op dit forum is dan haak ik snel af (competitiedrift, testosteron sfeertje). Is het gemoedelijk dan is dat wel wat voor me denk ik. Heb ik in ieder geval de ruimte.

Ik begrijp het! Ja het is wel handig als je een beetje ruimte hebt.
Bij een club heb je die natuurlijk wel. En als er niet teveel regels zijn en net wat jij zegt, geen competitiedrift dan kan het heel gezellig zijn denk ik!

Bij mij hier rond Zierikzee heb ik ruimte zat maar het is soms ook wel eens eenzaam, vlieg meestal alleen want hier in de omgeving zijn nagenoeg geen helivliegers. Bij mij bekend dan.
Zo heb je altijd wat!:)

Ben benieuwd naar je bevindingen. Zitten er wat clubs bij jou in de buurt of moet je daar ook nog erg ver voor rijden?

Er is de vliegclub Hoofddorp. Da's vlakbij. En Bloemendaal dan (Vijfhuizen). Alleen hebben die een limiet qua hoogte ivm Schiphol. Moet voor heli's geen probleem zijn. En dat was het dan dicht in de buurt. Die twee clubs ga ik bekijken. Bij Bloemendaal zijn er meen ik nog maar 15 leden ivm dat hoogte limiet. Is ook alleen nog heli's. Hoofddorp is grote club. Vind hun website erg formeel maar wellicht valt het mee. Zodra het beter weer wordt ga ik een kijkje nemen. Mocht het bevallen kan ik ook weer wat groters bouwen. Is het niks blijf ik wildvliegen hier in de buurt voor zover mogelijk dan met max 450 als formaat.

Tja, een grote club kan mee en tegen vallen maar een kleine club met alleen maar helivliegers kan heel gezellig zijn.
Met de hoogte zal je met heli's zeker geen last hebben!

Succes en we horen het wel tzt!

Back