Vintage winterproject 2: Wik Salto

Hm,.....?

En zo zijn er nog vele voorbeelden dat het fout kan gaan!

Wat je ook doet er blijft altijd een zeker restrisico!
Het veiligste is nog steeds niet opstijgen.

Maar ik weet ook wel dat je met een goede startwagen en goed voorbereiding zonder problemen kan starten.

Arjan, prachtig dat je de Salto weer vliegklaar maakt!
Het is een geweldig toestel.

Johannes

Laatst bewerkt door een moderator:
De romp is weer helemaal strak, klaar om gespoten te worden (waar het helaas voorlopig véél te koud voor is)

Ik wil het spuitwerk anders ook wel voor je doen. (in een verwarmde garage en airbrush, en laat ik die toevallig hebben ;))

Arjan, prachtig dat je de Salto weer vliegklaar maakt!
Het is een geweldig toestel.
Johannes

Ja....wie weet nog waar/wanneer dit was? En weet hoe lang dat in 2013 geleden is? 2013 wordt een speciaal jaar, jullie horen er nog over :-)

091705_VGT10.jpg

Ik wil het spuitwerk anders ook wel voor je doen. (in een verwarmde garage en airbrush, en laat ik die toevallig hebben ;))

Dat is misschien wel fijn, al zou ik dan liever met mijn eigen spuitbusje even bij je langs komen want ik spuit niet de hele romp over. We houden contact.

he , arjan wat weegt jou romp nu ,ben wel erg benieuwd naar ,want die van mij is een beton blok volgens mij .

gr paulus .

potdorie jullie hebben ook geen fantasie....da's dan het vijfde seizoen, Lustrumjaar, bij alle verenigingen reden voor gejuich, vuurwerk, grote potten bier, varken aan het spit. En zo.

potdorie jullie hebben ook geen fantasie....da's dan het vijfde seizoen, Lustrumjaar, bij alle verenigingen reden voor gejuich, vuurwerk, grote potten bier, varken aan het spit. En zo.

Nou ik zeg toch 5 jaar........:confused: (dat feestje gaan we wel bouwen, wees maar niet bang... :celebrate:)

Kan me niet schelen wanneer maar voor een miss piggy aan het spit teken ik al .

5jarig jubileum ,ik zeg weekend vgg met vrijdag avond verzamelen en dan lekker de zaterdag en zondag vliegen .Alleen de lokatie zal dan wel een probleempje kunnen worden .

Ja, zo lust ik ze ook, 2013 is 4 jaar na 2009 en de 5e jaar met VGG meetings. Dus inderdaad reden voor een feessie. :-)

Groet, Jacob Bos

Zo....alles zit er weer naar tevredenheid in.

120202_Salto.jpg

Nog even wachten op mijn nieuwe ontvangertje en dan kan hij weer. Spuiten komt nog.
Er past nu eindelijk ook een pilootje in. Iemand suggesties voor een kereltje 1:6?

Zo hij is weer helemaal vliegklaar

Paulus, de gewichten van die van mij:
vleugel links 238
vleugel rechts 231
romp 974 (dat is met alles er aan: accu, servo's, vleugelpennen, kapje, staart)
Vliegklaar 1443 gram

De romp zonder accu/kapje/vleugelpennen (dus: romp met servo's en staart) weegt 796 gram

120206_Salto001.jpg

120206_Salto002.jpg

Hoe heb je 'm nou gespoten? Ziet er mooi uit!

Jaap

----------------------
Sent from iPhone.
Een typevautju is daarom snel gemaakt. Bij voorbaat excuses daarvoor :-)

Spuitbus een poosje in een emmer warm water, goed schudden, naar buiten rennen en gelijk een laagje spuiten, rap weer naar binnen. En dat een keer of zes :-)

Ik heb een mailtje gestuurd naar een knakker in Duitsland die cockpitkapjes schijnt te kunnen leveren. Oorspronkelijk had ik een qua vorm mooiere kap (iets boller) maar die ben ik ooit verloren. Ik hoop ooit nog weer zo'n kapje te vinden..... (het ligt ergens in een akker bij MVC Snoopey te Dongen, met daarnaast 400 gram ballast)

Zie je het verschil?
090403Salto1.jpg

Het kapje dat je nu hebt komt zeker van Topp-Rippin?
Ik meen dat zij ook een Salto van 2,30m produceren. En daar ook uitdrukkelijk bij vermelden 'wie früher'

Edit: Als ik de plaatjes zo bekijk lijkt die kap inderdaad een stuk minder bol
Klik

Back