Verzameltopic Walkera CP helicopters

Ho ho, de servo'armen moeten op 90 graden staan onder de volgende omstandigheden:

Haal de stekkers van de motor en de staartmotor los.
Zet Fmod schakelaar op stunt 1 of 2.
Zet de Mix schakelaar op 2. (dit moet 50% zijn om de gyro uit te schakelen.)
Zet de gasknuppel in het midden. (50%)
Sluit de accu aan en zet de zender aan.

In deze situatie moeten de servohevels op 90 graden staan en de swashplate moet volkomen horizontaal zijn. Zo niet, dan schroeven met de servolinks.

Tevens:

Als je de rotorbladen naar de staart klapt met de rotorbladhouder 90 graden t.o.v. de staart, dan moeten de rotorbladen parallel aan de staartboom staan, met de tippen op dezelfde hoogte. Zo niet, dan schroeven met de twee bovenste links tussen swashplate en rotorbladen.
Zie gebruiksaanwijzing hierover.

Dan wordt je heel blij & gelukkig!

Bedankt tom, maar ik heb er nog niks op zitten nu.
Was alleen nog maar de servos aan het monteren, verder is t frame helemaal kaal.
De reden waarom ik het vroeg is dus omdat er nogal lastig bij te komen is als alles weer gemonteerd is.

Dan sluit je de servo's aan en de motoren niet.
Loop verder mijn lijstje langs tot je de swash recht kunt schroeven.
Gebruik een beetje nagellak of zoiets op het schroefje van de servoarmen.
De rotorbladen komen dan later wel.

i get your point, nu de electronica van de servo's weer aangesloten en in stunt 2 staan.
moet inderdaad even wat afstellen ;). bedankt

Dat lukt je nooooooit!

Denk ik.

To kokosnoot or not to kokosnoot, that is the bloody question.

Leuk dat de Master zo goed bevalt. Dat is bij mij ook, een sterke goed werkende heli.
Ik wacht met smart op de BL versie.

Helaas vanavond niet afgekregen, onverwacht bezoek.
Maar hij zit weer voor 80% in elkaar, morgen de kop erop, nogmaals de servo's en swash checken en dan hopelijk weer vliegen

@Tom
Hij bevalt maar hij gaat toch ongecrashed in de verkoop denk ik als ik terug ben samen met de onderdelen. Wil meer tijd stoppen in mijn 300X.

Nou de master vliegt weer, alleen heb ik wel t idee dat de verhouding tussen pitch en trottle anders is geworden. Moet nu meer met de stick omhoog om een opgaande beweging te krijgen..

Dus dat moet ik nog ff uitzoeken

Ik durf er niks over te zeggen want vlieg nog met de originele servo's. Misschien hebben anderen een suggestie.

Edit: ik kon de hevels via tom's methode niet 100% op 90gr krijgen. Dus heb heel iets gedraaid met de linkjes om de swash vlak te krijgen.

Ja voor een beetje stijgkrijgt zit ik al op de 80 % van de uitslag van de hendel en dat was voorheen niet zo. Dus of ik moet de instellingen in zender veranderen qua pitch of ik moet met de linkjes aan de slag denk ik

Nee dan maak je het alleen maar erger. Het allerallerbeste is een kleine pitchgauge kopen voor 200 sized. Dan kun je exact meten of midstick ook 0 graden is. Overigens is bij de Walkera midstick alleen 0 graden in idle up. Niet in normal mode. Dat zou je eigenlijk even moeten aanpassen in de zender. Maar ik zou niet als een gek nu aan linkjes gaan draaien zonder te kunnen meten.

Ik heb even de manual erbij gepakt. In normal mode staat de pitchcurve op

-15 +25 +55

In idle up

-55 0% +55

Eigenlijk wil je in normal mode bij midstick ook 0% om twee redenen. Eerste reden is dat als je in de default settings in de vlucht naar idle up gaat de heli opeens een stuk naar beneden valt. Tweede reden is dat als je ooit inverted wilt vliegen je 0 graden op midstick wilt zodat je net zoveel positieve als negatieve pitch hebt. Nu dus al gaan wennen dat midstick 0 graden is.
Zelf zou ik dus de curve in normal mode aanpassen en waar nu +25 staat er 0 van maken.
Vervolgens dan met een gauge ook nameten of hij bij midstick ook 0 is. Wel motoren loskoppelen voordat je midstick doet en meet altijd beide blades om bladetracking te voorkomen.

Back