Vintage Glider Treffen Enkhuizen wordt Zondag 25 september

Inderdaad, Jacob.
Ik ga morgen de toegangsweg bekijken of wij met de auto naar het veld mogen rijden.
Als het tegenzit moeten wij dat stuk vanaf de weg naar het veld lopen.:rolleyes:

Johannes

Als het net zo nat is als bij ons dan wordt het wandelen. Het fullsize zweefvliegen van zaterdag is bij ons al afgelast omdat het veld blank staat.

Max

Johannes, de locatie was me duidelijk maar mogen jullie/we het lange veld langs die drafbaan ook gebruiken? (in verband met beschikbare lengte om de lier uit te zetten)

En hebben jullie ook gezien dat de voorspelde wind steeds minder wordt? :banana:

Dat moet geen probleem zijn denk ik.. zelf doen wij dat ook regelmatig

winderigheid

Nou.....de voorspellingen worden stabieler, helaas niet beter.
Het wordt best lekker weer maar er zal hoogstwaarschijnlijk een harde, vlagerige wind staan (14 knopen, vlagen van 22 knopen). Dat is voor veel vliegers en vliegtuigen te veel van het goede. Van Johannes begreep ik dat het op hun veld dan ook niet veel beter zal zijn.

We hebben besloten het treffen morgen niet door te laten gaan.
De uitwijkdatum is zondag 25 september - en dat zal een prachtige nazomerdag worden :-)

Voor de liefhebbers is er morgen een alternatief: hellingvliegen bij de Ketelbrug.
Dit is géén Vintage gebeuren (al zijn de Flamingo's, HAI'en en andere stevige snelle oudjes meer dan welkom). Je kunt dus vliegen met wat je wilt.
Om 12u verzamelen bij de parkeerplaats naast de Ketelbrug, en afhankelijk van de windrichting gaan we dan een eindje naar links (bij ZW wind) of naar rechts (zuidenwind). Als de wind echt zuid is rijden we even om naar Schokkerhaven.

Laatst bewerkt:
jammer hoor

Dat is jammer

Maar ik denk een goede beslissing, voor veel vintage gliders toch wel een risico en zonde om die kapot te maken.

Veel plezier morgen ik heb helaas niet echt een kist om te hellingvliegen

tot 25 september

groet

Terence

Laatst bewerkt:
Jammer dat het niet doorgaat, maar wel begrijpelijk.

25 september kan ik er helaas niet bij zijn...:confused:

Aan de hellingvliegers, veel plezier!!

Jammer, want de verwachtingen voor morgen zijn aanzienlijk beter geworden.. wind en regenverwachting naar beneden, en meer zon verwacht.

In iedergeval ik ben morgen op het veld :)

Hoi,
Het blijft voor de meeste lichte vintage vliegtuigen wel erg stevig waaien hoor. Windkracht 4 met uitschieters naar 5.....hopelijk is het de 25e wat minder!

Clubgenoot doet ook mee!

Há, een clubgenoot doet ook mee:

1. Arjan (PH_AJH) Ka-8b, Minimoa, Wanitschek Motorspatz, 2,4GHz, 3 verschillende elastieken
2. Jacob Bos (jacobbos), ASW 15, Graupner Mosquito, Multiplex Scirocco, 2,4 GHz, hoogstartlijn
3. DirkSchipper, Möwe, Falke (4m Horten), en Spirit. 2,4 GHz behalve de Spirit op 35 MHz.
4. Rick (Rick R) Riser, Wite, Mosquito, Cirrus75, Grp Cirrus. (kan. 77,66) Hoogstartlijn
5. Johannes (Ariel), DG-100, 35MHz, kanaal 65.
6. Louis (loeki) robbe varta fly, dalmation lady, 2,4 Ghz
7. Raymond (Fotor) Svensson Sunny, Mentor sleper (tot 2,5 kg), 2,4 GHz
8. Maarten (MaartenX) Grunau Baby, DFS Habicht, Salto, kanaal 62
9. Gerrit Eggink, Cirrus, Bird of Time, Graupner ASW22, 2,4GHZ en kanaal 61, elektrolier
10. Leon Wubbe (wubbe), Graupner ASW22 (te Koop), Graupner Cirrus 75. Kan (2)82, 35MHz
11. korhorn, tennerife, ASW22 van wubbe!, funcub om te slepen. Corona 2.4 kan 69
12. Willem P cirrus, B4, alpha,Tonga, Argo 2,4 Ghz, kanaal 61(dubbel met Gerrit) Frequentieboom.
13. Terence, Hegi Kaliff kan. 72, Spirit 2,4 ghz, LS1 2,4ghz
14. Jakkie takkie, Simprop Daedalus, Carrera Favorit kanaal 78
15. Hendrik Sleurink, Graupner Silentius, Simprop Hurricane, kanaal 61 (of anders ivm scan ontvanger), Taxi Cup II sleper tot 3kg/3m, kan 73
16. Johan Snijders Graupner Silentius kan 72 0f 78 (even kijken welke ontvanger ik het beste kan nemen )
17. Ronan, Graupner Cirrus 75, kan 67
18. svelzen, Kleine Brillant-V, 2.4Ghz
19. Erik (archivaris) Pilot Box Fly 10 MG, K77 (35MHz)
20. Rick Ruijsink (Rick NL), Graupner Junior 1990, MPX AKRO 1988, 2.4 GHz
21. Wim Nieuwenhuizen (casa nova), Carrera: Optimus, Sagitta. Graupner: Cirrus. (2.4 Ghz)

Volgens mij moeten een aantal mensn (oa. Dirk Schipper) van de lijst. Die kunnen niet op 25 september.

Even de lijst aangepast door de mensen die helaas niet kunnen te verwijderen.

1. Arjan (PH_AJH) Ka-8b, Minimoa, Wanitschek Motorspatz, 2,4GHz, 3 verschillende elastieken
2. Jacob Bos (jacobbos), ASW 15, Graupner Mosquito, Multiplex Scirocco, Countryman 2,4 GHz, hoogstartlijn
3.
4. Rick (Rick R) Riser, Wite, Mosquito, Cirrus75, Grp Cirrus. (kan. 77,66) Hoogstartlijn
6.
7.
9. Gerrit Eggink, Cirrus, Bird of Time, Graupner ASW22, 2,4GHZ en kanaal 61, elektrolier
10. Leon Wubbe (wubbe), Graupner ASW22 (te Koop), Graupner Cirrus 75. Kan (2)82, 35MHz
11. korhorn ,tennerife,ASW22 van wubbe !funcub om te slepen .corona 2.4 kan 69
12. Willem P cirrus, B4, alpha,Tonga, Argo 2,4 Ghz, kanaal 61(dubbel met Gerrit) Frequentieboom.
15. Hendrik Sleurink, Graupner Silentius, Simprop Hurricane, kanaal 61 (of anders ivm scan ontvanger), Taxi Cup II sleper tot 3kg/3m, kan 73
16. Johan Snijders Graupner Silentius kan 72 0f 78 (even kijken welke ontvanger ik het beste kan nemen )
20. Rick Ruijsink (Rick NL), Graupner Junior 1990, MPX AKRO 1988, 2.4 GHz
21. Wim Nieuwenhuizen (casa nova), Carrera: Optimus, Sagitta. Graupner: Cirrus. (2.4 Ghz)

Groet,

Jacob

En nog een!

2. Jacob Bos (jacobbos), ASW 15, Graupner Mosquito, Multiplex Scirocco, Countryman 2,4 GHz, hoogstartlijn
3. Pip Velthuys (Macallan), Technics Aquila Grande en Graupner Cirrus (2.4 Ghz)
6. Wim Nieuwenhuizen (casa nova), Carrera: Optimus, Sagitta. Graupner: Cirrus. (2.4 Ghz)
7. Rick Ruijsink (Rick NL), Graupner Junior 1990, MPX AKRO 1988, 2.4 GHz
11. korhorn ,tennerife,ASW22 van wubbe !funcub om te slepen .corona 2.4 kan 69

Even een introductie. Wim Nieuwenhuizen en Pip Velthuys doen al een paar jaartjes mee in de Nederlandse en Europese (Wim) f3j tour. Ze kunnen dus wel een potje vliegen. Ik heb ze enthousiast gemaakt voor het Vintage gebeuren en dat willen ze nu wel eens zien.
Ik zou zeggen: Welkom Wim en Pip!

En een beetje opgeschoond.

Laatst bewerkt:
Wubbe, je hebt Wim en Pip enthousiast gemaakt voor de Vintage Meeting.
Dat is geweldig! :D

Jaap Kooy mis ik nog, die hoort er toch ook bij? :p

Johannes

Back