Verzameltopic Walkera CP helicopters

Vanavond m'n sticks van de Devo 10 maar eens wat strakker gemaakt.
Should have done it before.

Op de sim vliegt het nog veel fijner, dus denk ik het echt ook wel.

Reden?

Bijv. bij negatief of postieve pitch geven vond ik dat ik per-ongeluk ook de staart ging draaien.
Met de strakker afgestelde sticks heb je 't beter in de hand. (althans, ik ).

inderdaad, daar ging ik ook wel eens ( bijna ) mee de mist in tijdens vliegen.
Dus nu merk ik op de sim al dat het veel fijner en strakker vliegt.

tom had jij ook de kunststof swash weer op de mcp gezet?

de alu van Airy is helemaal ruk .. er komt steeds meer speling op te staan.
de kop was ook al niet veel goeds... dus eigenlijk is 't heli kitje van airy gewoon rijp voor de container...

nu de orginele swash weer besteld.

Ik heb de alu swash van Xtreme met de kogeltjes van airy. Toch is er van de Extreme veel radiale speling op de as. Ik kan daardoor niet meer binnen vliegen, te wiebelig op de knuppel! Onstabiel dus!

Hm ook geen ideale setup dus.. Ik ga gewoon de stock weer proberen. De airy krijgt steeds meer speling wat resulteert op 3-5 graden pitch variatie op de bladen...

De stock vliegt het beste, maar gaat te snel in tweeën. De radiale speling van de Xtreme is niet op te lossen omdat het een ingebouwde askogel is. Toch niet zo moeilijk om een goed passend swasje te maken zonder speling en zonder ongewenste tweedeling?

De stock vliegt het beste, maar gaat te snel in tweeën. De radiale speling van de Xtreme is niet op te lossen omdat het een ingebouwde askogel is. Toch niet zo moeilijk om een goed passend swasje te maken zonder speling en zonder ongewenste tweedeling?

Ik vlieg nog steeds met de orginale onderdelen op de master op de servo's na die
zijn van metal .

gr wim

ik gebruik ook de metal gear servo's.
Maar ook zelfs daar zit een mm. speling op de gears... toch jammer.

de stock swash knalt vaak in 2en als je iets raakt... maarja... gewoon niet crashen ;)

Nee dat lijkt me ook niet, schijnbaar wel dus.
Tot die tijd maar met de stock verder.

Of deze :-) op de foto nog de oude pin maar ik heb nu een oude feathering shaft gebruikt omdat deze pin toch gevaarlijk kort lijkt.

aluswash3.jpg

aluswash.jpg

Back