Verzameltopic Walkera CP helicopters

ja onderdelen laten soms lang op zich wachten.

ik wacht ook al ruim een week op een paar accu's van rc master.... volgens het track nr doen ze er al een week over om het pakket naar het verzendcentrum te doen..... jammer hoor.

qua smering heb ik zelf een oliepen met wat olie.
Maar wellicht zijn er mensen die een betere optie hebben voor gears.
de olie die ik gebruik kan in ieder geval geen kwaad.

Ik gebruik voor die gears siliconenvet. Olie slingert er vanaf, zelfs dikke olie.
Het dikke vet blijft goed zitten, mits dun aangebracht. Siliconen zijn eigenlijk heel kleine bolletjes die de wrijving sterk verminderen.

wat mag een ladybird zonder zender mij kosten, bij Bangood is ie 32 euro.
Maar zag hier in NL een aanbieder voor 60 incl. devo4. Hij kon alleen niks met de prijs doen als de zender er af zou gaan...

tja 25 euro vind ik via google, .. maar verkopende partij wil niet veel onder die 60 euro gaan zitten omdat het al een "aanbieding" is... jaja

wacht nu nog op een aanbod, en anders word 't banggood en dan maar lang wachten.

HEE BOYS.....................

Ik wil even wijzen op dat de LIDL donderdag een ultrasoonreiniger verkoopt voor €24.99

Ik heb geen idee hoeveel Watt de ultrasoon is, en wat de frequentie is, maar ik ga er een halen omdat het perfect is voor kogellagers, tandwielen, motoren, munten, brillen, je eigen kunstgebit, kunstgebit van de buurvrouw, CD, DVD, BlueRay, allerlei mechanische onderdelen voor heli, auto, vliegtuig, boot enz.

Wou ik ff kwijt! :bye:

zo, de heli's zijn beide uitgelaten.
vliegen geweldig.

de super houd zich prima met de bl kit, wel jammer van de zeer korte vliegtijd.

met de mcp ben ik nog wat voorzichtiger... toch iets meer geweld, maar loopjes gaan prima.
En verder houd ie zich goed.

Laden van de kleine Walkera lipo's

Hoe laden jullie die héle kleine Walkera lipo's (die voor de SuperCP, Ladybird, GeniusCP enz. )

Ik gebruik nu nog de standaard Walkera usb ladertjes (GA006), maar met deze krijg ik de lipo's niet "goed vol". Dingen schakelen al vrij snel 'af' (zijn de lipo's nog niet vol...)

Een zeer gewaardeerd lid van (ook) een ander vliegforum gebruikt (zelfde probleem) hiervoor een ouder model Walkera lader, maar deze zijn niet meer verkrijgbaar :rolleyes: .

Je kunt ook parallellaadkabels voor deze kleine lipo's aanschaffen, maar ik heb hier geen ervaring mee, en weet dus ook niet of dit wel werkt, of misschien wel ergens schade oplevert (defecte lipo's, of zelfs brand). Zelfde geld voor deze kabel.
De eerste link heeft zelfs een balanceeraansluiting :confused: (maar als ik op mijn lader 1S lipo selecteer kun je niet gebalanceerd laden kiezen, uiteraard logisch, maar waarvoor dan wel de balanceerconnector is ??? )

Ik gebruik ook deze parallellaadkabels in combinatie met een walkera GA005 lader .
deze laad ze bij mij tot 99% vol .

gr Wim

Hallo Robert ( bekend gezicht van de indoor toch?, ha ha ha ha)
Zelf zette ik mijn 1S Lipo packjes altijd aan de betere lader dmv een verloop snoertje met stekkertje.
Ik zocht dan die juiste stekkertjes op via Ebay in China want daar kosten ze werkelijk geen drol.
Dan met wat soldeerwerk een plus en min snoertje eraan met bananen pluggen die op mijn Graupner laders passen.
De kwalitatief betere laders geven al aan wat erin is gegaan aan energie en ook een Hyperion Lipo checker kan daarover uitsluitsel geven indien men dat wenst.
Sukses.
Vr Gr D

Ik gebruik zoals Robert hier boven al noemde de oudere ladertjes van Walkera (FM042005-C) en (ILP30-0420500B). Laad hiermee dus al m'n 1s packjes.
Merkte dat de packjes een beetje lui werden als ik ze met een computer lader lade.
En die USB ladertjes zijn leuk. Maar hebben bij mij niet de voorkeur.

Grtz Marco.

Dat is misschien dan ook wel een oplossing ja.
Heb zat van die packjes maar ze lijken allemaal wel een zondag-morgen status te hebben.

Back