Vintage Glider Treffen Enkhuizen wordt Zondag 25 september

Mmmmmm ... ik ben voorzichtiger.
WindGURU: Netherlands - Enkhuizen
Windkracht 4 (Beaufort), windvlagen tot kracht 6.
Temperatuur 17 gr (is prima)
Wolkenbedekking > 96%
Neerslag 0,5 mm per 3 uur (weinig)

Conclusie op deze gegevens:
Geen thermiek, en alleen redelij vliegbaar voor de wat snellere kisten. (Geen SG-38 bijvoorbeeld)

Dirk.

Gewoon luisteren naar ûs Piet Paulusma:

morgen regen, vrijdag half om half, zaterdag nazomer, zondag stormachtig en daarna...wie weet...ik ga uit van een langere beter weer periode

Toch raar dat het van Fryslân of Grunn naar Het Westen altijd veel verder is dan andersom :confused:

In ieder geval: oant snein! ;)

Zaterdag 12.00u nemen we een beslissing.
En als het écht beroerd is gaan we naar de uitwijkdatum.

Zit ik net te bedenken, op de dijk Enkhuizen-Lelystad kun je aardig hellingvliegen (kant van Lelystad meen ik) dus dat kan een alternatief (niet Vintage) programma zijn voor de liefhebbers......volgens mij gaat Max daar wel eens heen?

(en Sander, als je dáár zou kunnen FPV-filmen zou wel heel gaaf zijn....)

Laatst bewerkt:
Zit ik net te bedenken, op de dijk Enkhuizen-Lelystad kun je aardig hellingvliegen (kant van Lelystad meen ik) dus dat kan een alternatief (niet Vintage) programma zijn voor de liefhebbers......volgens mij gaat Max daar wel eens heen?

Arjan, de dijk Lelystad-Enkhuizen is wat minder geschikt omdat de weg daar overheen loopt. Om het IJsselmeer zijn er echter veel mogelijkheden: bij westenwind in de noordoostpolder bij Espel, Bij zuidwestenwind is de dijk naast de Ketelbrug (Noordoostpolderzijde) een hele geschikte locatie. Voor Noordwestenwind is de dijk tussen de Ketelbrug en Lelystad heel geschikt. (Bij Lelystad zit wel een modelvliegclub dus opletten met alles wat niet op de 2,4 ghz uitzendt). Onderstaand filmpje is bij NW wind op laatstgenoemde locatie geschoten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat bedoel ik :-) Ben er zelf nooit geweest.
Kun/wil jij in geval van nood meedenken over een geschikte plek voor plan B?

Johannes,
Op de homepage van de club staat dat jullie momenteel op een andere locatie vliegen. Kun jij aangeven of dit nog actueel is?
Max

Dat bedoel ik :-) Ben er zelf nooit geweest.
Kun/wil jij in geval van nood meedenken over een geschikte plek voor plan B?

Natuurlijk!! Met de voorspelde zw wind zou dan de dijk bij de Ketelbrug een geschikte locatie kunnen zijn. Als het echt hard waait moeten we het vintage concept maar een beeetje loslaten en ook snellere kisten toestaan. Ik hou de berichten over plan A wel in de gaten.

Max

ja, mijn voorstel zou zijn voor plan B om gewoon lekker te gaan vliegen met wat je maar wilt. En dan op de uitwijkdatum het Vintage Treffen te doen.

Back