Vintage ASW 15 Hegi

XPower motor is binnen XC 3522/5LS 1000 KV- 495 Watt bij 3S, in huis voor € 59,95 via Lindinger.
Ziet er goed uit en mooi kompleet.

XPower.jpg

Motor ingebouwd met de bagnolet bevestiging die eigenlijk verkeerd omzit, loopt namelijk los in de richting van het motorkoppel.
Gelijk op het motorschot het ontkoppel mechanisme bevestigd van de sleepkoppeling met messing geleidebus.
Deze ontkoppeling zat eerst aan de onderzijde, erg lastig. (gat moet nog worden gedicht.)

ASW-8.jpg
ASW10.jpg

Vaak loopt een motor/prop eerder los van het remkoppel dan van het aandrijfkoppel.
Deze zit dus niet zo erg fout.
Ik heb de zelfde motor met een 14x8 Aeronaut en 3S op een Fox.

Mooie (in)bouw heb je gemaakt!

Op diverse plekken trek ik de folie wel er vanaf maar blijft de dunne kleurlaag achter.
Deze laat zich erg moeilijk verwijderen.
Heeft iemand dit eerder bij de hand gehad en kan mij tip geven hoe dit op te lossen?

Ik denk dat dit nog solarfilm is, daar blijft de kleur/lijmlaag hardnekkig zitten.
Ik heb goede ervaring met de volgende techniek;
Bij het verwijderen de folie warm maken met de fohn, meeste folie komt dan redelijk goed los, incl de lijmlaag.
Op de hardnekkige plaatsen; leg een stuk keukenpapier over de lijmlaag, en ga er met een heet folieijzer overheen, direct keukenpapier lostrekken.
De meeste restanten komen dan mee, eventueel herhalen. Succes!

De ombouw naar elektrisch is gereed, de vleugels voorzien van nieuwe folie, elektronisch aangepast met nieuwe bedrading, kortom hij is weer gereed om het luchtruim te kiezen.
Eerst deze winter door en meedoen met de sleepmeting in Nijverdal op 27 januari en dan in het voorjaar de romp opnieuw spuiten.

20171212_214018.jpg

Als ik het me goed herinner is dit het draadje van ASW15 fans. Mocht er nog iemand op zoek zijn, mijn ASW15 staat al jaren niets te doen en ik wil wat plek maken voor andere projecten. Dus als je geïnteresseerd bent stuur even een PB.

Groet Halmar

Hallo ASW 15 vliegers. Graag wilde ik bekend maken dat ik sinds 2 weken een gelukkige eigenaar ben van een ASW 15 van Hegi. Afkomstig uit duitsland en met nieuw gebouwde vleugels in styro/abachi.
Voorzien van elektrische remkleppen. Motor is een Aeolian G4250 / 800 kv. en een prop 15 X 10, met 4 s lipo.
Morgen nog een paar kleine dingen afstellen, en s'middags voor het eerst in het nederlandse luchtruim vliegen. Ik ben benieuwd hoe hij me bevalt, het is toch een dikke 3 mtr spanwijte en 3,2 kg. Morgen een paar foto's te maken, en probeer deze hier te laten zien met een vlieg bericht.

groetjes, Paul

Back