Verzameltopic Walkera CP helicopters

Als ik dit soort berichten lees is het allemaal abracadacra voor mij en heb ik nog een hoop te leren als beginner,want er komt best veel bij kijken allemaal :eek:

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee. Als de neus van de V120 langzaam draait en dat eerder een trimprobleem. Zit je rx echt kaarsrecht op de heli?
Dat is nooit veranderd vanaf nieuw. Toen was hij rotsvast. Maar er is al wel een paar kilo servotandwielen vervangen. Een kromme rotoras vevangen, dus dat is weer goed. Swash recht, links dezelfde lengte, geen subtrim en ook de gewone trim alles op nul.
Je zou zeggen ideaal! Hij vliegt ook normaal en hangt keurig, alleen moet hij elke tien seconden een tikkie rechts hebben.

Ik heb nog een nieuwe staartservo liggen, is te proberen.

Je moet de heli in rate mode zetten en zorgen dat je op de tail absoluut 0 pitch hebt. Dikke kans dat de taildrift er dan uit is.

Je moet de heli in rate mode zetten en zorgen dat je op de tail absoluut 0 pitch hebt. Dikke kans dat de taildrift er dan uit is.

+1
up.gif

Let ook even op de twee kleine schroefjes die je tailservo vastzetten op je tailboom, bij mij was er eentje dol, eigenlijk het plastic waar ie inzit, daardoor kan je servo wat kan verschuiven op je tailboom en dan krijg je ook dit probleem.
Bij mij was het ook zo en nu heb ik geen taildrift meer.;)

Chow, even over de staart van de MasterCP.

Dat filmpje heeft me overtuigt:) Als je op deze manier vliegt en met zo'n mooie strakke staart dan is ie echt goed en zeker voor dat geld!
Een hele mooie en goeie review overgens, zo zie je ze niet vaak!

Wie weet schaf ik een MasterCP aan en doe ik de V120D02S de deur uit.
Niet omdat ik niet tevreden bent over de V120D02S, integendeel het is echt een geweldige heli maar ik heb geen lokatie om binnen te vliegen en ik vind hem voor buiten erg klein net als de 100size trouwens.
Zowel de MasterCP als de V120D02S zijn goeie heli's om je vliegskills te verbeteren maar dan is de MasterCP toch wat beter zichtbaar denk ik.

Lastig dit allemaal en om ze nu allemaal aan te schaffen gaat mij iets te ver!

Dat ga ik proberen, moet wel eerst even uitzoeken wat rate is en hoe ik dat instel.
Zal wel lukken.
Dank voor de tip!

@Wimb. De servoschroeven zitten goed vast, ze zijn nog nooit los geweest!

Tom ik bedoel niet je servoschroeven maar de schroeven in de tailservo houder waarmee die op je tailboom vastzit.
maar misschien bedoel jij die ook!

Chow, wellicht heb je gelijk:)
Ik zal m'n gedachten er eens over laten gaan!

Ben het wel afgeleerd om impulsief te handelen, denk er nog over!

Chow, wellicht heb je gelijk:)
Ik zal m'n gedachten er eens over laten gaan!

Ben het wel afgeleerd om impulsief te handelen, denk er nog over!

Ik zou er ook zeker nog even over nadenken voor je er spijt van krijg.
Zelf kan ik ook erg impulsief handelen waar ik dan ook vaak spijt van heb,dus probeer nu eerst goed na te denken,dat heb ik wel geleerd.
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken ,maar de Master CP is nu ook niet zo heel erg duur en voor de V120 krijg je denk ik ook niet de hoofdprijs.
Dit was mijn wijze les voor vandaag :rolleyes:

Wie weet schaf ik een MasterCP aan en doe ik de V120D02S de deur uit.

Ik deel de mening van Chow Wim.
De V120D02S V2 is naar mijn idee de betere van de twee.
yellowflashcolorzpdt19.gif

Door de CP staart word de heli betere in het gareel gehouden.
Erwin is er achter gekomen wat ik vermoede met de Master CP.
Niet dat de Master CP slecht is hoor. Maar met snelle door draaiers komen dit soort dingen boven drijven. Als je flips en rolls maakt weet de gyro dat ie de heli strak moet houden. Maar bochten is een ander verhaal.
De V120 heeft door haar CP tail geen last van dit soort uitstapjes.
Als het weer het toe laat, zal ik eens kijken of de Super CP tail het allemaal bij kan houden.

Grtz Marco.

Ja ik denk dat jullie wel gelijk hebben:)
Bedankt mannen!
Voorlopig hou ik de V120D02S en moet ik misschien mezelf eens aanleren dat het geen 450 of 500 size is:p
Dus dichter bij blijven met die V120!

En als ik een gekke bui heb komt er vast nog een MasterCP of SuperCP bij!

Eerst maar eens het betere weer afwachten en me maar eens richten op de winterklusjes.
Zoals m'n Tarot500 voorzien van een DFC-kop en een 3GX;)

Heren, ik zou het op prijs stellen als jullie mij advies kunnen geven over de volgende twee zaken:
1. Ik ga een Master CP kopen (bij rc711). Ik wil er de originele CP-Z-27 lipo's bijkopen
(bij rcholland), maar ik moet ook nog een lader hebben. Wat je bij veel shops als optie
ziet, is de SkyRC E3. Die is in ieder geval niet duur. Maar is het ook de beste
keuze voor de CP-Z-27 lipo's? Walkera zelf heeft de GA005, is dat een betere of
mindere keuze? Zijn de verschillen in laadtijd tussen de diverse laders groot?
Natuurlijk heb ik het liefst een lader die niet 1,5 uur doet over het opladen
van één lipo, maar betekent dat dat je dan moet investeren in een duurdere,
krachtiger lader? Zo ja, welke raden jullie aan?
2. Ik heb een Devo 10 waarmee ik wil gaan simmen. Ik heb daarvoor een simulator
kabel nodig. Kan een van jullie bevestigen dat de UB-001 de juiste kabel is?
Dank alvast.
Groet, Evert

Hoi Chow.
Nog bedankt voor je advies.
Ik heb inmiddels de dual rate van het rudder vergroot.
Stond op 100 maar staat nu op 115.
Ik kan er nog 10 punten bijzetten.
Morgenochtend eerst maar eens proberen hoe die 115 gaat werken op de staart en met name in het vlotte bochtenwerk.

Wil het eerst maar even op deze manier proberen voordat ik met die potmeters ga lopen klooien.
Niet verstandig om 2 dingen tegelijk te doen lijkt me.
Ik laat het wel weten morgenavond wat het resultaat was.
Wil wel even zeggen dat ik niet ontevreden ben over het staart gedrag van de Master CP hoor.
Ik ben al Godsblij dat deze heli zo lekker vliegt en dat staart gedrag is goed mee te leven.
Ik ervaar namelijk soortgelijk gedrag met mijn Gaui 500X QuadCopter.
Zo'n soort toestel leg je ook niet als een Trex450 lekker om in de bochten want het vliegt nou eenmaal anders.
Helemaal niet erg, maar wel iets om rekening mee te houden.

Wim..........
Ik heb de Master CP nog niet in Idle Up gevlogen.
Alleen nog maar in Normal Mode en daarin houdt de staart het goed bij.
Ook bij pitch pumpen geen vreemde fratsen.
Deze Master CP vliegt echt als een vergrote Mini CP of Super CP.
Je moet het zelf even ervaren om er een helder oordeel over te kunnen geven.
Vr Gr D

@b42fdw. Die GA005 die je bij de Master CP krijgt voldoet prima hoor.
De SkyRC E3 is naar mij mening zo'n zelfde soort lader.
Ze balanceren alle twee even goed.
Voor het laden met deze laders, word het geduld wel op de proef gesteld. Haha.

Grtz Marco.

Heren, na een geweldige zon-vakantie ben ik weer terug en het is wennen en dan bedoel ik de temperatuur. Een en ander heb ik hier in het forum wel ( terug ) gelezen.
Ook dat er een Master CP in Amsterdam erbij is gekomen. Dus het aantal stijgt.

Mvg.Bernard

Welcome back Bernard.
Maar de echte kou heb je wel gemist hoor.
Je valt nu wat dat betreft met je neus in de boter want we zitten sinds gisteren weer flink in de plus wat betreft de temperaturen.
Dus jij boft maar.
Lekker genieten van je heli's Bernard.
Nu kan het weer.
Vr Gr D

Back