Vintage Glider Wintertreffen 2015 (11 januari met uitwijk 18 januari)

De weggeefbeurs was geen daverend succes; bijna alles lag er nog. Beetje jammer dat ik de spullen van andere mensen mee naar huis moest nemen.

Toch uit de weggeefbeurs een prachtige zwever kunnen verkrijgen :D. Ik ben er blij mee, en Arjan: Dit was en is een goed initiatief van je.

Was leuk en goed om er vanmorgen even bij te zijn. Was nog getuige van de maiden van de ASW van Terence. Dat ging niet helemaal zoals het hoorde. De zwarte doos zal moeten uitwijzen wat er misging. Gelukkig verliep de buitenlanding in het bos buiten zicht en zonder grote brokken..

f1969dbd5ec3cc2b221276cc759fd431.jpg

Dit was mijn Lucky unlucky day.

De start van de ASW achter de Ibis van Gerben ging prima, vloog als een zonnetje, na ontkoppelen vloog het goed en ineens wilde de ASW 15 niet meer vliegen, viel keer op keer weg over de rechter vleugel, het leek alsof ik het weiland achter het veld ging halen maar helaas, voor de wind boven het bos gekomen en erin geland.

Met de moed in de schoenen met een aantal hulpvaardigen (bedankt!!!!) naar het Bos en Ronan vond hem snel.
Zoals de foto laat zien lag de kist alsof hij netjes geland was, geparkeerd tussen de bomen zonder grote schade.
Gelijk alle functies gecontroleerd, alles werkte naar behoren, zwaartepunt gecontroleerd ook goed, desondanks gelukkig terug naar het veld met bijna geen schade.:p:p:p(ik had de ASW al afgeschreven in gedachten)
Terug op het veld hoorde ik dat een aantal mensen zag dat mijn rechter rolroer regelmatig vol omhoog stond.
RaRA (wordt vervolgd na onderzoek zwarte doos);)

OP het veld genoten van de gezelligheid en het vliegen , na een poosje nam de wind en turbulentie af en nog maar eens met de Astir vliegen dan.

Tijdens de start, de tip in/aan de grond en te laat ontkoppelt, ook hier op de cockpitkap na geen noemenswaardige schade.

A day to remeber or forget???:(:(

Verder ondanks de kleinere opkomst als verwacht een erg gezellige dag gehad.

Max , Gerben en andere leden ZC Nop bedankt voor ontvangst koffie soep etc.

groet

Terence

Dat kan, maar ik was er niet bij.... Vandaar mijn vraag, omdat je duidelijk aangeeft dat je weet wat er fout ging, stelde ik de vraag. Maar niks moet....

Ik vind het niet gepast om er uitgebreid op in te gaan. Ik heb het op het veld kenbaar gemaakt, het is uitgesproken en dat was het. Ik ga in het vervolg wel wat vaker hard op denken... ;)

Laat ik het zo zeggen, Het is nogal lastig om met 1 vleugel minder fatsoenlijk naar beneden te komen. :mrgreen: Het was meer een raket die naar beneden kwam fluiten, waarbij ik er achter kwam dat ik nog richting, hoogte en aileron werking had. Die heb ik dan ook gebruikt om van het publiek af te sturen.... 1 vleugel belande in het bos, daar heb ik niet maar naar gezocht.

De rest heeft zo te lezen en super dag gehad, en dat is wel het belangrijkste. Mijn dag was het niet, shit happens... Nu maar hopen dat zo'n kist nog een keer voorbij komt.

Op naar de volgende meeting...

Zonder iemand de schuld te geven, dit was geen opzet.

Gerben bouwde na het afkoppelen niet genoeg hoogte af, en vloog met zijn sleper onder mijn zwever door. Ik bleef vrijwel op hoogte. 2 dingen die ik (als ik sleep) nooit zou doen, ik duik direct naar beneden en zal niet onder de zwever door vliegen. Toen ie dat deed dacht ik, ''Phoe die zit nog hoog!'' en daarna kwam de sleeplijn... Die ging dwars door de vleugel heen...

Thats it... Ik heb dit kenbaar gemaakt aan Gerben, waarbij ik Gerben de vluchten daarna wél direct hoogte af zag bouwen. maw, hij deed er wel wat mee. :wink:

Ik ga er geen woorden meer over vuil maken, Gerben sleept meer dan prima, en zo iets doet niemand expres. leuks is anders, in dit geval kwam er 1 kist niet goed naar beneden.

hihi, blijkbaar is er in de weggeef hoek meer gebeurt dan ik heb gezien.
Mooi, houden we dat er in. Maar dan wel onder de voorwaarde dat iedereen zijn eigen spullen ook weer mee neemt. Ik heb me er nu wel uitgel*ld bij mijn lieftallige echtgenote maar ik moet wel een beetje oppassen

Oeps arjan, was t helemaal vergeten mee te nemen hahaha. Kliko!! Oprechte excuses.

Naja heb iig terrence ergens blij mee kunnen maken!

Ook ik heb het heerlijk naar mijn zin gehad. Een deel van de dag heb ik weinig gevlogen door de forse wind en bijbehorende turbulentie. Aan het einde van de middag heb ik nog wat heerlijke vluchten met de Ka-7 gemaakt, zelfs nog even in de thermiek omhoog geklommen (je waaide wel hard weg!).
Gerben, bedankt voor de uitstekende sleepjes, Max en Ronan bedankt dat jullie ook nog even achter de mentor omhoog wilden.

Ik heb de nodige foto's gemaakt. Hieronder een selectie.

VGWT15-04.JPG

VGWT15-05.JPG

VGWT15-02.JPG

Genieten van al het moois in de lucht.
VGWT15-03.JPG

Gerben sleepte onvermoeibaar door.
VGWT15-13.JPG

VGWT15-18.JPG

VGWT15-23.JPG

VGWT15-16.JPG

Eén van de weinige momenten dat Gerbens zender op de grond lag.
VGWT15-08.JPG

Tussendoor nog even wat knutselen met een touwtje, gestemd op de G.
VGWT15-09.JPG

VGWT15-14.JPG

VGWT15-17.JPG

Ik heb diverse mensen met een grote glimlach op hun gezicht gezien.
VGWT15-15.JPG

Waaronder natuurlijk de onuitwisbare glimlach van PH_AJH.
VGWT15-19.JPG

Helaas ook de eerder vermelde schade van Douglas.
VGWT15-07.JPG

VGWT15-11.JPG

De fietslier is deze keer erg weinig gebruikt. De meeste lichte kistjes bleven in de auto vanwege de wind.
VGWT15-10.JPG

VGWT15-12.JPG

Wat gereedschap als ballast.
VGWT15-20.JPG

De prachtige B4 van Ariel vloog fantastisch.
VGWT15-21.JPG

VGWT15-22.JPG

Elke keer liep er een mannetje door het beeld.
VGWT15-06.JPG

Aan het einde van de dag werd het een stuk rustiger.
VGWT15-24.JPG

En dan nog een paar mooie shots vanaf de Ka-7 en met de drone.

Een losliggende satelliet (niet alle klittenband kleeft even goed met kou) kwam omhoog door de turbulentie achter de bomen.
VGWTGoPro-1.jpg

En volgens mij moet ik ook iets doen aan de vergrendeling van de kap :shock:
VGWTGoPro-3.jpg

Net ontkoppeld van de sleep.
VGWTGoPro-4.jpg

Op final
VGWTGoPro-5.jpg

Hé daar is dat rare rennende mannetje weer!
VGWTGoPro-6.jpg

VGWTGoPro-7.jpg

Op de filmbeelden zie je goed hoe steil er gesleept wordt. Gaat prachtig stabiel omhoog.
VGWTGoPro-8.jpg

De quadkopter geeft erg leuke beelden. Helaas is de kwaliteit van de gebruikte camera niet zo goed als de GoPro. De beelden zijn mooier als bewegend beeld, maar daar mag Gerben iets mee doen (hij heeft de files).

En weer dat mannetje die door het beeld rent.
VGWTDrone-03.jpg

VGWTDrone-04.jpg

VGWTDrone-05.jpg

VGWTDrone-06.jpg

VGWTDrone-11.jpg

VGWTDrone-12.jpg

Ben in de middag even wezen kijken aangezien het toch geen helivliegweer was. Wederom erg gezellig. Arjan zijn shitlanding was wel vermakelijk, kwamen de poetsdoekjes toch nog van pas ;-)

Zie weer schitterende foto's voorbij komen. Prachtig!

ohoooh.. vol in een vlaai ?

:murder:
Nee, schapestront. Maar daar kwam ik pas achter toen ik de kist liefkozend onder haar buikje optilde - aan de onderkant zat een hele verse dikke schapedrol vastgeplakt.
Met babydoekjes verwijderd, iedereen met kinderen zou de kleur en consistentie herkennen van de eerste dagen na de geboorte van zijn kind :-).

Briljant; die foto met de Junior en Gerben op de achtergrond!

En die start met de fietslier is ook heel mooi.

Max

Max, Gerben en de ZCNOP bedankt voor een prachtige dag!
Ik heb genoten van de gastvrijheid, het ruime veld en natuurlijk de vele oldtimers in hun element. De soep smaakte trouwens ook prima, lekker op zo'n winterdagje.

Douglas, echt balen, klote dat de slijplijn op de verkeerde tijd en plek was waar hij was, sorry! Een 'freak accident' maar dat maakt niet minder naar..

Lekker doorgesleept, en toch nog nog 4 volle 12s packs over, en ook 4 volle 6s packs. De volle packs zijn al goeddeels ontladen, morgenavond alle packs nog op storage brengen..

Ennuh, nen nu al benieuwd naar de filmpjes :)

Gerben

Iedereen bedankt voor de gezellige dag.
Beetje wind maar was te doen.
En iedereen bedankt voor de foto's.

Groeten Han.

Back