Vintage Glider Treffen Enkhuizen wordt Zondag 25 september

Voor Terence moet het zondag echt wel doorgaan, zijn laatste schatje ligt bij mij in de auto....:

finikofi.jpg

ja, mijn voorstel zou zijn voor plan B om gewoon lekker te gaan vliegen met wat je maar wilt. En dan op de uitwijkdatum het Vintage Treffen te doen.

A.s zaterdag wordt een gunstige dag, de uitwijk datum is nog maar te bezien. aangezien het ook weer verder in de R maand ligt.

Flamingo

De schade aan mijn Flamingo heb ik nog steeds niet hersteld.
Andere werkzaamheden hadden prioriteit.

Maar ruim een week geleden kreeg ik een vliegklare Oer-Flamingo overhandigt.:D
Deze Flamingo heeft heel veel meegemaakt. Dat kan je ook zien.
Hij heeft meegedaan aan F3b wedstrijden en daarom is de neus niet origineel. Er zit een radius op van ca. 8 mm.

Wellicht herkent iemand deze Flamingo en kan meer over vertellen.

Nu ben ik bezig de servo's in te bouwen en alles af te stellen.
Zaterdag is hij vliegklaar!

Net op tijd voor de Vintage Glider meeting!:D

flamingo2x.jpg

Johannes

Voor de meeting van zondag a.s. heb ik even een printscreen gemaakt van de frequenties, een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Bovendien zijn op de naamkaartjes ook de frequenties afgedrukt.

VGG%20Enkhuizen.png

Groet,

Jacob

Weer?

Wanneer ik naar de voorspellingen kijk, lijkt het erop dat het zaterdag een stuk beter weer wordt.
Is er al iets meer bekend over enige uitwijk scenario's?

PS. Mocht het Zaterdag/Zondag niet doorgaan dan kan ik volgend jaar pas weer.

Laatst bewerkt:
Voor de meeting van zondag a.s. heb ik even een printscreen gemaakt van de frequenties, een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Bovendien zijn op de naamkaartjes ook de frequenties afgedrukt.

VGG%20Enkhuizen.png

Groet,

Jacob

Hmmm, stond idd. niet volledig bij mijn aanmelding : mijn Spirit zit op 35MHz k76.

Tismaardatuhetweet.
Dirk.

Is er al iets bekend over enige uitwijk scenario's?

Ja. Zaterdag is voor mij geen optie helaas. Dus als het Vintage Treffen zondag niet lukt proberen we het over twee weken opnieuw (zie startpost).
Als het redelijk weer is maar erg veel wind is er een alternatief (niet-vintage) programma voor de liefhebbers; om 12 uur verzamelen bij het strandje naast de Ketelbrug (Noordoostpolder zijde) en gaan we daar hellingvliegen.

Ja. Zaterdag is voor mij geen optie helaas. Dus als het Vintage Treffen zondag niet lukt proberen we het over twee weken opnieuw (zie startpost).
Als het redelijk weer is maar erg veel wind is er een alternatief (niet-vintage) programma voor de liefhebbers; om 12 uur verzamelen bij het strandje naast de Ketelbrug (Noordoostpolder zijde) en gaan we daar hellingvliegen.

Morgen 12 uur weten we het toch?

Groet,

Jacob

Jazeker. De verwachtingen veranderen nog steeds ieder uur lijkt het. Langzaam aan lijkt er minder regen te komen maar de wind blijft stevig. We zullen zien....

Johannes, (of iemand anders die het weet;)
Aan de Elsenburg ligt het veld, ik neem aan net ten noorden van die oval? Dat vak is 100x100 meter. Maken jullie gebruik van meer of is dat het stuk wat vliegveld is?

Klei?

Ik ben er 1 x op bezoek geweest, je rijdt dus door een stuk weiland langs de drafbaan naar het vliegveld. (het lange deel van de lijn in de vorige post van Johannes) Althans, is dat de bedoeling Johannes? Het is klei-grond volgens mij, en met de overvloedige regenval in het achterhoofd, kan ik me voorstellen dat er langs de weg geparkeerd moet worden. We lezen het hier wel!

Groet,

Jacob

Toegangsweg vliegveld

Inderdaad, Jacob.
Ik ga morgen de toegangsweg bekijken of wij met de auto naar het veld mogen rijden.
Als het tegenzit moeten wij dat stuk vanaf de weg naar het veld lopen.:rolleyes:

Johannes

Johannes, de locatie was me duidelijk maar mogen jullie/we het lange veld langs die drafbaan ook gebruiken? (in verband met beschikbare lengte om de lier uit te zetten)

En hebben jullie ook gezien dat de voorspelde wind steeds minder wordt? :banana:

Back