Gezellige dag die voor mij helaas erg slecht begon. De maiden van mijn Cirrus leek bijzonder rustig en statig te verlopen. Mooi rustig aan de fietslier omhoog, netjes van de lijn af, keurig! Net nadat ik dacht, dit is dus "Cirrus-vliegen" reageerden de roeren van de Cirrus niet meer op mijn input. Meerdere malen links/rechts & hoog/laag, maar geen reactie..... De Cirrus ging in een spiraalvlucht, eerst rustig en steeds sneller..... en toen een hele harde KRAAAAAAKK!
De Cirrus was in een boom gecrasht en zo'n beetje langs de stam naar beneden gegleden. Eigenlijk een geluk bij een ongeluk, de vleugels hebben de ergste klap opgevangen en de romp was compleet intact, zelfs de cockpitkap zat er nog netjes op. Bij controle in het clubhuis bleek de 6V NiMH accu nog slechts 5,77V te hebben. Veel te lage spanning en dus de veroorzaker van het probleem. Het vreemde is dat ik dat accupack gisteren nieuw heb gekocht om vandaag in de kou niet met een LiPo te hoeven vliegen. Het pack is gisteren geladen, maar blijkbaar is er iets met het laden foutgegaan, of moet het pack zoals Erik aangaf een paar cycles geladen worden, weer wat geleerd (harde leerschool helaas).
Na vele twijfels of ik de nieuwe Salto wel haar maiden flight zou geven. Een erg mooie kist die ik erg graag heel wilde houden. Voor een handstart is de kist te zwaar en zelfs de fietslier bleek niet voldoende kracht te hebben om de Salto op hoogte te brengen. Enige optie, slepen! En dat is nu juist iets wat ik nog nooit had gedaan. De laatste tijd wel bezig geweest om een goedkoop slepertje klaar te stomen voor het slepen, maar die was nog niet klaar.
De bemoedigende woorden en begeleiding van o.a . Gerben en Erik hebben mij er doorheen gesleept en daarna had ik de smaak goed te pakken. Wat een prachtige kist zeg!! Vliegt echt superstrak en het fluiten van die kist zorgde aan mijn kant voor nog veel meer enthousiasme. Super lekker gevlogen en meerdere keren gesleept. Dus, ja Arjan, het vliegen met de Salto heeft mijn glimlach en het plezier in de dag zeker weer teruggetoverd. Maar volgens mij heeft iedereen dat wel gezien....... de glimlach is nog niet van mijn gezicht verdwenen.

Thuis gekomen een klein stukje van de vleugel van de Cirrus mee naar binnen genomen. Mijn oudste zoon realiseerde dat dit behoorlijk foute boel was. Mijn jongste zoon moest er om lachen, hij vond het wel grappig, tja, dan moet je er zelf ook maar een beetje om lachen.
Hartelijk dank voor de organisatie van dit evenement, we kijken al weer uit naar de volgende keer. Jammer ook van de andere schades, hopen dat iedereen snel weer kan vliegen.