Verzameltopic Walkera CP helicopters

Hallo Schiksie hij past hoor ik heb de plastickap die in de doos zit uitgeknipt en op de bodem vast gelijmd met superlijm.
En later de noppenschuim er omheen gelegd zit nu super strak in de koffer, alleen nog even de batterijen en de lader er inmaken daar is nog ruimte zat voor. Aan de andere kant zit de zender.
Ik had wel plukschuim kunnen kopen dan was ik nog een keer 30 euro kwijt voor 2x 50 bij 50 dan had ik die bij helipal ook kunnen kopen.
Hier een paar foto's van de koffer.

Groetjes André

Laatst bewerkt:
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Schiksie hij past hoor ik heb de plastickap die in de doos zit uitgeknipt en op de bodem vast gelijmd met superlijm.
En later de noppenschuim er omheen gelegd zit nu super strak in de koffer, alleen nog even de batterijen en de lader er inmaken daar is nog ruimte zat voor. Aan de andere kant zit de zender.
Ik had wel plukschuim kunnen kopen dan was ik nog een keer 30 euro kwijt voor 2x 50 bij 50 dan had ik die bij helipal ook kunnen kopen.
Hier een paar foto's van de koffer.

Groetjes André

Ziet er mooi uit André :thumbsup:

Die leuke koffer heb ik ook besteld. :worship: Hier kan ik een zender en een kudde heli's in kwijt. Zelfs nog een lader!

Vandaag in een park bij Ouderkerk voor het eerst buiten gevlogen met de 2 Super CP's en de Master CP. Ik heb toch moeite op 30 meter afstand goed te zien waar het neusje heenwijst. Er was een lichte wind, boven in 1 tot in 2. Opvallend was dat de Supers (beide) vaak naar beneden gedrukt worden. Een groot vlak terrein, dus geen windwervels. Ik probeer zoveel mogelijk tussen de 2 en 3 meter hoogte te blijven, maar het kwam regelmatig voor dat met volgas de heli op de grond kwam. Zet je hem weer op de pootjes dan spring hij bijkans een gat in je voorhoofd. :hammer:
Daar had de Master allemaal geen last van. Ook de zichtbaarheid is natuurlijk beter door zijn grootte. Ik denk ook dat de Master mijn leraar wordt, terwijl ik dacht dat dat de Super zou zijn. Hoe dan ook beide kan ik steeds beter mee overweg.
Bij de Master wist ik toch een servohevel te breken. Geen probleem want ik heb 3 extra hevels van de standaard plastic servo's. Wat ben ik blij dat ik dankzij jullie ervaringen meteen metal servo's er bij besteld heb. Je denkt dat die hevels allemaal gelijk zijn. Welnee, het is Chinees! Nieuwe hevel erop en de hele reut moest weer bijgesteld worden. Maar na een kwartiertje schroeven vliegt hij weer perfect!

Nu nog een lange slopende zomer! :yes:

Wat je merkt met het omlaag zakken van de heli is denk ik de wind die juist even wegvalt.
Hierdoor heb je minder lift wat je moet compenseren met de pitch.
Of gebeurde het met de wind in de rug.

Ik heb vandaag ook heerlijk met alle heli's gevlogen.
Helaas met de 4g6 ging het bijna mis, kon hem nog snel landen in het gras.
Geen grote schade, wel een achtertandwiel stuk.

Gr. Eric.

Vandaag nog een koopje gedaan 20 euro voor een digitale pitch gauge wat is het internet toch een mooi fenomeen.
Eerst weer genoeg geld in mijn hobby gestoken nieuwe koffer 5 nieuwe accu's en een pitch gauge.
Nu staat alleen nog de mini cp op mijn verlanglijstje aan het eind van het jaar om binnen te vliegen.

Groetjes André

full

Volgens mij vliegt het beiden even goed. Vliegtijd van de Super zou wat langer moeten zijn. Ik meen dat de Super ook iets goedkoper is.

Nog goed koper ik heb ook op ebay gezocht en de goed koopste uitgezocht.
nou ja het is niet anders die 5euro daar kom ik ook wel weer bovenop.
Maar die van jou is wel voor 450-700 heli's en die van mij 200-800 heli's

Groetjes André

Wat vliegt beter dan de super of de mini want er zit in lengte een cm verschil in.

Dat heb ik ook met de buurman.

De Super heeft véééééél goedkopere servo's omdat er geen stuurelektronica inzit. Verder is het materiaal moderner.
Ik ben meestal geneigd om het nieuwste te nemen omdat het materiaal én de elektronica, met name de sensors (gyro) vaak weer verbeterd is.
Ik heb bijzonder veel lol met mijn 2 Super CP's. :yes:

De Super heeft véééééél goedkopere servo's omdat er geen stuurelektronica inzit. Verder is het materiaal moderner.

Mensen twijfelden in het begin nog even of dat goed zou gaan. Maar dat gaat dus prima. Je leest niets over problemen ermee. Ben zelf ook in mijn nopjes met de Super CP.

Oke bedankt Heren en Tom wel zielig voor jou dat de buurman hem een cm langer heeft dan jou.
Zo'n lange is ook niks ik heb hem altijd in het water hangen, vooral met koud water in de pot is dat niet zo fijn.

André

Hoi allemaal .
Ik hebt in mijn super cp een brusless motor plus een 10a esc geplaats . en mijn vliegtijden zijn maar net 2 minuten .
met nano tech 260mah 3,7volt .
ik snap er niets van dat ik niet meer dan 2 min kan vliegen .

Back