Vintage Glider treffen - 17 mei 2009 te Boxmeer gaat definitief door.

Heb mijn model van de week onder het stof vandaan gehaald.
De halve stad afgezocht voor bruikbare elastieken....

In de voorraad nog een goed geconserveerde (heeft nog 100% capaciteit) ontvangeraccu gevonden.
Zenderaccu is ook nog goed, maar de back-up cel zal wel plat zijn, want alle programmeringen waren foetsie.
Na het laden was alles weer in orde. Allebei nog 2x cyclen, en dan moet 'ie maar.

Het model (Dandy) is weliswaar niet meer in de staat zoals net na de bouw (zomer 1972) De grootste littekens zijn van een crash een jaar of twee daarna, veroorzaakt door het niet loskomen van de startlijn - je moet ook geen dikke ringen willen gebruiken, 2mm is zat, dikker blijft haken.....:hammer:Alles weer in elkaar gelijmd en weer jaren plezier van gehad.

De zijde die toen op de vleugels zat is door de jaren heen helemaal stuk gegaan (waarschijnlijk door UV) en vervangen door de eerste generatie transparante blauwe Solarfilm :shock: - een mens moet toch wat :rolleyes:-
In die configuratie heb ik er eind jaren 80 nog mee gevlogen op vakantie in Wales en Engeland.
Verder is het model gebruikt bij de -toen nog jaarlijkse- club zweefwedstrijden: zo precies mogelijk 3 min vliegen met een doellanding.
Als je zelf de vertrekhoogte mag kiezen, neem je het met zo'n antiek geval probleemloos op tegen van die prefab gevallen. Dan telt alleen het sturen....:mrgreen:

Sinds mijn pogingen om electrisch F2B te vliegen, is al mijn schaarse modelvliegtijd daar in gaan zitten en is er - behalve wat instructie geven- weinig meer van RC vliegen gekomen.
Kunnen jullie je voorstellen hoe ik naar het weekend uitkijk (zaterdag 1e landelijke LB dag - Almere, zondag 1e Vintage RC bijeenkomst/vliegdag - Boxmeer)
Blijf het toch een beetje jammer vinden dat we niet op de hei vliegen.
Is voor mij toch wel de natuurlijke leefomgeving van RC en VV modelvliegtuigen...
Zoals stadsparken en grote lantaarnpaalloze geasfalteerde parkeerterreinen dat zijn voor LB......:mrgreen:
Ik prakkizeer me suf over wanneer en waardoor dat nou zo vreselijk mis heeft kunnen gaan en we toen we zijn verbannen naar uithoeken, ver van de bewoonde wereld.....:confused:

1972, voor het eerst in elkaar gezet,
in de tuin bij de familie van Hoek.

304a0a9456da064.jpg

1989, aan de voet van Hay Bluff in Wales
304a0a9457393e0.jpg

1989, boven the Brecon Beacons in Wales
304a0a94f254a06.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
That's the spirit :-)
Bruno heeft het helemaal begrepen. Leuk dat er zoveel herinneringen boven komen drijven....

Okay; ik hoef me dus niet in een hoekje te gaan schamen Bruno dat mijn Alpha H er na 30 jaar niet zo heel mooi meer uit ziet? Het steekt wel een beetje af tegen de kisten van de heren Mosquito bouwers maar vliegen zal het er hopelijk niet minder om :) Nu maar hopen dat er wat minder thermiek is als vorige week zondag anders hebben we een heleboel naamkaartjes nodig om in de kisten te plakken.

Okay; ik hoef me dus niet in een hoekje te gaan schamen Bruno dat mijn Alpha H er na 30 jaar niet zo heel mooi meer uit ziet? Het steekt wel een beetje af tegen de kisten van de heren Mosquito bouwers maar vliegen zal het er hopelijk niet minder om :)
Naast dat ding van 37 jaar :schrik: wat ik meeheb valt 'ie echt niet uit de toon......
Misschien bonuspunten voor 'gebruikssporen'?:rolleyes:
We vliegen sowieso al met twee klassen: Original en Replica ;)

Nu maar hopen dat er wat minder thermiek is als vorige week zondag anders hebben we een heleboel naamkaartjes nodig om in de kisten te plakken.
Als het nodig is, zal ik je hoogstpersoonlijk mijn techniek laten zien voor het 'uit de thermiek vliegen zonder brokken'.
Ik zal het toch nog wel kunnen....:rolleyes:
Jammergenoeg is het originele KNVvL adres etiketje overgeplakt toen ik verhuisde.... Daar gaan m'n 'originaliteitspunten':mrgreen:

Prijzenfestival

Hierbij de categorieën waarin een prijs te verdienen valt:

-mooiste/origineelste Vintage;
-mooiste Vintage replica;
-oudste deelnemer (dit is een persoon, dus geboortedatum opgeven bij inschrijving!);
-vreemdste vogel;
-lelijkste eend;
-langste vlucht vanaf de lijn: zelf (laten) klokken en bij mij of Jako (Jakkie takkie) melden. Tijd loopt vanaf het loskomen van de lijn tot aan het eerste contact met de grond;
-grootste pechvogel.

Om 16.00u maakt de juryvoorzitter (ik, zei de gek) de winnaars bekend. De procedure om de winnaars te selecteren en de criteria zijn geheim, en er valt niet over te discussieëren :-)

Kunnen hier nog een keer de coördinaten van het veld herhaald worden? Ik weet, ze zijn al vermeld, maar om er nou 20 pagina's voor te doorzoeken...

Mag je ook de joker inzetten voor één van de categorieen??
Ik wil niet arogant doen(dus wel) maar ik denk in één van de categorieen de eerste prijs te halen.

Willem,
Ik moet je teleurstellen. Zowel "de lelijkste eend" als "de vreemdste vogel" gaat naar een vliegtuig, niet naar een persoon :-)

HAHAHAHA dit was wel een inkoppertje .....JA ik ben teleur gestelt je zult zondag zien waarom!!! Het gaat over een Vintage

@ Bart, dan moet je daar de Joker opzetten

Het is net als de olympische gedachte.......meedoen is belangrijker dan winnen.
Maar met een Joker kun je een gooi doen naar een van de prijzen

Als je niet los komt van de lijn ben je als laatste geeindigd in die categorie maar als EERSTE in de categorie pechvogel.

Laatst bewerkt:
Mag je ook de joker inzetten voor één van de categorieen??
Ik wil niet arogant doen(dus wel) maar ik denk in één van de categorieen de eerste prijs te halen.

Waar kan ik die joker krijgen? bij Super de boer?
Dan zet ik de joker in op "Robbe Edelweiss" :twisted:

Willem,
Ik moet je teleurstellen. Zowel "de lelijkste eend" als "de vreemdste vogel" gaat naar een vliegtuig, niet naar een persoon :-)

:rolling::rolling::rolling:

@Jeroen, misschien zo meenemen en dan met hulp van anderen op het veld afmaken en re-maiden... leuk project voor mensen die even niet kunnen vliegen, soort workshop!

succes

Jeroen, volgens mij hoef je alleen even te checken of er voor net zo veel spinnenwebben op zitten als achter. Zo ja, dan istie in balans en hoef je alleen de rc in te bouwen :)
Je zult ze zondag nog wel erger zien :)

ben al aan het poetsen geslagen en folie van staart, daar zat een breuk.. ga hem ombouwen naar puur glider, dus IK ZOEK EEN STARTHAAK!!! :D

En nog PET-cockpitkapje maken..t wordt leuk!

Back