Viperjet

Hallo,

Ik zit al heel lang met het idee een wat grotere EDF fiberglass kist te gaan vliegen. Nu als ''winterproject'' wil ik een mooie kist op gaan bouwen.

Op een vliegshow heb ik pas de habu 32 gezien en dit vond ik een prachtkist! Bij hobbyking zag ik dus een viperjet die veel van de habu weg heeft maar net iets groter. Nu zit ik zo zachtjes aan te inventariseren wat ik nou allemaal nodig heb.

Ik wil graag retracts op pneumatiek, puur omdat ik het zo mooi vind werken. Er zijn vele setjes te koop en ik zit echt te kijken wat ik nou nodig heb.

Iemand hier ideen over?

Hier de link van de retracts sets:

Hardware & accessories.>Wheels/Landing Gear/Retracts>Retracts

Hier de kist zelf:

ViperJet Fiberglass 90mm EDF 1250mm (ARF) (DE Warehouse)

Zelf dacht ik hem op 8S te gaan vliegen. Ik zij op rcgroups mensen die hem met 10S vliegen maar dat is net iets te gek. Ik zat te denken aan een complete fan met motor omdat ik daar goede ervaringen mee heb.

Met deze fan zou hij goed moeten vliegen, 300 Gr extra trust +-

Alloy DPS Series 90mm EDF unit with 1280kv Motor - 2400watt (8s)

Deze fan kan dus ook maar dan moet hij op 10S gevlogen worden:

Alloy DPS-2 Series 90mm EDF unit with 1300kv Motor - 3400watt (10s)

Dit is natuurlijk geweldig, maar deze fan staat in backorder. Dit is een speciale fan, Compleet van metaal (ook blad). weegt 450 gr en heeft een 3.9 kg thrust!

Mercury Alloy 12 Blade 90mm 1600kv EDF Unit (8s)

Ik zoek dus nog servo,s en de juiste retracts en ik moet dus de setup nog even goed overdenken. Als de 12 blad metaal fan op vooraad is bestel ik die meteen!

Mvg wilbert

Of deze kist wel of niet geschikt is voor jou laat ik even in het midden.

Maar op dit formaat zou ik voor elektrische retracts gaan, veel minder rompslomp en gewicht dan pneumatische.
En werkt net zo mooi.

Ik heb ook even zitten kijken naar deze kist maar na het lezen van alle ervaringen van de gebruikers (veel info op rc groups) heb ik daar toch maar van afgezien....
Voor zover ik kan zien is er helemaal niemand die lekker met die kist uit de voeten kan. Een echte probleemkist dus :rolleyes:
Als je een echt goed vliegende EDF wil hebben, koop dan de Habu32... Die vliegt met de standaard setup al heel goed en probleemloos.

Daar ben ik het niet mee eens!

Ik heb 50 pagina,s op rc groups gelezen en bijna iedereen had een succesvolle vlucht!
Crashes kwamen door kapotte servo,s of ander technisch falen van materiaal en niet van het toestel.

hier vliegt iemand hem van rc groups met 12s en dat ging heerlijk volgens hem zelf:

[media=youtube]-nNgWEYfwZA[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, dan heb jij blijkbaar andere berichten gelezen dan ik :rolleyes:

Toegegeven, na de eerste vloedgolf van slechte berichten (net na het uitkomen van de kist) ben ik opgehouden met lezen, dus het zou kunnen zijn dat er inmiddels wel wat mensen plezier hebben gehad van deze kist. Maar ik had er in ieder geval geen zin meer in net als heeeeel veel andere mensen (zie bv ook de posting van Leon hierboven....).
Als je de Habu32 ook een mooie kist vind (volgens je eerste posting) dan zou ik zeker adviseren om toch daarvoor te kiezen. Dat is in ieder geval een veel beter ontwikkelde en gebouwde kist. Daar waren alle eigenaren het direct vanaf het allereerste begin over eens! Kan er zelf ook over meepraten; vloog als op rails direct vanaf het begin!

Zijn er modellen die vergelijkbaar zijn met de viperjet en de habu? Ik wil een toestel met harde romp (GFK of houtbouw). Schuim heb ik minder goede ervaringen mee na mijn T-50. Ook moet het toestel retracts, of een voorbewerking daarvoor hebben.

Ik bestel nog helemaal niets, ik moet eerst een toestel vinden die aan mijn wensen voldoet en die goed vliegt.

Weer lang lopen kijken, en na wikken en wegen eens gaan kijken of er niet iets anders is wat beter is kwa kawliteit en vlieg gedrag.

Ik kwam toen uit op een mig 15 wat ik ook een mooi toestel vind!

Mig-15 Fiberglass 90mm EDF Jet, 1127mm (ARF)

Het toestel zou wat gemoedelijker kunnen vliegen door meer vleugel oppervlak en het inbouwen van retracts gaat vele maar dan ook vele malen makkelijker aangezien het alleen maar wat verwijderen van folie betreft.

Mensen op rc roups zijn er tevreden over en het toestel schijnt goed te vliegen.

Nog even goed nadenken en dan een besluit nemen.

Verkijk je ook niet op de Mig. Ik heb de draadjes ook gelezen, men heeft hier en daar toch het e.e.a. Aangepast om hem beter vliegend te krijgen.

De modellen zijn leuk om te zien, maar bij komt er geen gfk kist van hobbycity in huis. Al zou het model redelijk vliegen. Dan is de afwerking niet je van het. Ze spuiten de vleugels. Maar doen dit op vleugels die gefolied zijn. De folie bewerken ze niet, met als gevolg, dat de verf los komt als de folie beweegt.

Het is maar wat je ervan verwacht. Maar ik zou de centen eerder in een andere kist steken. Je leeftijd is 17 zie ik. De centen zullen dan niet op je rug groeien, om dan geen tranen te krijgen, zou ik dan eerder gaan voor een kist van jepe. OK, je denkt dit is foam, maar kijk even naar de kisten van Hans (madmonster).
Jepe heeft ook een Mig15, daar zou ik veel meer vertrouwen in hebben dan dat gfk model van hobbycity.

Het zijn maar onze ideeën, het blijft jouw keuze.

En nog iets, als de veiligheid je lief is. Koop geen edf fan bij hobbycity. De fan die zij leveren zijn goedkoper, maar ze gebruiken ook niet het juiste kunststof voor de fanbladen.
Koop je dan een losse wemotec fan en losse hetrc motor. Of als je geen werk wilt, dan een complete set bij jepe of wemotec.

En die aluminium rotor fan. Wat als deze iets opzuigt en er breken bladen af?
Plastic vervormt en vangt daarmee de energie op die er vrij komt als er iets afbreekt. Aluminium zal dit niet doen.

Vergis je niet op de krachten van zo'n fan.
Zie dit niet als info dat je het niet moet doen, maar we denken mee. Hans heeft al meerdere edf modellen gevlogen en verzint het niet, hij spreekt uit ervaring.
Zelf vlieg ik met 3 edf modellen. 2x met een 70mm fan en 1x met een 90mm fan.

Ik heb even op de site gekeken van jepe, en daar hebben ze de mig 15 ook alleen in schuim.
Prijs valt me nog zat mee en kan er dan ook van uit gaan dat het goed spul is!

Misschien moet ik dan toch de mig 15 van jepe maar dan met een fan combo van jepe, alleen jammer dat het schuim is.

Zijn er nog andere leveranciers die wel composite toestellen verkopen?

Je kan dit er ook in bouwen (ik stop hem in mijn Viperjet 70 mm versie).

LIKE FLYING ON RAILS

fy30a__43836.jpg

Waarom niet een F-16 van RC lander vliegt echt geweldig is van schuim maar de vliegeigenschappen en snelheid is super te noemen , een maar, de oude motoren zijn hopeloos na ongeveer 30vluchten verbrand hij al , de F-16 heeft zowieso goede vliegeigenschappen beter en makkelijker te vliegen dan bovengenoemde jets, en anders deze van vol gfk F-16 ARF 70mm EDF

gr Andre

Schuim modellen hoeven inderdaad niet slecht te vliegen. En zijn ook makkelijker te repareren dan een gfk model mocht er iets gebeuren.

Dat een f16 beter vliegt dan een mig15 of albatros is nog maar te betwijfelen. Een f16 moet je een high-alpha's mee maken alsje rustig vliegt. Heb nog weinig mensen gezien die dit kunnen of durven. Doe je dit niet, dan zal de Mig of albatros l39 beter vliegen

Die gfk f16 met 70mm fan is hezelfde spul als hobbycity aanbied, die f16 kan je ook bij hobbycity vinden. Ik zou zeggen, niet doen. Zoek maar eens op andere forums, hoeveel draadjes vind je over de prodesign f16, dat zijn er niet veel. Hoe zou dat toch komen?

Back