Vintage Glider Wintertreffen - 14 FEBRUARI, ZCNOP

Allen,
Helaas vanwege de vele sneeuwval ben ik bij Gorinchem omgekeerd en weer terug naar huis gereden. Het was hier toch net even te slecht.
Succes voor de gene die toch door zijn gegaan.

willem.

hmmm... die sneeuw wordt geacht rond het middaguur te stoppen...
Maar, mijn hoofd zit nog steeds verstopt ook, dat houdt niet op om twaalf uur...

Het was...........

een mooie middag!
Mijn Aerofly kan zelfs vanaf de grond starten. TIP van Jacob!
En voor degene die er niet waren en balen.........er was thermiek!!!
Tot de volgende keer!

Mooie dag

Het was inderdaad een echt wintertreffen en dat bied inderdaad nieuwe mogelijkheden als een grondstart, naast Kees kan Arjan nu ook grondstarten met zijn EDF-Salto. ..

Zelf voor het eerst met de ASW behoorlijk wat starts achter de sleep gedaan, wat een power heeft die sleepkist. Na enkele starts even de tijd en hoogte bijgehouden: 400 meter na 40 seconden: 10 m/s in het verticale dus! Gerben nog bedankt, was top!

De maiden van de Beta ging redelijk, tweede start niet, verticale neuslanding. Beraad me nu wat te doen . . repareren of niet . .

Met de Mosquito luchtopnames gemaakt, worden nu gedownload naar de PC. (edit: is niks . . . zit er steeds net naast)

Resumé: een heel brede glimlach op het gezicht!

Jacob

Laatst bewerkt:
Suuupeerrdag!

Hoi!

Ik vond het echt een suupeerdagje! Geweldig!
Hartstikke gezellig, lekker veel gevlogen en zelfs nog een thermiekbelletje gedraaid. Al mijn accu's leeggevlogen (zelfs de zender ;))

Foto's: (nog niet verkleind, als dat moet hoor ik het wel)

imag0163z.jpg

Gezellige kantine:
imag0162.jpg

De Ibis:
imag0161.jpg

De hangar
imag0159.jpg

Fietslier en vliegen:
imag0164.jpg

Bedankt allemaal!

Coen

Hallo allemaal!
Ik vond het echt super vandaag, had wel wat langer willen blijven. Ik hoop dat ik de3 volgende keer tijd heb, dan ben ik zeker weer van de partij, hopelijk met nog een kist erbij.

Ohja, ik heb perongeluk toch dat naam kaartje mee naar huisgenomen, dus moet ik wel komen de volgende keer :-)

Ja, het was geweldig. Prima locatie, veel gevlogen, lekker weertje, gezellige mensen.Helemaal top was het. Max en de mensen van de ZCNOP: hartelijk dank voor de gastvrijheid.
Jammer van de Cirrus van Johan maar de vluchten met zijn Salto zullen het verdriet wel wat verzacht hebben. En die grondstart met mijn Salto....ik hoop dat iemand dat heeft vastgelegd.
Van alle opwinding ben ik totaal vergeten ook maar één foto te maken. Wel een onboard vluchtje met Merlins Magic vanaf de fietslier.

Laatst bewerkt door een moderator:
Foto's centraal

Op '' onze VGG site is ook de mogelijkheid om foto's te plaatsen. Het werkt met Google Picasa, het album kan ik met je delen en dan heb je mogelijkheid om foto's te uploaden. Staat het allemaal mooi centraal.

Foto's van Coen heb ik er bij geplaatst.

Jacob

Het was een echt wintertreffen. Genoeg sneeuw voor een super winterse sfeer, maar niet genoeg om overlast te veroorzaken (op het omdraaien van WillemP na dan). De opkomst viel mij enorm mee, en er werd druk gevlogen.

Ik heb net zelf mijn foto's naar een Picasa album geladen, hier staan ze.

Gezellige dag die voor mij helaas erg slecht begon. De maiden van mijn Cirrus leek bijzonder rustig en statig te verlopen. Mooi rustig aan de fietslier omhoog, netjes van de lijn af, keurig! Net nadat ik dacht, dit is dus "Cirrus-vliegen" reageerden de roeren van de Cirrus niet meer op mijn input. Meerdere malen links/rechts & hoog/laag, maar geen reactie..... De Cirrus ging in een spiraalvlucht, eerst rustig en steeds sneller..... en toen een hele harde KRAAAAAAKK!

De Cirrus was in een boom gecrasht en zo'n beetje langs de stam naar beneden gegleden. Eigenlijk een geluk bij een ongeluk, de vleugels hebben de ergste klap opgevangen en de romp was compleet intact, zelfs de cockpitkap zat er nog netjes op. Bij controle in het clubhuis bleek de 6V NiMH accu nog slechts 5,77V te hebben. Veel te lage spanning en dus de veroorzaker van het probleem. Het vreemde is dat ik dat accupack gisteren nieuw heb gekocht om vandaag in de kou niet met een LiPo te hoeven vliegen. Het pack is gisteren geladen, maar blijkbaar is er iets met het laden foutgegaan, of moet het pack zoals Erik aangaf een paar cycles geladen worden, weer wat geleerd (harde leerschool helaas).

Na vele twijfels of ik de nieuwe Salto wel haar maiden flight zou geven. Een erg mooie kist die ik erg graag heel wilde houden. Voor een handstart is de kist te zwaar en zelfs de fietslier bleek niet voldoende kracht te hebben om de Salto op hoogte te brengen. Enige optie, slepen! En dat is nu juist iets wat ik nog nooit had gedaan. De laatste tijd wel bezig geweest om een goedkoop slepertje klaar te stomen voor het slepen, maar die was nog niet klaar.
De bemoedigende woorden en begeleiding van o.a . Gerben en Erik hebben mij er doorheen gesleept en daarna had ik de smaak goed te pakken. Wat een prachtige kist zeg!! Vliegt echt superstrak en het fluiten van die kist zorgde aan mijn kant voor nog veel meer enthousiasme. Super lekker gevlogen en meerdere keren gesleept. Dus, ja Arjan, het vliegen met de Salto heeft mijn glimlach en het plezier in de dag zeker weer teruggetoverd. Maar volgens mij heeft iedereen dat wel gezien....... de glimlach is nog niet van mijn gezicht verdwenen.
:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen: :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen: :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen: :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen: :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Thuis gekomen een klein stukje van de vleugel van de Cirrus mee naar binnen genomen. Mijn oudste zoon realiseerde dat dit behoorlijk foute boel was. Mijn jongste zoon moest er om lachen, hij vond het wel grappig, tja, dan moet je er zelf ook maar een beetje om lachen.

Hartelijk dank voor de organisatie van dit evenement, we kijken al weer uit naar de volgende keer. Jammer ook van de andere schades, hopen dat iedereen snel weer kan vliegen.

Net weer thuis van een erg leuke dag.
Echt super met de sneeuw. Precies genoeg voor de winterse sfeer en niet zo veel dat je er last van hebt.
Zelf heb ik heerlijk gevlogen met me algabra (wist niet dat die zo goed vliegt) en later nog 3 startjes met de ASW van Gerben.

Hierbij nog wat foto's die ik gemaakt heb:

full

full

full

full

full

full

full

full

Groeten
Ruud

@ Ruud, het zijn allemaal dezelfde ;)

Zullen we dit draadje als officiële VGG-draad behouden? Dan verander ik morgen ofzo weer even de topictitel in het Vintage Glider Group -draadje.

Coen, een draadje wordt erg onoverzichtelijk en lang als je steeds door blijft gaan.
Nu gaan mensen hun verhalen en foto's van vandaag posten en als daar dan info over een volgend treffen tussendoor komt kun je niks meer terug vinden. Vandaar een nieuw draadje voor het Zomertreffen!

@CoenAir

Gemaakt :P
Het lijkt mij ook makkelijker om voor een nieuwe meeting een nieuw draadje te beginnen.

Laatst bewerkt:
Iedereen bedankt voor de gezellige vliegdag! Meerdere uitdraaibare belletjes waren later op de dag aanwezig. Helaas wel enkele kisten met schade.

Organisatie bedankt voor het gebruik van de fietslier, ook de soep in de pauze was heerlijk!

Peter

Max, bedankt voor de organisatie, iedereen bedankt voor de gezellige dag!

Leuke locatie, het winterse landschap gaf er een bijzonder tintje aan. De warme soep tijdens het interval smaakte goed, veel gevlogen, en veel "goud van oud" op het zwevervlak gezien, leuk!

Groet,
Gerben
(die vanavond erg goed zal slapen)

Zooooo, wij zijn weer een beetje warm geworden.
De Vintage treffen is heel gezellig geweest, zeker voor mijn zoontje die vol bewondering bij Max staat te kijken (op de foto).

Groet Erwin en Melvin

Jongens bedankt voor jullie aanwezigheid, ik heb het prima naar mijn zin gehad. Organisatie bedankt! Mooie stek. De Flamingo is tweemaal aan de fietslier naar boven geweest maar door vraagtekens bij de werking van de ontvanger die verder op de grond gelaten. De Dandy ging achter elkaar aan de fietslier omhoog en deed het prima met de versterkte vleugelverbinding. Een zeer geslaagde dag. Groeten, Maarten

Hoi allen, helaas heb ik een leuke dag gemist zo te lezen, echter bij Gorinchem was het zicht dermate slecht dat ik ben omgekeerd. het heeft hier verder de hele dag gesneeuwd.
Ik ga er de volgende keer weer bij zijn.
Nu m'n bed in want ik voel me sinds vanmiddag ook geen 100% meer.

Ik geniet gewoon van jullie verslagen en dan is het net of ik er bij ben geweest.

Back